Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Moda Damska > Biżuteria > Jak sprawdzić czy złoto jest prawdziwe?
Jak sprawdzić czy złoto jest prawdziwe?

Jak sprawdzić czy złoto jest prawdziwe?

, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (315 ocen)
Oceń 
Fałszywe złoto, to wszystko, co ma mniej niż 10 karatów. Przeprowadzone w 2004 roku w USA badania wykazały, że ponad połowa z 22 amerykańskich sklepów z biżuterią sprzedawała fałszywe złoto, mówiąc klientom, że jest prawdziwe. Ryzyko wzrasta, gdy zamiast u renomowanego jubilera, kupujemy biżuterię na bazarach. Jeśli chcesz samodzielnie sprawdzić, czy twoje złoto jest prawdziwe, oto kilka trików, które ci w tym pomogą:
1
Sprawdź czy złoto nie jest gdzieś mocno przebarwione. Jeśli biżuteria jest tylko z wierzchu pozłacana, warstwa złota zacznie się ścierać. Przebarwienia dowodzą, że złoto jest fałszywe, ale ich brak nie oznacza jeszcze, że nie mamy do czynienia z oszustwem.
2
Umieść nad badanym przedmiotem magnes. Złoto nie wykazuje właściwości magnetycznych, więc jeśli twoja biżuteria zostanie przez magnes przyciągnięta, oznacza to, że jest fałszywa. Jeśli nie zareaguje na obecność magnesu, może również być podróbką, ale wykonaną z materiału o niemagnetycznych właściwościach.
3

Sprawdź gęstość elementu. Gęstość złota to około 19,3 gram/ml, czyli znacznie więcej, niż większość metali. Jedynie platyna, iryd, osm i neptun mają gęstość większą, niż 20 gramów/ml.

  • Bardzo prymitywnym sposobem sprawdzenia gęstości złota jest porównanie badanego przedmiotu z czymś podobnego rozmiaru, co do czego jesteśmy przekonani, że jest wykonane z prawdziwego złota. Oba przedmioty powinny mniej więcej ważyć tyle samo. Jeśli badany przedmiot jest wyraźnie lżejszy, najprawdopodobniej jest wykonany z fałszywego złota.
  • Dokładniejszym sposobem sprawdzania gęstości jest użycie naczynia z wodą (najlepiej gdyby był to cylinder z podziałką). Na początku zważ przedmiot i zapisz jego wagę w gramach. Następnie nalej do naczynia trochę wody i zapisz jej objętość. Włóż przedmiot do naczynia i zanotuj nowy poziom cieczy. Oblicz różnicę obu objętości i wyraź ją w ml. Oblicz gęstość dzieląc masę przez objętość. Jeśli wynik jest zbliżony do 19 g/ml, twoja biżuteria jest prawdopodobnie złota.

Jak rozbić nowe buty?
Jak usunąć brzydki zapach z butów?
Jakie ubrania są odpowiednie dla puszystych pań?
Jak dobrać biustonosz do sukienki bez ramiączek?
 3.1/5 (315 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

szara5 - 2014-10-29
no wlasnie :)
tez slyszlama o tym preparacie
Jacek - 2014-10-13
sztuczne tzw amerykan gold najlepiej sprawdzić cieczą probierczą pr.200 - 400 to jest stężony kwas azotowy.Sztucze złoto będzie gazowało na kolor seledynowy
Agniesia2678 - 2013-12-09
Słyszałam jeszcze sposób z takim specjalnym preparatem , który mają jubilerzy, wystarcz tylko kropelka takiego płynu , jeżeli kolor się odbarwi to nie jest wtedy prawdziwe złoto
krysia - 2011-08-03
Czy jest mozliwe,aby złote kolczyki zostawiały wyrazny ślad na uszach po cało dzienym noszeniu.Czarne ślady jak brudne.?
Bursztyny są bardzo łatwe w utrzymaniu, ale bardzo ważnym jest, aby ich nie zamoczyć. Najlepiej się je czyści na sucho....
Jak czyścić bursztyn?
Bursztyny są bardzo łatwe w utrzymaniu, ale bardzo ważnym jest, aby ich nie zamoczyć...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub