Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Fitness > Trening Siłowy > Jak leczyć naciągnięty mięsień?
Jak leczyć naciągnięty mięsień?

Jak leczyć naciągnięty mięsień?

, specjalista Tipy.pl
 4.6/5 (134 ocen)
Oceń 
Naciągnięcie mięśnia może być bardzo bolesne. Dolegliwość ta może dać się nam we znaki nawet podczas wykonywania podstawowych czynności. Dzieje się tak wówczas, gdy nadmiernie chcemy wykorzystać nasze mięśnie i zbytnio je naciągamy. Może to prowadzić do znacznie poważniejszych powikłań. Najskuteczniejsze leczenie to przyjmowanie ibuprofenu i naprzemienne, ciepłe i zimne okłady. Poniżej znajdziesz dokładniejsze wskazówki.
1
Zaprzestań wykonywania czynności, które wywołały u ciebie naciągnięcie mięśnia. Z pewnością będziesz wiedzieć, kiedy to się stało. Będziesz odczuwać ostry i przeszywający ból.
2
Podczas pierwszych 24 godzin od wystąpienia urazu stosuj zimne okłady. Najlepsze do tego celu będą kostki lodu zawinięte w ściereczkę. Przytrzymaj lód na bolącym miejscu przez 20 minut z 5 minutowymi przerwami. Teraz odczekaj około pół godziny i ponownie przyłóż lód. Po upływie 24 godzin możesz stosować na przemian zimne i gorące okłady. Gorący okład połóż na obolały mięsień na około 20 minut, poczekaj około 30 minut i następnie przyłóż na 20 minut lód.
3
Jeśli ból jest bardzo dokuczliwy, możesz sięgnąć po leki zawierające w swym składzie ibuprofen. Przyjmuj je w odstępach czterech do sześciu godzin. Normalna dawka to około 2 tabletki. Są to leki niesteroidowe, które pomogą ci zmniejszyć ból i stan zapalny.
4
Przez około trzy dni nie nadwyrężaj mięśnia. Staraj się ograniczyć wszelki ruch. Chodzi bowiem o to, by wyleczyć mięsień do tego stopnia, by mógł normalnie funkcjonować. Mięśnie będą się goić znacznie szybciej, gdy pozwolisz im na odpoczynek już we wczesnym stadium uszkodzenia.
5
Jeśli po kilku dnach zaczynasz czuć się lepiej, zacznij powoli rozciągać mięsień. Rozciąganie go przyspiesza krążenie, co zdecydowanie pomaga w procesie leczenia.
6
Terapia wodna może być bardzo pomocna w procesie leczenia. Podczas pobytu w basenie czy jacuzzi powoli napinaj i rozluźniaj mięsień. Tę sama czynność możesz wykonać także w domowych w warunkach w wannie.
Sposoby na siniaki i stłuczenia
Jak leczyć stłuczone kolano?
Jak leczyć skręconą kostkę?
Jak leczyć stłuczenie kości ogonowej?
Wskazówki
  • Dalsze nadwyrężanie uszkodzonego mięśnia może doprowadzić do poważnych uszkodzeń.
  • Jeśli ból po kilku dniach nie ustąpi, skonsultuj się z lekarzem.
 4.6/5 (134 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (9)

Marcin - 2014-01-14
Czy smarowanie FAstum żel to dobry pomysł?
MartaFor - 2013-10-31
Naciągnęłam mięsień uda bo marszobiegu 20km, nie wiedziałam że to tak cholernie będzie bolało. Iść nie mogę, no nie daje rady chodzić prawie, silny ból mi dokucza... starałam się nie zwracać na to uwagi ale naprawdę boli ;o
Spróbuje zastosować w/w pomysły :)
tomek - 2013-09-12
wczoraj na trreningu ( trenuję piłkę nożną ) naciągnąłem mięsień. Ból jest jeszcze znośny, ale chciałbym żeby mięsień doszedł jak najszybciej do sprawność, gdyż zależy mi na treningach. Ktoś da jakieś rady? :)
emka - 2013-03-15
dołożę swoje dwa grosze w tej bardzo bolesnej sprawie.
Z naderwanym mięśniem dwugłowym uda (prawego) walczyłam od polowy lutego. Bol nieprzeciętny, trudności przy wykonywaniu jakiekolwiek czynności (siedzenie, stanie, leżenie, siadanie, wstawanie). jednym słowem koszmar. Szukałam w necie informacji na temat tego jak postępować i dlatego pisze, bo może sie to komuś po prostu przydać. W pierwszej fazie faktycznie , w miarę możliwości należny unikać przeciążenia nogi. Ja niestety musiałam codziennie chodzić do pracy co było bardzo dokuczliwe. ale cóż taki los. Kolejna rzecz to zimne okłady, do tego przyda się i kawałek schabowego z zamrażalki lub dostępne żele, które rzeczywiście przynoszą ulgę. Ważne jest, żeby tez obserwować nogę, bo gdy dochodzi do tego wyraźna i nieschodząca przez dłuższy czas opuchlizna to może sie jednak okazać, ze to cos więcej niż naciągniecie mięśnia. W tym przypadku sa bowiem 3 rodzaje urazu - naciągniecie, naderwanie i zerwanie. Kazda z nich wiąże sie ze wzrostem bólu. zerwanie podobno jest porownywale do bolu porodowego. u mnie bylo to naderwanie, konsultowałam sie ze znajoma fizjoterapeutka, ktora zaleciła mi, żeby w miarę możliwości po kilku dniach zacząć sie rozciągać. W moim przypadku rozciąganie zaczęłam po 3 tygodniach, wcześniej podejmowałam proby (nieskuteczne). Moja rada - należny uważać na łydkę i druga nogę. Jeżeli się kuleje, chodzi w nienaturalny sposób przez dłuższy czas, to można sobie załatwić dodatkowa atrakcje, a tego nie chcemy. Do lekarza się nie udałam, gdyż mój rodzinny jest cienki w te klocki, szkoda czasu. Poza tym, można tez zrobić usg, co da obraz uszkodzenia miesnia. Maście - ja używałam Trymolu. Dobre sa maści chlodzace. Na taki uraz faktycznie nie ma leku, chyba ze liczą sie leki przeciwbólowe, których sobie nie żałowałam. Moge jeszcze dodać, ze jestem osoba aktywna, biegam, jeżdżę na rowerze itp jednak ten rodzaj kontuzji dopada nie tylko aktywnych, poza tym możne sie przydarzyć np. gdy wysiadamy z autobusu czy tez wstaniemy. U mnie nie miało to związku ze sportem ale z ... wieszaniem pieruńskich firanek. tyle ode mnie. Wytrwałości i cierpliwości! wiosna niedaleko, wiec mam nadzieje, ze juz niedługo nie będę kaleka. pozdr.
romi - 2013-01-23
Ahahahaha, Dymek to mnie rozśmieszyłeś teraz... Wczoraj grałeś i naciągnąłeś ale jakimś cudem boli już od tygodnia ;D
Dymek - 2012-06-26
Powiem wam tyle że wczoraj grałem w piłkę nożnom i kopnełem tak mocno że asz mięśieni mi sie naciągnoł boli mnie już tak od tygodnia nieweim co mam robić robie okłady biore tabletki Prosze o porady na e-mail Makajon76@wp.pl
annqq - 2012-04-03
Hm powiem Wam, że ja na ogólne bóle mięśni (bolą mnie czasami na zmianę pogody lub po wysiłku fizycznym) stosowałam sól jodowo-bromową salco. Na 100 l wody wsypywałam 2-3 opakowania soli i kilkudniowym stosowaniu ból przechodził. Jednakże nie miałam wtedy naciągniętego mięśnia, ale takie kąpiele przecież nie zaszkodzą. :)) Pozdrawiam ciepło
matek05 - 2011-10-21
dzisiaj mi sie zdaje ze naderwalem miesien na wf
gdy chcialem kopnac w pilke to mocno koplem w buta kolegi i teraz mam bol
Luki - 2010-08-10
Zanim pójdzie się do lekarza można używać takich żeli jak Fastum, Ketoprom, Voltaren, Veral itp.
Testosteron jest podstawowym hormonem potrzebnym do zwiększenia masy mięśniowej i wytrzymałości mięśni. Dobry program...
Jak zwiększyć poziom testosteronu?
Testosteron jest podstawowym hormonem potrzebnym do zwiększenia...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub