Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Sporty Ekstremalne > Snowboard > Jak leczyć naderwany mięsień?
Jak leczyć naderwany mięsień?

Jak leczyć naderwany mięsień?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (58 ocen)
Oceń 

Naderwanie mięśni, znane także jako naciągnięcie, występuje wówczas, gdy mięsień jest zbytnio rozciągnięty. Kontuzja ta wiąże się z wielkim cierpieniem i długotrwałym bólem.

Wyróżniamy 3 stopnie naderwania mięśni:

1. Łagodna dolegliwość często nie ograniczająca naszej sprawności,  ból przechodzi bardzo szybko.
2. Umiarkowany dyskomfort uniemożliwiający wykonywanie skomplikowanych działań ruchowych. Może objawiać się także umiarkowanym obrzękiem i zasinieniem skóry.
3. Ciężkie obrażenia, które mogą powodować znaczny ból, objawiający się częstym skurczem mięśni i obrzękiem, a nawet licznymi siniakami.

Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak leczyć naderwany mięsień.

1
Zalecany jest odpoczynek we wczesnej fazie odbudowy mięśnia, trwający od 1 - 5 dni w zależności od stopnia nabytego urazu. Uruchomienie zazwyczaj nie jest konieczne i może być potencjalnie szkodliwe. Dlatego też przed podjęciem jakichkolwiek działań musisz zasięgnąć opinii specjalisty, by uniknąć zesztywnienia mięśni.
2
Stosowanie okładów z lodu pozwala na zmniejszenie obrzęku, krwawienia i bólu. Po zastosowaniu kuracji lodowej powinniśmy delikatnie i z czuciem rozpocząć rozciąganie mięśni. Zabieg ten możemy powtarzać bardzo często, ale nie powinien on trwać dłużej, niż 15 minut.
3
Stosowanie leków przeciwzapalnych i przeciwbólowych zmniejszy obrzęk i złagodzi bolesne dolegliwości. Musimy jednak pamiętać o tym, że leki te mają niepożądane skutki uboczne i na ich zażywanie potrzebujemy zgody lekarza.
4
Dzięki ćwiczeniom rehabilitacyjnym szybko odzyskamy dawną sprawność fizyczną. Ćwiczenia pozwolą nam na regenerację i wzmocnienie mięśni. Mięśnie staną się silniejsze i bardziej elastyczne.
Jak leczyć stłuczone kolano?
Domowe sposoby na opuchliznę nóg
Jak leczyć skręconą kostkę?
Jak leczyć siniaki?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak leczyć ganglion?
 3.8/5 (58 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

cyc - 2011-01-30
bardzo pomocne i rozsadnie wyjasnione
Szukasz naturalnego sposobu na złagodzenie bólu kolan? Możesz spróbować zmienić dietę. Coraz więcej badań sugeruje, że...
Jak leczyć ból kolan w sposób naturalny?
Szukasz naturalnego sposobu na złagodzenie bólu kolan?...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub