Tutaj jesteś: Biznes > Marketing i Public Relations > Promocja > Jak napisać podanie o sponsoring?
Jak napisać podanie o sponsoring?

Jak napisać podanie o sponsoring?

, specjalista Tipy.pl
 2.8/5 (16 ocen)
Oceń 
Zdobycie sponsora imprezy muzycznej czy sportowej zwykle nie jest łatwe. Aby jednak się udało konieczne jest przede wszystkim wysłanie listów z prośbą o sponsoring do firm i organizacji. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek dotyczących napisania takiego podania.
1
Przed rozpoczęciem pisania prośby o sponsoring, należy określić kilka spraw. Po pierwsze, musisz ustalić, ile środków finansowych będziesz potrzebować od danej firmy czy organizacji. Niesprecyzowanie sumy ("ile łaska") wygląda na żebranie a nie na propozycję biznesową.
2
W liście należy jasno i krótko opisać swoją organizację oraz korzyści jakie przynosi ona ludziom. Należy również podać przykłady swoich działań i dotychczasowych osiągnięć. Jeśli jest to nowy projekt wówczas należy wyjaśnić co on ma na celu, komu pomoże i w jaki sposób. Wyjaśnij również, dlaczego uważasz, że twoje przedsięwzięcie ma szansę na sukces. Musisz również określić dokładnie jakie prace i narzędzia będą ci potrzebne do realizacji swojego celu (reklama - gdzie? bilety - jakie? przedruk ulotek itp.). Dokładne wyjaśnienie na co zamierzasz wydać pieniądze ułatwią sponsorowi decyzję i rozwieją obawy, że wyrzucają oni pieniądze w błoto.
3
Najistotniejszym czynnikiem jest wykazanie potencjalnym sponsorom, że ich pomoc przyniesie korzyści również dla ich działalności i wizerunku firmy. To co możesz zaproponować to udział przedstawicieli firmy we wszelkich nowościach (darmowe bilety), możliwość fotografowania (pierwszeństwo do zdjęć z imprezy), ich logo w widocznym miejscu (np. na koszulkach sportowców, trybunach, scenie, na papeterii, banerach reklamowych imprezy).
4
Pamiętaj o szczegółach. Przykładowo: Ile osób będzie brało udział w imprezie? Czy w imprezie będą brać udział jakieś znakomitości, gwiazdy, znani ludzie? Jaki będzie rodzaj publiczności?
Jak przyciągnąć klienta?
Jak zrobić ankietę produktu?
Jak skutecznie zwiększyć sprzedaż?
Jak zrobić reklamę radiową?
Wskazówki
  • Poproś o informację zwrotną. Napisz swój adres, numer telefonu, adres e-mail.
  • Podpisz się i napisz jakie zajmujesz stanowisko.
  • Staraj się spersonalizować list (zamiast pisać "Szanowni Państwo" napisz "Szanowna Pani XX".
Przeczytaj teraz: Jak zrobić prezentację?
 2.8/5 (16 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

arimor - 2013-10-25
Ciekawy i przydatny artykuł. Warto jednak położyć większy nacisk na punkt 3, ponieważ to własne korzyści są dla sponsorów najważniejsze. Oprócz umieszczania w widocznym miejscu bannerów czy loga możemy ponadto zaproponować im: wygłoszenie oficjalnego podziękowania na scenie, wręczenie wydrukowanego certyfikatu z podziękowaniem, zaproponować sponsorom, aby umieścili gdzieś w sali swoje promocyjne stanowiska z ulotkami. Ponadto warto wiedzieć, że sponsorzy chętniej skuszą się na udział w imprezie, jeśli będą na niej występować jakieś znane osoby (za nimi idą przecież media, czyli większa promocja). Jeżeli więc na Waszej uroczystości pojawią się artyści czy celebryci, koniecznie wspomnijcie o tym w piśmie do sponsora.
Myszka098 - 2013-03-19
Witam, mam na imię Ania.

Wiem, że takich ludzi jak ja jest setki ale ja muszę znaleźć rozwiązanie. Po prostu muszę , nie mogę się poddać. Już myślałam o wszystkim, nawet żeby się powiesić ale nie mogę zrobić tego moim dzieciom. Na pewno wśród Was jest jakiś Samarytanin i mi pomoże. Proszę.....
Chodzi o to, że mam straszne problemy finansowe. Wiem, że to moja wina, że się tak stało ale po paru latach bezowocnego szukania pracy podjęłam decyzję, że sama otworzę firmę ….i to niestety mnie zgubiło.
Chciałam mieć pracę, chleb i żeby moje dzieci miały normalne życie.
A teraz mam nóż na gardle i tylko cud może mnie uratować.
Brałam pożyczki, żeby firma prosperowała, mówiło się, że musi minąć dwa- trzy lata aby firma mogła ruszyć pełną parą. I to się zgadza tylko, że teraz zjadają mnie raty kredytów, i gdyby nie one firma byłaby już sama na siebie zarabiała.
Dlatego proszę o pomoc, błagam niech mi Ktoś pomoże, wystarczy jakakolwiek wpłata paru zł.
Nr konta idea bank -43 1950 0001 2006 0140 0104 0002
Wiem, że można przekazać pieniądze jako darowiznę. Można sobie odliczyć od podatku.
Proszę i przysięgam, że jeśli uda mi się spłacić wszystkie kredyty to całą nadwyżkę przekażę na szczytny cel. I sama wtedy pomogę potrzebującym.
Wszystkie dokumenty mogę okazać, nie chcę nikogo naciągać proszę tylko o pomoc.
Jak coś to mój email: anoszka.098@o2.pl Dobro zawsze powraca z podwojoną siłą.
Mając przed sobą biały karton, termin wykonania pracy i całkowity brak weny, możesz uznać, że zrobienie plakatu nie...
Jak zrobić plakat?
Mając przed sobą biały karton, termin wykonania pracy i całkowity brak weny, możesz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub