Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Pokarmowego > Jak leczyć nadkwasotę żołądka?

Jak leczyć nadkwasotę żołądka?

, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (383 ocen)
Oceń 
 1 z 9 
Wiele osób podejmuję terapię lekową w celu szybkiego zobojętnienia nadkwaśności żołądka, ale dla większości ludzi, prawidłowe odżywianie jest najlepszym rozwiązaniem w pokonaniu dolegliwości żołądkowych. Przypadłość ta polega na cofaniu się kwasów żołądkowych do przełyku wywołując ból. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak zapobiec nadkwasocie.
 3.2/5 (383 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (32)

Teresa - 2014-12-03
Przez wiele lat meczyly mnie problemy gastryczne lacznie z nadwasota, zazywalam lek omeprazole, ktory tez do konca nie plomagal. Po przeczytaniu paru artykulow i ksiazek postanowilam odsunac produkry zbozowe zastepujac je roznymi nasionami, wszystkie produkty mleczene zastepujac je parowanymi warzywami i owocami(twarde gotowalam). Calkowicie zrezygnowalam z bialego cukru zastepujac go suszonymi owocami. miodem i syropem klonowym. Tluszcze w wystarczajacych ilosciach z miesa oraz oliwy tloczone na zimno+sok z cytryny, ziola i sol morska jako przyprawy do parowanych warzyw. Zastosowalam tez zasade picia zielonej herbaty, wody i innych nieslodzonych napojow dopiero co najmniej 1,5h po posilkach a takze zasade nielaczenia bialek z wewglowodanami w proporcjach jedna czesc miesa, ryby lub jajek ma 3 czesci warzyw. Niektore produkty spozywam wg zasady zgodnej z grupa krwi i pomoglo!!!! Problemy gastryczne calkowicie ustapily.Wszystkim, ktorzy maja podobne problemy zycze dokonywania dobrych wyborow i szybkiego powrotu do zdrowia.
Zrodla:
'Zycie bez chleba'-Wolfgang Lutz.
'Dieta bez pszenicy'-William Davis.
waldek - 2014-12-03
Nie napisano o najprostrzej rzeczy co jest już śmieszne, picie zwykłej wody po 1-2 łyki co kwadrans pół godziny. Kwas jest rozrzedzany o połowę i roztwór idzie dalej do układu trawiennego.
Margi - 2014-12-03
Całe życie walczyłam z nadkwasotą, mam refluks żołądkowo -przełykowy, od wielu lat byłam na lekach jak nolpaza czy controloc . W końcu przeszłam na wegetariańską ale bez nabiału zupełnie z innych pobudek, a przy okazji miłym skutkiem "ubocznym" jest kompletny brak zgagi od kilku miesięcy :)
mb - 2014-12-03
widzial ktos jakiegos lekarza????-ja nie!
Pedro - 2014-12-03
Lufka z rana na obroty , lufka w obiad na trawienie , lufka x 2 , przede snem ! Lufka = 100 g angielskiej gorzkiej i po kłopotach na każdej płaszczyżnie !
Jurek - 2014-12-03
Mleko przed snem rzeczywiście mi nie służyło (próbowałem jakiś czas), natomiast bardzo mi pomaga kilka łyków kwaśnego kefiru przed położeniem się do łóżka. Być może organizm reaguje na zwiększone zakwaszenie żołądka ograniczeniem wydzielania kwasu solnego?
hub381 - 2014-12-03
Unikaj sody czyszczonej,bo nabędziesz wrzodów żołądka ...
urbanito - 2014-12-03
zalecam yerba mate te herbatkę Cejrowskiego. Kapitalnie działa na układ pokarmowy oczyszcza Poza tym probiotyki, regularny sen, ograniczenie stresu, unikanie słodkie + tłuste, fastfoodów i chemii Doszedłem do tego sam kiedy miałem dość lekarzy którzy 2 lata zarzucali mi konfabulowanie
Teresa - 2014-12-02
Zrodla:
'Zycie bez chleba'-Wolfgang Lutz.
'Dieta bez pszenicy'-William Davis.
P. - 2014-12-02
Najgorsze jest połączenie tłustego i słodkiego. Nadkwasota murowana. Mnie w takich co prawda rzadkich okolicznościach pomaga pół szklanki wody mineralnej "ZUBER" (źródła krynickie) dostępnej w aptekach. Polecam. Żadnej chemii czy tabletek!
czkawka - 2014-12-02
cy-try-na sok z cytryny na czczo rano i przypadku dolegliwości!!!
bynio - 2014-12-02
Tylko natka pietruszki surowa
ika - 2014-12-02
W czasie ciazy meczyla mnie nadkwasota. Przeczytalam wtedy na jakims austriackim forum ze pomaga musztarda. He,he... 4 miesiace chodzilam z tuba musztardy w kieszeni i pomagalo. W tej chwili kwasy "melduja sie" wylacznie po spozyciu bananow. Wiec ich unikam a jak juz "zgrzesze" to mam zawsze musztarde w lodowce :)
skarabeusz - 2014-12-02
ble, ble nic odkrywczego
wawa - 2014-12-02
Posłuchajcie, po co się katować jakąś chemią? Jest najprostszy sposób pod słońcem. Masz zgagę - wypij dwie szklanki wody, żeby przepłukać toksyny z żołądka. Będzie się odbijać, a po jakimś czasie zgaga zniknie. Dobrze by było potem już nie jeść.
Nadkwasota żołądka to bardzo uciążliwa przypadłość, na którą uskarża się sporo osób. Może się okazać, że ty lub ktoś...
Jakie są objawy nadkwasoty żołądka?
Nadkwasota żołądka to bardzo uciążliwa przypadłość...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub