Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Bezpieczeństwo w Domu > Inne > Jak czyścić kominek?
Jak czyścić kominek?

Jak czyścić kominek?

, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (11 ocen)
Oceń 
Kominek wymaga regularnej pielęgnacji i czyszczenia w celu zapewnienia bezpiecznego i skutecznego ognia. Usuwanie smoły jak i łatwopalnych substancji, które gromadzą się w kominie, powinniśmy powierzyć specjalistom. Dzięki temu unikniemy jednego z potencjalnych zagrożeń pożarowych. Podczas sezonu grzewczego normalne drewno możesz zastąpić specjalnym drewnem kominkowym, co spowoduje wyeliminowanie gromadzenia się sadzy, popiołów i osadzania smoły. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak dbać o czystość swojego kominka:
1
Pamiętaj o cotygodniowym czyszczeniu powierzchni kominka, aby zapobiec osadzaniu się kurzu i sadzy. Nie należny odkurzać ani zamiatać pozostałości po palenisku przed upływem 12 godzin od jego zagaszenia. Wszystkie pozostałości spakuj do worka i wyrzuć do specjalnego kontenera. Większość z tych odpadów zostanie jeszcze kiedyś ponownie wykorzystana.
2
Pal tylko specjalne i dobrze wysuszone drewno, aby zminimalizować osadzanie się kreozotowych osadów (mieszanka fenoli).
3
Przed rozpaleniem paleniska dokładnie sprawdź kominek, przewód odprowadzający dym. Nie zaszkodzi zdecydować się na coroczny przegląd przez doświadczonego fachowca.
4
Nie stosuj wody do zagaszania kominka, chyba że jest to nagły wypadek. Zagaszanie wodą sprawia, że cała sadza z kominka unosi się ku górze zanieczyszczając wszystko na swojej drodze.
5
Nigdy nie myj paleniska środkami chemicznymi przed upewnieniem się, że całkowicie nie wygasło. Wiele z tych preparatów jest łatwopalnych i nie trudno o tragedie.
Jak być perfekcyjną panią domu?
Jak rąbać drewno?
Jak przygotować dom na nadejście wiosny?
Jak dbać o panele podłogowe?
strona 1 z 3następna >
 3.3/5 (11 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak rąbać drewno?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub