Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny doniczkowe > Jak hodować storczyki?
Jak hodować storczyki?

Jak hodować storczyki?

, specjalista Tipy.pl
 4.6/5 (253 ocen)
Oceń 
Złotą zasadą w owocnej hodowli storczyków jest ich przesadzanie w warunkach jak najbardziej podobnych do naturalnych. W naturze większość storczyków to epifity, co oznacza, że rosną one na innych obiektach, przyczepiając się do kory drzew czy nawet kamieni. Najbardziej preferowane odmiany w uprawach to Phalaenopsis oraz Dendrobium. Zabiegi pielęgnacyjne są bardzo proste. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek co robić, aby twój storczyk był wyjątkowo piękny i kwitnął jak najdłużej.
1
Pamiętaj o kilku ważnych zasadach:

- Storczyki lubią mocne światło. Nie można ich jednak wystawiać na bezpośrednie działanie silnych promieni słonecznych. Wyjątkiem jest Dendrobium, który może rosnąc w warunkach większego nasłonecznienia. Jeżeli więc zdecydujesz się na wystawienie swojego storczyka na parapet lub balkon, zrób to późnym popołudniem, kiedy promieniowanie jest nieco słabsze.

- Nie zapomnij także o utrzymaniu odpowiedniej wilgotności w doniczce i zapewnieniu storczykowi dobrej wentylacji.

- Na przemian zapewniaj roślinie okres suszy i nadmiernego nawodnienia.

- Utrzymuj temperaturę w granicach 10 – 30 ºC.
2
W większości sklepów storczyki pakowane są w tanie plastikowe doniczki z ziemią nasączoną mchem. Sposób ten sprawia, że korzeń nie ma zapewnionego odpowiedniego przepływu powietrza i nie może całkowicie wyschnąć. Dlatego roślina nie oddycha, a gnicie korzeni jest nieuniknione. Korzeń storczyka to bardzo wyspecjalizowany organ mający za zadanie bardzo szybko chłonąć wodę z otoczenia i szybko oddychać. Tak więc używanie takich doniczek jest błędnym rozwiązaniem tym bardziej, że roślina nie wyciąga składników pokarmowych z gleby.
Jak pielęgnować anturium?
Jak pielęgnować fiołka afrykańskiego?
Jak pielęgnować grudnika?
Jak pielęgnować jaśmin?
Wskazówki
  • Uważaj na wodę chlorowaną. Jeśli woda w twoim kranie jest chlorowana, nigdy nie podlewaj nią bezpośrednio rośliny. Podlewanie kwiatów wodą z kranu jest możliwe wyłącznie na obszarach, gdzie w kranie mamy wodę źródlaną.
strona 1 z 3następna >
 4.6/5 (253 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Zuza - 2013-11-25
Czy ktoś miał storczyka z rodz. Paphilodelium, bo mam go od dwóch lat i nie mogę spowodować kwitnienia. Od lat choduję Phalaenopsis i Oncidium i pieknie kwitną jak szalone a sabotek nie chce mimo tego że liście wypuszcza kwiatków nie widać. Wszystkie traktuję jednakowo. Czy ktoś miał kiedyś coś z Paphilodelium ?
STELLA176 - 2013-04-18
. . . (~") . . . Bardzo cenne wskazówki. latem proponuje wystawić storczyki na taras, balkon, ale oczywiście nie do ostrego słońca. Kwitnienie murowane.
Roza - 2010-03-12

Proszę dokładnie oglądnąć, najlepiej przez szkło powiększające te lepki kropelki. Jeśli są w środku białe owady to znaczy że storczyka zaatakowały wełnowce. Wełnocne można usunąć wacikiem nasączonym w denaturacie a następnie spłukać wodą. Dobrze jest również spryskać kwiatka jakimś preparatem, np. Provado Plus (nejlepiej jednak iść do sklepu ogrodniczego i poprosić o środek na wełnowce).

Możliwe też, że twojego storczyka zaatakowały czerwce.

Charakterystyka - Roślina jest osłabiona, lepka i pokryta czarnym nalotem. Na liściach i łodygach znajdują się narośla w postaci tarczek, spod których po zdrapaniu wysypuje się biały proszek. Jeśli tak jest to zmywaj je wacikiem nasączonym roztworem wody i spirytusu (pół na pół), lub roztworem wody z dodatkiem płynu do mycia naczyń. Możesz również iść do sklepu ogrodniczego - tam kupisz specjalne pałeczki do ziemi przeciwko czerwcom.

baska - 2010-03-12
mój storczyk kwitnie na biało,był piekny,zaczęły żółknąć liście,a teraz na pędzie kwiatowym obok kwiatów widzę kropelki przypominające,krople wody,ale jest to lepka,ciągnąca się kropla,gęsta maż...proszę o pomoc.
Orchidea to jeden z najpiękniejszych kwiatów, różnorodne kształty i barwy, od których można dostać zawrotu głowy. Teraz...
Jak hodować orchidee?
Orchidea to jeden z najpiękniejszych kwiatów, różnorodne kształty i barwy, od których...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub