Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny doniczkowe > Jak hodować storczyki?

Jak hodować storczyki?

, specjalista Tipy.pl
 4.6/5 (261 ocen)
Oceń 
Złotą zasadą w owocnej hodowli storczyków jest ich przesadzanie w warunkach jak najbardziej podobnych do naturalnych. W naturze większość storczyków to epifity, co oznacza, że rosną one na innych obiektach, przyczepiając się do kory drzew czy nawet kamieni. Najbardziej preferowane odmiany w uprawach to Phalaenopsis oraz Dendrobium. Zabiegi pielęgnacyjne są bardzo proste. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek co robić, aby twój storczyk był wyjątkowo piękny i kwitnął jak najdłużej.
1
Pamiętaj o kilku ważnych zasadach:

- Storczyki lubią mocne światło. Nie można ich jednak wystawiać na bezpośrednie działanie silnych promieni słonecznych. Wyjątkiem jest Dendrobium, który może rosnąc w warunkach większego nasłonecznienia. Jeżeli więc zdecydujesz się na wystawienie swojego storczyka na parapet lub balkon, zrób to późnym popołudniem, kiedy promieniowanie jest nieco słabsze.

- Nie zapomnij także o utrzymaniu odpowiedniej wilgotności w doniczce i zapewnieniu storczykowi dobrej wentylacji.

- Na przemian zapewniaj roślinie okres suszy i nadmiernego nawodnienia.

- Utrzymuj temperaturę w granicach 10 – 30 ºC.
2
W większości sklepów storczyki pakowane są w tanie plastikowe doniczki z ziemią nasączoną mchem. Sposób ten sprawia, że korzeń nie ma zapewnionego odpowiedniego przepływu powietrza i nie może całkowicie wyschnąć. Dlatego roślina nie oddycha, a gnicie korzeni jest nieuniknione. Korzeń storczyka to bardzo wyspecjalizowany organ mający za zadanie bardzo szybko chłonąć wodę z otoczenia i szybko oddychać. Tak więc używanie takich doniczek jest błędnym rozwiązaniem tym bardziej, że roślina nie wyciąga składników pokarmowych z gleby.
Jak dbać o anturium?
Jak hodować orchidee?
Jak pielęgnować grudnika?
Jak pielęgnować bambusa?
Wskazówki
  • Uważaj na wodę chlorowaną. Jeśli woda w twoim kranie jest chlorowana, nigdy nie podlewaj nią bezpośrednio rośliny. Podlewanie kwiatów wodą z kranu jest możliwe wyłącznie na obszarach, gdzie w kranie mamy wodę źródlaną.
strona 1 z 3następna >
Przeczytaj teraz: Jak przesadzać Orchideę?
 4.6/5 (261 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (21)

Oleśniccy - 2014-10-15
To nie są moje ulubione kwiaty (jakiś bałwan to pisał pewnie ) ja mam swoje ulubione kwiaty i są nimi Konwalie a nie to gówienko bez zapachu .
storczyk - 2014-10-15
"Uprawiam storczyki pięknie rosły i kwitły a od jakiegoś czasu mają lepkie liście do tego stopnia że ciągle brudzą i okno i parapet . Nie wiem co robić przestaje je lubić . Może ktoś ma na to sposób proszę o info."
Najprawdopodobniej twoje storczyki zostały zarażone tarcznikam, szkodnikami, które bardzo ciężko zwalczyć. Poszukaj ich na spodniej stronie liścia lub na kwiatach.
anka - 2014-10-15
nie piszcie ze to ulubione kwiatki polaków bo sie z tym nie zgadzam ja i moi znajomi i wiele jeszcze innych nie znosimy storczyków są ohydne i wyglądają jak takie hojraki nie wiadomo co to ani to eleganckie ani ładne fuj :((((((((((((
Zuza - 2014-10-15
Co wy tam wiecie, termin jest dobrze użyty. Jest coś takiego jak Hodowla roślin, wiem co mówie bo to był jeden z cięższych przedmiotów na moich studiach, obejmowało to zarówno uprawę jak i genetykę roślin.
triadabor - 2014-10-15
Temat dotyczy uprawy orchidei a nie storczyka(dla większości to jeden pies).Storczyka to w ziemi torfowej wymieszą razem z kora drzewną da się uprawiać i o dziwo dużo lepiej rośnie
STORCZYK - 2014-10-15
Storczyk jest PASOŻYTEM,dlatego się go hoduje a nie UPRAWIA-
xer - 2014-10-14
Chyba uprawiać? Hoduje to się zwierzęta a nie rośliny.
jolka - 2014-10-14
Mam 8 storczyków w różnych kolorach,kwitną prawie przez cały rok,rekordzista ma 38 kwiatków.Raz na 2 tygodnie wkładam je do wanny i nalewam wody do 3/4 wysokości doniczki.Zraszam je prysznicem z góry.W ten sposób kurz z liści i kwiatów zostaje usunięty.W Wannie stoją ok 50 minut.Potem zostawiam w tej wannie już bez wody na około 3 godzinki,żeby liście i kwiaty obeschły.Nie cackam się w żadną odstaną ,przegotowaną wodę.Są polewane bezpośrednio z prysznica.Są piękne i zdrowe.Nie używam również żadnych odżywek.
markiz de parch - 2014-10-14
To ja nie mam gustu przeciętnego polaka Moim ulubionym jest bratek Może i powierzchowność ma nieujmującą a nawet odpychającą ale jak pachnie jak on pachnie!....a z kwiatem jest tak, że najlepiej, gdy tak jak kochankowie oddziałuje na jeden zmysł tak silnie i w taki sposób, że człowiek szarpany jest w swym wnętrzu jak Reksio szarpał boczek ;))
ttt - 2014-10-14
terminu Hodowla w roślinach używa się w specyficznej okoliczności, kiedy mówi sie tworzeniu nawych odmian. tu poprawne bedzie użycie slowa uprawa
Jacek - 2014-10-14
Analfabeci. Hoduje się pszczoły, ryby, świnie, krowy i inne zwierzęta. A rośliny się uprawia.
Elizza - 2014-10-14
Mam dużo ciekawych storczyków w sprzedaży jeśli będą Państwo zainteresowani to proszę pisać do mnie na maila nyhuusiae@interia.pl.
Posiadam gatunki z rodzaju Vanda,phalaenopsis,cattleya,miltonia,cymbidium,dendrobium,brassia,cambria,oncidia i wiele innych.
Ona - 2014-10-14
Uprawiam storczyki pięknie rosły i kwitły a od jakiegoś czasu mają lepkie liście do tego stopnia że ciągle brudzą i okno i parapet . Nie wiem co robić przestaje je lubić . Może ktoś ma na to sposób proszę o info.
ls - 2014-10-14
Do autora.
Jak prawidłowo UPRAWIAĆ storczyki, a nie hodować. Hodowla to tworzenie nowych odmian.
Dominik W. - 2014-10-14
Wiem jaki jest ulubiony kwiat prawdziwych mężczyzn - żonkil bo każdy chciał by mieć żon kilka.
Storczyki popularnie nazywane też orchideami, są bardzo ładnymi, robiącymi wrażenie roślinami. Nic więc dziwnego, że...
Jak pielęgnować storczyki?
Storczyki popularnie nazywane też orchideami, są bardzo ładnymi, robiącymi wrażenie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub