Tutaj jesteś: Motoryzacja > Jazda i Bezpieczeństwo > Bezpieczna Jazda > Jak zapobiegać parowaniu szyb w samochodzie?
Jak zapobiegać parowaniu szyb w samochodzie?

, specjalista Tipy.pl
 2.1/5 (102 ocen)
Oceń 
Zwykle, jeśli szyby w twoim aucie zaczynają parować zawsze znajdzie się jakaś osoba, która chętnie wytrze je swoimi tłustymi rękami. Oczywiście nie jest to najlepsze rozwiązanie na parujące szyby. Szmatka z bawełny czy mikrofibry działa dobrze, jednak ty chciałbyś z pewnością, aby szyby po prostu przestały parować? Nieustannie parujące szyby są niezwykle męczące - w szczególności w zimie, kiedy para zamarza a jej usunięcie nie jest już takie proste.
1

Filtr pyłkowy

Jeśli szyby ci parują pierwsze co musisz zrobić to wymienić filtr pyłkowy, który może być już zatkany. Jeśli filtr jest nowy sprawdź czy jest dobrze zamontowany - musi być zamontowany z obiegiem powietrza.

2

Wilgoć w samochodzie

Jednym z powodów parowania szyb w samochodzie jest wilgoć. Wysusz dokładnie tapicerki oraz wymień dywaniki na plastikowe (zwłaszcza w zimie, kiedy do samochodu wchodzi się w mokrych butach).

3

Obieg wewnętrzny

Parowanie szyb może być spowodowane dłuższą jazdą na obiegu wewnętrznym. W sytuacji gdy szyby zaczynają parować warto zatem przełączyć obieg na zewnętrzny.

4

Nagrzewnica

Przyczyną parowania szyb w samochodzie może być również uszkodzenie radiatora nagrzewnicy (usterki nagrzewnicy często są spowodowane niskimi temperaturami). Na początek możesz dolać środek uszczelniający do układu chłodzenia. Jeśli to nie pomoże udaj się do mechanika.

5

Sól kuchenna

Z bawełnianej chustki na głowę zrób kieszonkę do której nasyp zwykłej soli kuchennej. Chustkę zaszyj. Przecieraj nią szyby w samochodzie raz w miesiącu.

Skrzypiące wycieraczki
Jak parkować samochód na górce?
Do czego uprawnia karta parkingowa dla niepełnosprawnych?
Jak hamować biegami?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak walczyć z sennością?
 2.1/5 (102 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (7)

eliś - 2013-06-27
Mnie chodzi o parowanie szyb w czasie jazdy np.w deszczu?kto da mi radę na 100% skuteczną?mam b.dobre autko/ jak dla mnie/ Ibizę czternastolatkę.
Kondzio - 2013-03-01
Jeśli chodzi o nanopowłokę o której napisał mazi88 to ja na jeden z dwóch swoich samochodów zastosowałem i stwierdzam, że na szybie z nanopowłką na mrozach prawie nie było szronu! Na kombiaku zawsze miałem skrobanie!!
mazi88 - 2013-02-08
Można sprobować nasmarować szybę płynem który daje niewidzialną wycieraczkę. Zewnątrz szyby mi mniej zamarzają a do środka wsadziłem sobie worek taki kilowy (dostałem po znajomości) pochłaniający wilgoć. Można taki samemu zrobić. Np poszewka a do środka zwykły żwirek dla kotów. Spokój z zaparowanymi szyba gwarantowany
skrzacik0007 - 2013-01-25
ja korzystam z płynów z anty fogiem i nie parują... przynajmniej nie mocno
[c] - 2012-12-09
Redaktor: Patryk87, specjalista Tipy.pl

Cholera jasna, rodacy powinni przynajmniej, powtarzam PRZYNAJMNIEJ znać jeden język perfekcyjnie, tj. rodowity. Szlag mnie trafia, jak niekiedy na portalach widzę perełki typu "tą czynność". Nie mówię o fluent english, tylko o naszym ojczystym języku, języku, którego używamy od urodzenia, uczymy się go w szkołach po kilkanaście lat, żeby takich kwiatków nie stawiać. A jeśli już mamy się odwoływać do dysleksji itp. jak ma się udowodnioną, nie powinno się wykonywać zawodów, które są przez nią wykluczone.
reste - 2010-11-06
Co zrobic ? włonczyć?
adam - 2010-01-21
po co do licha takie cieżkie działa?? po co dosypywać czegoś do ukł. chłodzenia? jak jest dziurawy to już mu nic nie pomoże!! zeby SZYBY NIE PAROWALY WTSTARCZY:
zabrzać auto przed jazdą rozebrać się z ubrania zeby nie podróżować jak eskiomos i włonczyć ogrzewanie na 24-26 stopni od czasu do czasu na MAX (HI) i wentylator na 2-4 w taki sposób zapewnimy przepływ przez kabine świerzego i suchego powietrza.... proste? to teraz przyjżyjcie się na codzień ile osób woół nas ma zamarzniete szyby od środka i siedą w pełnym ubraniu bez ogrzewania jak w 126p...
Rano wstajesz, śpieszysz się do pracy, biegniesz do samochodu a tu niespodzianka. Drzwi przymarzły... W tej sytuacji...
Jak otwierać zamarznięte drzwi w samochodzie?
Rano wstajesz, śpieszysz się do pracy, biegniesz do...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub