Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Drinki, Napoje, Koktajle, Alkohole > Herbata > Jak parzyć zieloną herbatę?
Jak parzyć zieloną herbatę?

Jak parzyć zieloną herbatę?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (8 ocen)
Oceń 
Odpowiednio zaparzona filiżanka zielonej herbaty jest smakowitym i zdrowym sposobem na chwilę relaksu. Co więcej, właściwości zielonej herbaty bardzo korzystnie wpływają na zdrowie. Żeby w pełni cieszyć się smakiem herbaty, zaparz ją według następującej procedury:
1

Woda. Żeby poprawić smak herbaty najlepiej używać wody filtrowanej, nie jest to jednak wymóg konieczny. Wodę należy podgrzać w czajniku.

2

Temperatura. Najbardziej istotnym elementem podczas parzenia zielonej herbaty jest temperatura wody. Wody nie można dopuścić do wrzenia. Zielona herbata jest znacznie bardziej delikatna, niż czarna, a jeśli woda będzie zbyt gorąca jej słodkawy smak zamieni się w gorycz. Idealna temperatura wody użytej do parzenia zdrowej i smacznej zielonej herbaty powinna zawierać się w przedziale 60-85 st. Celsjusza.

3

Zielona herbata. Możesz używać herbaty liściastej (1 kopiasta łyżeczka na 240 ml wody) i uformować z niej kulkę, którą następnie zalejesz wodą. Możesz również wrzucić herbatę luzem, ale po zaparzeniu trzeba ją będzie odcedzić. Zamiast herbaty liściastej można również używać herbat ekspresowych w torebkach.

4

Parzenie. Zielona herbata nie wymaga długiego parzenia, a nawet robi się gorzka, jeśli zbyt długo zostawisz ją w wodzie. Herbatę powinno się parzyć nie krócej niż minutę i nie dłużej niż trzy minuty. Poeksperymentuj z czasem parzenia, żeby uzyskać najbardziej odpowiedni dla ciebie smak. Na smak herbaty ma również wpływ temperatura wody. Jeśli woda jest trochę cieplejsza niż podano w kroku 2, parz herbatę trochę krócej. Zawsze najpierw wsyp herbatę, a potem zalej ją wodą. Co ważne: nie mieszaj herbaty podczas parzenia!!

5

Picie. Zielona herbata jest najlepsza, gdy nie jest niczym wzbogacana. Możesz jednak dodać do niej odrobinę miodu (choć zaparzona odpowiednio nie powinna być gorzka) lub soku z cytryny, ale nigdy nie dodawaj do niej mleka ani śmietanki. Jeśli chcesz zrobić mrożoną zieloną herbatę, zalej ciepłą wodą podwójną jej ilość i natychmiast po zaparzeniu wlej ją do szklanki wypełnionej lodem. Nie wydłużaj czasu parzenia, topiący się lód osłabi nieco smak herbaty.

Jak zrobić herbatę z imbirem?
Jak błyskawicznie zrobić ice tea?
Jak w nietypowy sposób wykorzystać herbatę?
Jak zrobić domową ice tea w kilku smakach?
Przeczytaj teraz: 15 zalet zielonej herbaty
 4.3/5 (8 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

jwb - 2011-07-29
pierwszą herbatę wylewają ze względu na to, że zawierają dużą liczbę szczawianów :)
Krzy - 2011-02-16
1) pkt.2 "Wody nie można dopuścić do wrzenia"

Zamiast ryzykować z niedogotowaną wodą lepiej odczekać z 8 min aż woda ostygnie do odpowiedniej temperatury.

2)Czytałem w paru miejscach na necie że japończycy bezwzględnie wylewają pierwszo zaparzoną herbate.(ze względu na chemie przy produkcji ,czy jakoś tak)
Zielona herbata ma zbawienny wpływ na nasz organizm. Zapobiega nowotworom oraz ma właściwości pobudzające jaki i...
Jak prawidłowo zaparzyć zieloną herbatę?
Zielona herbata ma zbawienny wpływ na nasz organizm...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub