Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Oddechowego > Jak leczyć kaszel u dziecka?
Jak leczyć kaszel u dziecka?

Jak leczyć kaszel u dziecka?

, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (7 ocen)
Oceń 
U dzieci kaszel wywołuje wiele różnych czynników, najczęściej związanych z przeziębieniem i grypą. Kaszel usuwa śluz i flegmę pomagając chronić płuca, ale może być również oznaką poważniejszych problemów zdrowotnych. Jeśli dziecko cierpi na ostry lub długo utrzymujący się kaszel, jego oddech jest świszczący lub towarzyszy mu gorączka, koniecznie skontaktuj się z lekarzem pediatrą.
W przypadku lekkiego kaszlu wystarczające mogą okazać się naturalne środki, które możesz przygotować w domu.
miód, cytryna, ciepła woda, herbata, sól, olejek eukaliptusowy, nawilżacz powietrza
1
Zrób dziecku ciepłą kąpiel. Pomoże ona usunąć z płuc śluz i flegmę. Para powstała podczas kąpieli udrożni i nawilży drogi oddechowe. Dla najlepszego efektu każ dziecku głęboko wdychać parę. Możesz również zrobić inhalację z soli fizjologicznej.
2
Podawaj dziecku dużo płynów. Bardzo istotne jest, żeby dziecko nie było odwodnione, gdyż w przeciwnym razie kaszel przybierze na sile i spowoduje znaczne podrażnienie gardła i krtani. Ciepłe płyny, takie jak sok jabłkowy czy herbata ziołowa, są łatwe do przełknięcia i łagodzą podrażnione gardło lepiej niż płyny zimne. Ciepła herbata doskonale uwalnia zaległą w płucach wydzielinę. Dodaj do herbaty miód i cytrynę, a udrożnisz jednocześnie nos.
3
Każ dziecku płukać gardło ciepłą wodą z dodatkiem soli. Ten stary specyfik sprawdza się już od dziesięcioleci. Do małego kubka wlej ciepłą wodę i dodaj soli. Dziecko powinno płukać gardło rano i przed snem, dopóki kaszel całkowicie nie ustąpi.
4
Zrób dziecku rozgrzewający masaż olejkiem eukaliptusowym. Dobrze wetrzyj olejek w klatkę piersiową i plecy, a złagodzisz ból wywołany kaszlem. Olejek zostanie wchłonięty przez organizm, a dziecku będzie łatwiej oddychać.
5
Umieść w pokoju dziecka nawilżacz powietrza. Nawilżanie ma szczególne znaczenie zwłaszcza w nocy, ponieważ suche powietrze może zaostrzyć kaszel.
6
Podawaj dziecku dużo witaminy C. Unikaj silnych środków farmakologicznych nieodpowiednich dla wieku, w którym jest twoje dziecko.
7
Jeśli kaszel będzie się pogarszał, natychmiast skontaktuj się z lekarzem pediatrą.
Jak stosować naftę?
Jak zrobić inhalację na zatoki?
Jak leczyć różyczkę u dziecka?
Jak wyleczyć kaszel?
Przeczytaj teraz: Naturalne sposoby na kaszel
 3.4/5 (7 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Inhalacja to niezwykle istotny zabieg w walce z dziecięcym przeziębieniem, katarem, czy kaszlem. Nie tylko rozrzedza...
Jak zrobić inhalację dziecku?
Inhalacja to niezwykle istotny zabieg w walce z dziecięcym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub