Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Drinki, Napoje, Koktajle, Alkohole > Kawa > Jak parzyć kawę po turecku?

Jak parzyć kawę po turecku?

, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (246 ocen)
Oceń 
Kawa po turecku sięga historią aż do czasów Imperium Ottomańskiego i po dziś dzień jest istotną częścią tureckiej kultury i stylu życia. Oto jak należy ją parzyć:
zimna woda, tygielek do kawy lub rondelek, drobno mielona, świeżo palona kawa, strączek kardamonu, cukier (opcjonalnie), filiżanki
1
Wlej do tygielka wodę. Odmierz jedną filiżankę wody na każdą porcję kawy, którą chcesz zrobić i dodaj jeszcze pół filiżanki ekstra. Dla najlepszych rezultatów woda musi być zimna.
2
Odmierz odpowiednią ilość drobno mielonej, świeżo palonej kawy (najlepiej tureckiej) - jedną łyżeczka na każdą filiżankę wody. Dodaj rozbity kardamon.
3
Odmierz odpowiednią ilość cukru – na każde dwie łyżeczki kawy powinna przypadać łyżeczka cukru. Cukier musisz dodać podczas parzenia, ponieważ posłodzenie zaparzonej już kawy zupełnie zmieni jej smak.
4
Postaw tygielek na małym ogniu. Gotuj kawę, do czasu aż zacznie się pienić.
5
Przelej kawę do filiżanek, napełniając każdą z nich w jednej trzeciej, żeby zostawić odpowiednio dużo miejsca na pianę, bez której kawa po turecku traci swój smak.
6
Resztę kawy postaw z powrotem na małym ogniu i poczekaj, aż ponownie się spieni. Moc kawy zależy od tego, ile razy będziemy ją parzyć.
7
Przelej resztę kawy do filiżanek i poczekaj, aż fusy opadną na dno. Pamiętaj, żeby nie mieszać kawy!
8
Nigdy nie dodawaj do kawy po turecku mleka ani śmietanki.
Jak zrobić frappe?
Co można dodać do kawy i herbaty?
Jak zrobić Cappucino?
Jak zrobić espresso?
 4.9/5 (246 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

grazyna2 - 2013-04-20
fajny przepis
zetsu - 2012-04-26
Ta kawa Turcje to ma tylko w nazwie, bo tak naprawdę jest to kawa z Etiopii, gotowana przez 40 minut, mielona i zalewana wodą :)
Jesteś zaskoczona i zachwycona wspaniałymi wzorkami na kawie? Zastanawiasz się z pewnością, jak można je zrobić. Otóż...
Jak zrobić wzorki na kawie?
Jesteś zaskoczona i zachwycona wspaniałymi wzorkami na kawie? Zastanawiasz się z pewnością...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub