Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Sporty Ekstremalne > Snowboard > Jak ustawić wiązania snowboardowe?
Jak ustawić wiązania snowboardowe?

Jak ustawić wiązania snowboardowe?

, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (20 ocen)
Oceń 
Nawet jeśli nie planujemy sami montować wiązań, to umiejętność ich regulacji na stoku jest bardzo pomocna. Często bowiem zdarza się, że po kilku przejazdach wiązania samoczynnie się poluzowują. Jeżeli nie będziesz potrafił tego sam zrobić i źle zamocujesz wiązania, nie będziesz mógł w pełni korzystać ze swojej deski. Wiąże się to z brakiem kontroli nad snowboardem, a w rezultacie grozi wywrotką. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak szybko i zręcznie temu zaradzić.
1

Sprawdź zgodność wiązań z deską.

Jeśli chcesz połączyć wiązania Burton (3x3 otwory) z deską innej firmy niż Burton (4x4 otwory) wówczas potrzebujesz specjalnej podkładki (zwykle jest w zestawie z wiązaniami). Burton stosuje rozwiązanie 3x3, zaś inne firmy system mocowań 4x4. Dzięki podkładce będziesz pewien, że wiązania się dobrze przymocowane.

2

Szerokość rozstawu wiązań snowboardowych.

Zwykle ta szerokość powinna odpowiadać szerokości ramion. Im wyższa osoba, tym większy rozstaw. Rozstaw wiązań snowboardowych powinien wynosić ok:

wzrost poniżej 150 cm - mężczyźni 44 cm lub mniej - kobiety 41 cm lub mniej
150-160 cm wzrostu - mężczyźni 44-46 cm - kobiety 41-43 cm
wzrost powyżej 180 cm - mężczyźni 52cm lub więcej - kobiety 49 cm lub więcej.

3

Kąty ustawienia wiązań snowboardowych w zależności od stylu jazdy:

Halfpipe +10/+5
Freestyle, Snowpark +15/+5 (lub "na kaczkę" +21/-9 - uwaga bo "kaczka" niszczy stawy kolanowe)
Początkujący +30/+15
Freeride +25/+15
Extreme +25/+15
Freecarving +45/+35

Jak leczyć naderwany mięsień?
Gdzie na snowboard? Najlepsze snowparki w Polsce.
Jak się ubrać na snowboard?
Jak kupić wiązania snowboardowe?
Wskazówki
  • Upewnij się, że buty pasują do wiązań. Zaleca się kupić najpierw buty, potem wiązania.
  • Zanim wybierzesz się w góry lub na stok upewnij się, że masz odpowiedni zestaw do naprawy deski (śrubokręt, zapasowe śrubki itp).
strona 1 z 2następna >
 3.9/5 (20 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Ja - 2013-01-24
Jeśli nie chcesz w wieku 40 lat chodzić z laską, albo jeździć na wózku to lepiej zmień te kąty.. poczytaj o kaczce -.-
C - 2012-01-14
czesc, nie wiem czy dobrze trafilem ale zapytam, a wiec mam pytanie, jezdze na swnoboardzie 3 sezony teraz bedzie 4, dosyc sobei radze, nawet szybko sie nauczyelm, opanowalem, rowniez skacze, ale tylko hopki zaden skatepark, ale mam teraz problem z ustawieniem katow wiazan.
Wczesniej mialem 15a tyl 0 teraz zmienilem jak to pisza na 'kaczke' i dalem przod 27 tyl - 15 i mam dziwne wrazenie z tego co wyczytuje ze to jednak duzo, za duzo, ale tak mi sie nogi ustawiaja, kiedys jezdziem na deskorolce i moze dlatego, i mimo prob ( na dywanie:P) to tylko tak mam wygodnie, czy to aby na pewno dobry pomysl takie ustawienie, nic sie nie stanie czy jednak zmiejszyc te katy? Prosze i dziekuje za odpowiedz, czesc:)

pozdrowienia:)
Deska snowboardowa tak jak kobieta - wymaga troskliwej opieki, aby sprawowała się dobrze. Każdy sklep snowboardowy może...
Jak dbać o deskę snowboardową?
Deska snowboardowa tak jak kobieta - wymaga troskliwej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub