Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Moczowego > Jak leczyć zapalenie pęcherza moczowego?
Jak leczyć zapalenie pęcherza moczowego?

, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (16 ocen)
Oceń 
Najczęstszym objawem zapalenia pęcherza moczowego jest wzmożone parcie na pęcherz. Oddawaniu moczu towarzyszy piekący ból w cewce moczowej. Mocz oddawany zwykle w bardzo niewielkiej ilości bywa mętny lub zabarwiony krwią. Czasami jednak zdarza się, że jedynymi objawami jest ból brzucha i gorączka. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak leczyć zapalenie pęcherza moczowego i jak zapobiegać powrotom choroby.
1
W celu zapobiegania wystąpienia chorób pęcherza należy przede wszystkim ciepło się ubierać i nie siadać na betonie czy zimnej podłodze.
2
Zarówno w celu zapobiegania chorobie jak i podczas jej leczenia warto przyjmować duże ilości płynów, częste oddawanie moczu przepłukuje stale układ moczowy z bakterii, które mogą być przyczyną zapalenia.
3
Nigdy nie należy powstrzymywać się od pójścia do toalety, jeżeli odczuwa się parcie na pęcherz. Powstrzymywanie się od oddawania moczu powoduje niepotrzebne namnażanie się bakterii w układzie moczowym.
4
Jeżeli w czasie zapalenia pęcherza wystąpi gorączka chory powinien leżeć w łóżku. Najlepiej, jeżeli w tym czasie okolice podbrzusza są rozgrzewane termoforem lub poduszką elektryczną, pomoże to zmniejszyć napięcie mięśniowe i dzięki temu ból będzie mniejszy.
5
Aby pozbyć się zapalenia pęcherza należy zakwasić mocz. W tym celu trzeba pić duże ilości przegotowanej wody z sokiem cytrynowym lub rozpuszczoną witaminą C. Najlepiej, jeżeli chory przyjmuje około 2-3 litry zakwaszonej wody dziennie.
Jak robić okłady z soli?
Domowe sposoby na infekcje dróg moczowych
Jak naturalnie leczyć przewlekłe zapalenie dróg moczowych?
Jakie są przyczyny moczenia nocnego?
Wskazówki
  • Jeżeli zapalenie pęcherza wystąpi w czasie ciąży należy jak najszybciej skonsultować się z lekarzem.
  • Często zapalenie pęcherza u kobiet występuje na skutek współżycia, aby jemu zapobiegać po stosunku należy jak najszybciej oddać mocz i umyć okolice intymne. Dzięki temu zmniejsza się ryzyko zakażenia.
strona 1 z 2następna >
 3.9/5 (16 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

pepolinna - 2012-01-16
żurawina jest faktycznie świetna na drogi moczowe, ale ja niestety nie lubię smaku żurawiny, dlatego dla mnie jedynym ratunkiem są kapsułki z żurawiną - łykam Prouro, bo chyba najlepszy skład mają.
Urszula - 2010-09-07
Na zapalnie pęcherza moczowego bardzo pomaga żurawina.
Badania wykazują, że picie soku żurawinowego znacznie łagodzi objawy tej nieprzyjemnej i bolesnej choroby poprzez zahamowanie wzrostu powodujących ją bakterii. W podobny sposób działają jagody.
Znachor - 2010-03-22

Bardzo cenne porady. Ja również polecam preparaty z żurawiny (np. Urinal). Lekarze na zapalenie pęcherza najczęściej przepisują Furaginum. Lek będzie skuteczniejszy, gdy jednocześnie dostarczysz organizmowi dużą dawkę witaminy C, np. popijając tabletkę herbatą z sokiem z połówki cytryny.

kurek - 2010-02-25
Vitabutin jest środkiem na zapalenie pęcherza - www.vitabutin.pl
Krzywa wieża - 2010-01-13
Suszona żurawina zawiera duże ilości cukru, dlatego nie jest aż tak zalecana. Co innego herbata żurawinowa z cytryną a najlepiej to kapsułki żurawinowe, które zawierają min. 36 proantocyjanów. Mało kto wie, że to one a nie sama żurawina pomaga usuwać bakterie z cewki i pęcherza.
Ciągle czujesz parcie na pęcherz, ale nie możesz oddać moczu lub wydalasz go niewiele. Pieką cię okolice cewki...
Jak leczyć przewlekłe zapalenie pęcherza?
Ciągle czujesz parcie na pęcherz, ale nie możesz oddać...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub