Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Moczowego > Jak leczyć zapalenie pęcherza moczowego?
Jak leczyć zapalenie pęcherza moczowego?

, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (16 ocen)
Oceń 
Najczęstszym objawem zapalenia pęcherza moczowego jest wzmożone parcie na pęcherz. Oddawaniu moczu towarzyszy piekący ból w cewce moczowej. Mocz oddawany zwykle w bardzo niewielkiej ilości bywa mętny lub zabarwiony krwią. Czasami jednak zdarza się, że jedynymi objawami jest ból brzucha i gorączka. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak leczyć zapalenie pęcherza moczowego i jak zapobiegać powrotom choroby.
1
W celu zapobiegania wystąpienia chorób pęcherza należy przede wszystkim ciepło się ubierać i nie siadać na betonie czy zimnej podłodze.
2
Zarówno w celu zapobiegania chorobie jak i podczas jej leczenia warto przyjmować duże ilości płynów, częste oddawanie moczu przepłukuje stale układ moczowy z bakterii, które mogą być przyczyną zapalenia.
3
Nigdy nie należy powstrzymywać się od pójścia do toalety, jeżeli odczuwa się parcie na pęcherz. Powstrzymywanie się od oddawania moczu powoduje niepotrzebne namnażanie się bakterii w układzie moczowym.
4
Jeżeli w czasie zapalenia pęcherza wystąpi gorączka chory powinien leżeć w łóżku. Najlepiej, jeżeli w tym czasie okolice podbrzusza są rozgrzewane termoforem lub poduszką elektryczną, pomoże to zmniejszyć napięcie mięśniowe i dzięki temu ból będzie mniejszy.
5
Aby pozbyć się zapalenia pęcherza należy zakwasić mocz. W tym celu trzeba pić duże ilości przegotowanej wody z sokiem cytrynowym lub rozpuszczoną witaminą C. Najlepiej, jeżeli chory przyjmuje około 2-3 litry zakwaszonej wody dziennie.
Domowe sposoby na prostatę
Domowe sposoby na zapalenie pęcherza
Jak rozpoznać zapalenie pęcherza?
Wskazówki
  • Jeżeli zapalenie pęcherza wystąpi w czasie ciąży należy jak najszybciej skonsultować się z lekarzem.
  • Często zapalenie pęcherza u kobiet występuje na skutek współżycia, aby jemu zapobiegać po stosunku należy jak najszybciej oddać mocz i umyć okolice intymne. Dzięki temu zmniejsza się ryzyko zakażenia.
strona 1 z 2następna >
 3.9/5 (16 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

pepolinna - 2012-01-16
żurawina jest faktycznie świetna na drogi moczowe, ale ja niestety nie lubię smaku żurawiny, dlatego dla mnie jedynym ratunkiem są kapsułki z żurawiną - łykam Prouro, bo chyba najlepszy skład mają.
Urszula - 2010-09-07
Na zapalnie pęcherza moczowego bardzo pomaga żurawina.
Badania wykazują, że picie soku żurawinowego znacznie łagodzi objawy tej nieprzyjemnej i bolesnej choroby poprzez zahamowanie wzrostu powodujących ją bakterii. W podobny sposób działają jagody.
Znachor - 2010-03-22

Bardzo cenne porady. Ja również polecam preparaty z żurawiny (np. Urinal). Lekarze na zapalenie pęcherza najczęściej przepisują Furaginum. Lek będzie skuteczniejszy, gdy jednocześnie dostarczysz organizmowi dużą dawkę witaminy C, np. popijając tabletkę herbatą z sokiem z połówki cytryny.

kurek - 2010-02-25
Vitabutin jest środkiem na zapalenie pęcherza - www.vitabutin.pl
Krzywa wieża - 2010-01-13
Suszona żurawina zawiera duże ilości cukru, dlatego nie jest aż tak zalecana. Co innego herbata żurawinowa z cytryną a najlepiej to kapsułki żurawinowe, które zawierają min. 36 proantocyjanów. Mało kto wie, że to one a nie sama żurawina pomaga usuwać bakterie z cewki i pęcherza.
Zakażenie układu moczowego to infekcja o podłożu bakteryjnym. Mogą ją spowodować różne drobnoustroje, np. gronkowiec...
Zapalenie pęcherza moczowego - objawy i leczenie
Zakażenie układu moczowego to infekcja o podłożu bakteryjnym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub