Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Wirusowe > Jak leczyć zapalenie krtani?

Jak leczyć zapalenie krtani?

, specjalista Tipy.pl
 2.3/5 (401 ocen)
Oceń 
 1 z 8 
Zapalenie krtani występuje najczęściej jako powikłanie po przebytym przeziębieniu lub w wyniku przeniesienia infekcji z jamy gardłowo-nosowej. Na skutek zapalenia krtani dochodzi do obrzęku błony śluzowej, a nawet w skrajnych przypadkach do jej złuszczania. Obrzęk błony śluzowej powoduje zwiększanie wydzielania śluzu, który dodatkowo podrażnia krtań, przez co wywołuje kaszel. Jednocześnie pojawia się także ból krtani nasilający się szczególnie podczas połykania. Poniżej znajdziesz wskazówki jak leczyć zapalenie krtani.
 2.3/5 (401 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (9)

bookbis - 2014-11-24
osobiście zawsze mam w domu tabletki E-mskie lecz gdy ich brak to zawsze pozostaje płukanie gardła woda z sola. wiem bo ciagle mam kłopoty z gardłem
T - 2013-10-09
bo zapalenie krtani może mieć podłoże wirusowe lub bakteryjne. Antybiotyk pomoże tylko gdy podłożę zapalenia jest bakteryjne, a na wirusy nie pomoże.
Grimmar - 2013-01-21
ostre zapalenie krtani u dziecka jest czymś nie do opisania ile stresu i walki o zdrowie dziecka,a reakcja musi być szybka ponieważ u dzieci zapalenie krtani zaniedbane może się zakończyć tragicznie,gdyż dzieci maja wąską krtań.Nie dość że trzeba faszerować całą masą sterydów to jeszcze ile na balkonie na mrozie z dzieckiem nastałem,bo jak chwyci atak to zimne powietrze może nieco zmniejszyć obrzęk by mogło dziecko jakoś oddychać zanim zadziała jakiś lek co trochę poprawi saturacje.Stres,walka całego,a na poprawę trzeba czekać.Albo szybko na pogotowie tam zastrzyk z dexawenu co pomoże na chwilę,skierowanie do szpitala dziecięcego i dożylnie taka chemia że dziecko nieprzytomne.Dla dzieci podatnych na zapalenia krtanido 7mego roku życia straszna i tragiczna choroba,dla dorosłych to przy tym jak obiadek u babci,albo katarek.Dla dzieci ciężkie przeżycia,to jakby ktoś biegł sprint na 400 metrów a potem oddychał przez słomkę,wypróbujcie jakie to uczucie.
Hihotka - 2013-01-11
Na zapalenie krtani polecam LEN. Lekarz przepisał mi antybiotyk więc nie skorzystałam. Poszłam do apteki i zakupiłam len, za naprawdę małe pieniądze. Zrobiłam " kisielek", już pijąc poczułam ulgę. Po drugim było zdecydowanie lepiej. Kolejne przywróciły fonię;) Szczerze polecam! Zdróweczka życzę
kasiek - 2012-11-13
antybiotyki na zapalenie krtani gorszej bzdury nie słyszałam
anonim - 2012-08-23
Właśnie dziś byłam u lekarza który zdiagnozował zapalenie krtani.Nie mam głosu a to co wydaje z gardla to nawet nie szept. Zapisał mi 3 x dziennie calcium, 3x rutinoscorbin, pastylki do ssania i mnóstwo cukierków do ssania. Nie mam mówić ale do pracy jestem zdolna. Pracuję jako sprzedawca w klimatyzowanym pomieszczeniu. Zastanawiam się tylko jak jutro będę obsługiwać klientów.
mała - 2012-06-28
Ja mam aktualnie zapalenie krtani męczy mnie potworny kaszel i nie mogę mówić. Dostałam antybiotyk i wziewy.Pierwszy raz to mam i mam nadzieję,że ostatni :)
Pacjent - 2011-03-27

to jak ma być leczone zapalenie krtani według Ciebie Pani doktor?

Aga - 2011-02-10
co za bzdury o leczeniu, masakra!
U dzieci kaszel wywołuje wiele różnych czynników, najczęściej związanych z przeziębieniem i grypą. Kaszel usuwa śluz i...
Jak leczyć kaszel u dziecka?
U dzieci kaszel wywołuje wiele różnych czynników, najczęściej związanych z przeziębieniem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub