Tutaj jesteś: Zwierzęta > Ptaki > Karmienie Ptaków > Jak karmić ptaki zimą?

Jak karmić ptaki zimą?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.5/5 (412 ocen)
Oceń 
 1 z 11 
Zima to ciężki okres dla ptaków zwłaszcza, jeżeli jest dużo zamarzającego śniegu. Jeżeli chcesz dokarmiać ptaki, możesz próbować metodą prób i błędów przyciągnąć je do swojego karmnika, ale możesz także przeczytać poniższą instrukcję i od razu dowiesz się jak i czym karmić ptaki podczas zimy.
 2.5/5 (412 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (31)

Janusz - 2014-12-08
COS TU NIE TAK Z TYM POKARMEM DLA PTAKÓW ! JEZELI CHCECIE KARMIC PTAKI KUPUJCIE GOTOWA MIESZANKE DLA PTAKOW , BEDZIE IM SMAKOWALA I JEST BEZPIECZNA .... MASŁO ORZECHOWE , SŁONINA , ORZESZKI - CZESTO ZAWIERAJA SÓL - DLA PTAKÓW JEST ONA BARDZO SZKODLIWA - KILKA ZIARENEK SOLI MOZE ZABIC PTAKA !
marek - 2014-12-08
SLONECZNIK, SLONECZNIK I jeszcze raz SLONECZNIK - najlepiej luskany. Nie znam ptakow ktore nie preferowalyby tego kalorycznego przysmaku. Od kilkunastu lat skarmiam corocznie 20-kilogramowy worek LUSKANEGO SLONECZNIKA. To najlepsza przysluga dla ptakow. Inne karmy to zawracanie glowy i marnowanie pieniedzy. Szczegolnie gotowe mieszanki. Z obserwacji wiem, ze ptaki ZAWSZE WYBIERAJA SLONECZNIK ! Jesli im sie go dosypuje to inne ziarna pozostaja nietkniete. Wielokrotnie eksperymentowalem z pszenica, platkami , kaszami - znikaly tylko w czasie bardzo ciezkich zim i wowczas gdy nie bylo slonecznika. Karmik mam tak skonstruowany by dokarmiac tylko male ptaki. Co zima mam kilka rodzajow sikorek, rudziki, kowaliki, jemioluszki, cale chmary dzwoncow , zdarzyly sie grubodziby, czesto dziecioly , wroble i mazurki rączej wydziobuja spod karmika, ktorefs zimy zajrzaly tez gile ale one oskubuja raczej klonowe noski za plotem. Duzych ptakow generalnie nie dokarmiam, bo te radza sobie lepiej i wyzarlyby caly worek karmy w miesiac, bo zlatuja sie calymi grupami golebie, wrony, sroki, sojki, kosy. Rzucam im czasami czerstwe pieczywo za plot. Gdybym dopuscil je do karmika to male pozyteczne ptaszki zostalyby przegonione. Reasumujac: kupujcie ptakom slonecznik to najlepsza i najwartosciowsza dla nich karma. U mnie wyroslo na sloneczniku juz wiele ptasich pokolen.
marek - 2014-12-08
Dokarmiacz - 2014-12-08
Do mnie na balkon wlazł jeden taki łoś jak wsypałem słonecznika do karmnika.
ja - 2014-12-08
dokarmiam ptaki zima od kilkunastu lat i wiem na pewno ze kukurydza jest jednym z ostatnich ziaren jakie ptaki w karmniku zjedzą bo w moim karmniku nie ma indyków jeleni itp.
gargamel - 2014-12-08
a ja sikorkami karmię kota
goma - 2014-12-08
Ja dokarmiam ptaki 2 rok i co ciekawe przylatują jak jeszcze nie ma śniegu i wielkich mrozów a zaczynam w listopadzie a jak jest śnieg nie ma żadnego ptaszka. Kupuję ziarenka w sklepie.
grzegorj - 2014-12-08
PSM w Chrzanowie zakazuje mieszkańcom dokarmiania ptaków: http://grzegorj.w.interia.pl/zima.html
bella - 2014-12-08
u mnie lubią pęczak, słonecznik, i otręby gryczane (kupiłam w tesco 1,5 kg kosztuje 4,20 i to tak wygląda jak kasza gryczana taka pokruszona)
ffddg - 2014-12-08
Błędem jest dokarmianie ptaków. Niszczycie ich instynkt zachowawczy. To, że część z nich nie przeżyje, to Wasza wina. Ptak uczy się jak pies, w tym samym miejscu wciąż karma, i o tych samych porach roku. Przestaje być dziki a staje się świnią domową...
paragraf - 2014-12-08
Dokarmianie ptaków nie jest legalne.
Ralf_S - 2014-12-08
Od kilku lat mam karmnik i systematycznie dokarmiam ptaki. Teraz jeszcze nie ma zimy, ale mam stały skład, czyli sikorki: bogatki, modraszki, ubogie i gnieżdżące się w moim domu sosnówki, spore stado mazurków, sójki i okazyjnie kowalika, pełzacze i rudzika. Jak spada śnieg, to przylatują dzwońce, zięby, grubosze, jemiołuszki i gile. Ponieważ pod karmnik zlatują się bażanty, to w tym roku naszykowałem spory blat ustawiony na cegłach, na który sypę ziarno. Karmię głównie słonecznikiem, ale nie łuskanym - czysty gościom nie pasował, wolą same skubać, do tego kupuję karmę dla gołębi z kukurydzą, pokarm dla ptaków z prosem, konopie (ale nie indyjskie ;P ), oraz krojone owoce - hitem okazały się krojone jabłka. Dobre są też kule tłuszczowe (do kupienia nawet w marketach). W tym roku dla kowalika kupiłem dużą kolbę z orzechami. Zobaczymy, czy mu posmakuje, a liczę też że skuszę na nie dzięcioły. Co do przyzwyczajenia ptaków do dokarmiania, to powiem tylko tyle, że jak się robi ciepło to w karmniku robi się pusto i żarcie zostaje. Ptaki nie przyzwyczajają się więc do dokarmiania. Zawsze wolą świeże jedzenie niż stołówkę w karmniku :]
Acha, hitem ściągającym różne ptaki do karmnika jest żurawina, ale to diablo droga zabawa. A goście potrafią zeżreć kilo w ciągu kilku godzin....
Jeśli ktoś chce dokarmiać ptaki, to proponuję zakupy przez internet. Można kupić taniej niż w marketach, Druga opcja to rynek, jeśli ktoś ma w swojej miejscowości.
Najważniejsze to karmnik - im większy, tym lepszy ;) Ja mam 40x50 cm, ale zrobię większy, bo nie mieszczą się sójki i inne większe ptaki.
Pozdrawiam dokarmiaczy!!
BIOLOG - 2014-12-08
Co do Krokosza barwierskiego i kukurydzy - większość ptaków nie zdoła rozłupać tych nasion, szczególnie tych drugich . Dzioby papug trudno sobie z nimi radzą, a co dopiero "cherlawy"dziobek wróbla czy sikory... Może kuraki typu bażant, kuropatwa z nich skorzystają.
BIOLOG - 2014-12-08
Prażonych ziaren nie wolno podawać ptakom, ponieważ pęcznieją w żołądku, co się kończy tragicznie dla nich... zresztą źli ludzie w Krakowie w ten sposób tępią biedne gołębie... masło orzechowe to też słaby pomysł, przecież tam jest dodawana sól, dla ptaków toksyczna...
DEDE - 2014-12-08
Najciekawsze że najwięcej pretensji i nienawiści do ptaków mają psiarze ... "miłośnicy zwierząt".
Małe karmniki z szyszek są niedrogie i łatwe w wykonaniu. Możesz ich zrobić kilka i użyć do udekorowania rosnącej przed...
Jak zrobić karmnik dla ptaków z szyszki?
Małe karmniki z szyszek są niedrogie i łatwe w wykonaniu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub