Tutaj jesteś: Zwierzęta > Ptaki > Karmienie Ptaków > Jak karmić ptaki zimą?
Jak karmić ptaki zimą?

Jak karmić ptaki zimą?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.5/5 (391 ocen)
Oceń 
Zima to ciężki okres dla ptaków zwłaszcza, jeżeli jest dużo zamarzającego śniegu. Jeżeli chcesz dokarmiać ptaki, możesz próbować metodą prób i błędów przyciągnąć je do swojego karmnika, ale możesz także przeczytać poniższą instrukcję i od razu dowiesz się jak i czym karmić ptaki podczas zimy.
1

Ziarna czarnego słonecznika.

Takie ziarna słonecznika są w świecie ptaków jak najlepsze hamburgery. Prawie każdy ptak, który odwiedzi twój karmnik skusi się na ziarna słonecznika. Ptaki, które nie będą mogły same rozłupać ziarenek dokładnie wyczyszczą resztki, które zostawią inne. Dlaczego czarne ziarna mają przewagę nad jasnymi?

2

Orzeszki ziemne.

Często dla ptaków przeznacza się orzeszki, które odrzucone są z normalnej sprzedaży przez jakieś drobne uszkodzenia. Zapytaj sprzedawców o takie odrzuty, pewnie chętnie sprzedadzą je po nieco niższej cenie. Możesz też kupić w sklepach zoologicznych specjalne sklejane zawieszki z orzeszków ziemnych. Dzięcioły, wróbelki i sikorki a nawet zięby z pewnością skuszą się na taki przysmak, ze względu na jego dużą wartość energetyczną.

3

Łój, słonina, smalec.

Większość ludzi nie ma w swojej diecie dużych ilości tłuszczu, jednak dla ptaków zwłaszcza zimą jest on bardzo ważnym źródłem energii. Zapytaj w sklepie mięsnym o gotowy łój dla ptaków, jeżeli takiego nie ma możesz go przetopić, usunąć wszystkie zanieczyszczenia a następnie pozostawić do zastygnięcia (najlepiej osiągnąć to w mikrofalówce). Zastygnięty łój możesz umieścić w siateczce po cebuli i zawiesić w karmniku. Kiedy łój jest jeszcze ciekły możesz do niego wsypać inne składniki. Zamiast łoju możesz dać ptakom smalec lub słoninę (zawieszasz ją na nitce na gałęzi).

Jak pozbyć się gołębi?
Jak zajmować się nimfami?
Jakiego ptaszka kupić do domu?
Jak hodować ptaki ozdobne w domu?
strona 1 z 4następna >
 2.5/5 (391 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (7)

patrycja - 2014-01-29
Bardzo fajny przydatny post. u mnie w karmniku same sikorki. też chciałabym zwabić inne ptaszki, ale nie wiem czym je skusić...
agnesss1982 - 2013-01-22
Zawsze wystawiałam sikorkom słoninkę, kilka dni temu mąż zrobił karmnik dla ptaków, Dałam im mieszanke musli, bo na razie nic innego nie miałam, zjadły orzechy,słonecznik,rodzynki i suszone banany...reszta z musli została ;), teraz podaję im słonecznik i orzechy włoskie, słoninka wisi pod karmnikiem ) mnóstwo ptaków się zlatuje, z kazdym dniem jest ich coraz więcej, są sikorki bogatki, dziś widziałam modraszkę, są rudziki, byl kowalik, oczywiście wróble, i inne, których jeszcze nazw nie znam...ale mam pytanie Jak zwabić inne ptaki? np gile?(mieszkam tu 5 lat i nigdy ich tu nie widziałam,ale w miejscowości 15 km oddalonej ode mnie bywały zimą-jak byłam mała ;)....są tu sójki, jak je zwabić do karmnika? albo inne ciekawe ptaszki????? januszewska_aga@onet.eu
danuta - 2012-12-10
Czy można sikorkom dawać wytopiony tłuszcz ze skórek kurczaków ? Oczywiście czysty, bez soli i jakichkolwiek przypraw.
kot - 2012-01-30
Uwaga! Jeśli ktoś dokarmia ptaki, ważne jest, żeby to robił regularnie i zawsze w tym samym miejscu. Spontaniczne akcje w parkach, nad stawem itp. powodują, że ptaki zamarzają z głodu... Tam, gdzie raz znalazły pokarm, będą go szukać przez następne dni. Jeśli nie znajdą - czekają. I to się często źle dla nich kończy. Karmik jest dobrym rozwiązaniem.
bjz - 2011-11-15
Pszenica ,pestki slonecznika luszczone i sloninka.Mieszka u mnie na dzialce kilkadziesiat wrobelkow,sa sikorki i inne nie znane mi ptaki.Nawet dwa golebie wchodza do karmnika zeby pojesc sobie.Mysle ze ze wzgledu na oczko wodne pomieszkuja w moim sasiedztwie.Wiosna przestaje dokarmiac i sa rozczarowane pustym karmnikiem,zrezygnowane po 2 tygodniach gdzies odlatuja.Cudowny widok z okna zima ,polecam wszystkim,ktorzy maja warunki zeby zbudowac karmnik i uiescic np na drzewie w poblizu okna.Szybko sie przyzwyczajaja do obecnosci ludzi i psow.Po wyjsciu psow z domu bacznie obserwuja ale nie odlatuja.Pomozmy ptakom przezyc zime,szczegolnie ciezkie mrozy.
rysiu - 2010-12-05
Nareszcie znalazłem to o co mi chodziło, czym karmić ptaki w zimie dziękuję!!!
444 - 2010-02-22
moje sikorki tak sie przezwyczaily do slonecznika ze orzechy i sloninka to w ostatecznosci cala zime dokarmiam drobne ptaki ale najwiecej przylatuje sikorek pozdrawiam
Poniżej przedstawiam prosty sposób wykonania kolby z nasion oraz żelatyny, która jest całkowicie bezpieczna dla ptaków....
Jak zrobić kolbę dla ptaków?
Poniżej przedstawiam prosty sposób wykonania kolby z...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub