Tutaj jesteś: Nauka i Edukacja > Nauka > Nauka Przedmiotów Humanistycznych > Jak napisać streszczenie?
Jak napisać streszczenie?

Jak napisać streszczenie?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1.9/5 (248 ocen)
Oceń 
Pisanie streszczeń nie jest rzeczą trudną. Jeśli nie mamy doświadczenia w tym temacie, ważne by ćwiczyć i nie zniechęcać się od razu. Wbrew pozorom nie jest to takie skomplikowane i nie wymaga wiele wysiłku. Wystarczy poświęcić codziennie, choć krótką chwilę, a później będzie już tylko łatwiej. Jeśli masz jakieś wątpliwości poproś bliska osobę o przeczytanie streszczenia, które napisałeś. Zastosuj się do podanych tutaj rad, a nauczysz się pisać krótkie i treściwe streszczenia książek.
1
Krótko opisz o czym jest książka. Przypomnij sobie całą fabułę i opisz ważniejsze jej elementy. Kim byli główni bohaterowie książki? Jakie były momenty kulminacyjne opowieści? Co było w niej wyjątkowego i zaskakującego? Odpowiedzi na te pytania powinny znaleźć się w każdym dobrym streszczeniu.
2
Nie pisz o wszystkim. Postaraj się o jasne, zwięzłe i krótkie opisy. Uwzględnianie zbyt dużej ilości informacji przeczy całej koncepcji streszczenia.
3
Uwzględnij w streszczeniu swoje własne przemyślenia dotyczące osób lub wydarzeń z książki. Napisz o swoich reakcjach i odczuciach, np. „Moim zdaniem książka zawierała zbyt długą część opisową”, „Uważam, że wątek .... powinien być rozwinięty, ponieważ....”.
4
Zakończ streszczenie podsumowaniem książki jako całości. Czy poleciłbyś ją innym osobom? Uargumentuj swoją odpowiedź.
5
Przeczytaj przykładowe streszczenia innych książek. Dadzą ci one pogląd tego, na czym się skupić, a czego unikać pisząc streszcznie.
Jak szybko czytać?
Jak nauczyć się brytyjskiego akcentu?
Jak napisać felieton?
Jak się dobrze uczyć?
Przeczytaj teraz: Jak napisać felieton?
 1.9/5 (248 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

grazyna2 - 2013-04-13
streszczenie- już sama nazwa mówi, iż powinno być streszczeniem dzieła-ksiażki, a nie pisać tu trzeba swoich odczuć, tylko to, co ważne chciał pokazać autor. W streszczeniu trzeba ukazać tylko fakty. Swoich odczuć tu być nie może.
charles - 2012-11-06
Nie zgadzam sie z tym tokiem postepowania. W streszczeniu ani nie powinnismy wyrazac wlasnej opinii, ani nie powinnismy jej polecac czy tez nie. To juz sa cechy recenzji, a nie streszczenia.
kuku - 2010-11-28
dosyć spoko
Mówienie z akcentem brytyjskim nie jest łatwe. O ile nie urodziliśmy się w Wielkiej Brytanii nauka tamtejszego akcentu...
Jak nauczyć się brytyjskiego akcentu?
Mówienie z akcentem brytyjskim nie jest łatwe. O ile...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub