Tutaj jesteś: Sztuka i Rozrywka > Sztuka > Fotografia Artystyczna > Jak robić zdjęcia nieba nocą?
Jak robić zdjęcia nieba nocą?

Jak robić zdjęcia nieba nocą?

, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (12 ocen)
Oceń 
Zaskakująco dobrą jakość zdjęć i szeroki kąt zdjęcia nieba nocą możemy uzyskać już przy użyciu łatwo dostępnych i tradycyjnych aparatów z kliszą 35 mm lub aparatów cyfrowych. Ten rodzaj fotografii znany jest jako astrofotografia. Jeśli chcesz zrobić doskonałe zdjęcie niebu nocą, przeczytaj poniższe wskazówki.
1
Zamontuj solidny statyw. Do aparatu włóż kliszę o dużej czułości – co najmniej ISO 200. Jeśli używasz aparatu cyfrowego ustaw czułość w granicach 200 – 800. Pamiętaj jednak im wyższa czułość tym lepsze będą zdjęcia.
2
Wyłącz funkcję autofocus czyli automatycznego ustawiania ostrości na wybrany fotografowany obiekt. Ręcznie ustaw ostrość obiektywu na nieskończoność. Niektóre aparaty mają również funkcję ustawiania ostrości na bardzo oddalone obiekty w krajobrazie.
3
Ustaw czas otwarcia migawki albo błysku lampy w zakresie pomiędzy dwoma a trzydziestoma sekundami. W tańszych aparatach czas otwarcia migawki jest ustawiany automatycznie. Wybierz wówczas tryb "zdjęcie nocne" lub jeśli go nie masz to "krajobraz" – ma on możliwie najdłuższy czas otwarcia migawki.
4
Skieruj aparat na pożądany obszar nieba, a następnie włącz samowyzwalacz. Dzięki temu zminimalizujesz wibracje i unikniesz niepowodzenia podczas wykonywania zdjęcia. Pamiętaj, by zmieścić się w czasie, gdy migawka będzie otwarta.
5
Ustaw przysłonę w ten sposób, aby pole widzenia było jak najszersze, a następnie zablokuj ją poprzez funkcję F stop.
Jak dobrze wyjść na zdjęciu do dokumentów?
Jak zrobić ramkę na zdjęcia?
Jak pozować do sesji?
Jak uzyskać płytką głębię ostrości?
Wskazówki
  • Aby uzyskać jak najlepszą jakość zdjęcia należy ustawić odpowiednią wartość przysłony (często f / 1,4; 1,8 lub 2,0 dla aparatu). Zmniejszy to nierówne oświetlenie obrazu, a także odchylenie zdjęcia gwiazdy, pozbywając się tym samy niechcianego efektu wybrzuszenia lub zniekształcenia.
  • Oprócz pozostawienia migawki na kilka minut do godziny, możesz użyć także innych trików, by zrobić doskonałe zdjęcia za pomocą amatorskiego sprzętu.
  • Nie skupiaj swoich działań tylko na jeden kadr czy kompozycję. Możesz również dołączyć do swoich zdjęć drzewa lub inne obiekty na tle nieba. Do oświetlenia obiektów może wystarczyć światło księżyca czy latarni. Jeśli takiego ma, wówczas możesz oświetlić je latarką (kierując ją wprost na obiekt, który chcesz mieć na zdjęciu) lub światła samochodu. Dojście do pewnej perfekcji może zająć ci trochę czasu, dlatego przemyśl i przygotuj plan podejmowanych działań, a zobaczysz, że za niedługo jakość wykonywanych przez Ciebie zdjęć będzie coraz lepsza - uzyskasz na zdjęciu jasne gwiazdy oraz dobrze oświetlone obiekty na pierwszym planie.
  • Używaj dobrego filmu, by oddać w pełni blask gwiazd. Jako minimum użyj filmu 400, ale musisz być też skłonny do eksperymentowania z nieco szybszymi specjalistycznymi filmami, takimi jak na przykład 3200.
  • Zdarza się czasem, że pomimo wykorzystania wszystkich wyżej wymienionych wskazówek zdjęcie nie wyjdzie. Dlatego zapisuj wszystkie swoje ustawienia. Będzie to jedyny sposób na ich poprawę.
 3.4/5 (12 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (2)

kp - 2012-01-16
jeśli to nie jest niemożliwe i niewskazane polecam tylko przysłonę F 8
Sonia - 2010-08-16
fajnie napisany artykul, niczego nowego z niego sie nie dowiedzialam ale i tak milo sie czytalo... ;)
Oszałamiający wygląd to jedno, ale modelki nie zarabiają po prostu siedząc i dobrze wyglądając. O ich sukcesie decyduje...
Jak pozować do sesji?
Oszałamiający wygląd to jedno, ale modelki nie zarabiają po prostu siedząc i dobrze...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub