Tutaj jesteś: Kultura i Społeczeństwo > Savoir-Vivre > Savoir vivre > Jak zacząć przemówienie?
Jak zacząć przemówienie?

Jak zacząć przemówienie?

, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (10 ocen)
Oceń 
Odpowiednie rozpoczęcie przemówienia jest sprawą kluczową. Pierwsze dwie minuty decydują o sukcesie (lub porażce) kolejnych piętnastu. Jeśli przez ten krótki czas nie zyskasz uwagi słuchaczy, jest wysoce prawdopodobne, że już ci się to nie uda. Żeby zachęcić publiczność do słuchania, początek mowy musi być mocny. Kieruj się przedstawionymi tu poradami, a uda ci się uniknąć słabego wstępu:
1
Zapisz przemówienie na papierze i naucz się go. Pisanie pomaga skupić się na treści i pozbierać myśli. Jeśli nie jesteś w stanie zapamiętać całego przemówienia, naucz się chociaż kilku pierwszych zdań. Pozwoli ci to rozpocząć mowę z pewnością siebie. Pustka w głowie na samym początku przemówienia jest zazwyczaj powodem blokady umysłowej i tremy.
2
Postaraj się o to, żeby wstęp był prosty i zapadający w pamięć. Początek przemówienia nie jest tą częścią, w której powinieneś być kreatywny lub wykazać się dramatyzmem. Taki wstęp trudniej byłoby zapamiętać. Należy jednak pamiętać, że wstęp nie powinien być również nudny i zasadniczy.
3
Sypanie żarcikami jest świetnym pomysłem, ale tylko wtedy gdy masz do tego dryg. Jeśli nie jesteś z natury komediantem, lepiej nie próbuj silić się na kiepskie żarty, które wprowadzą cię w zażenowanie i tylko pogorszą sytuację. Jeśli musisz wykazać się poczuciem humoru, nie zaczynaj od dowcipu, ale lepiej skup się na humorystycznych komentarzach.
Jak się ubrać do opery?
Jak się poprawnie wysławiać?
Jak się zachować w restauracji?
Jak być charyzmatycznym?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak poderwać dziewczynę?
 3.9/5 (10 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak zacząć rozmowę?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub