Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Drinki, Napoje, Koktajle, Alkohole > Herbata > Jak zrobić herbatę z imbirem?

Jak zrobić herbatę z imbirem?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (133 ocen)
Oceń 
Imbir jest jedną z przypraw o najbardziej intensywnym zapachu. Ma też bardzo dużo walorów zdrowotnych, między innymi leczy nudności, poprawia trawienie czy cyrkulację krwi. Ze względu na swój zapach i smak, imbir ciężko byłoby jeść na surowo. Jednak doskonale nadaje się jako przyprawa, np. do sporządzenia imbirowej herbaty. Ten napój jest bardzo smaczny i z pewnością przyniesie ulgę wszystkim cierpiącym na przeziębienie.
plasterek korzenia imbiru o grubości ok. 0,5cm, 2 filiżanki wody, 1 łyżka (lub torebka) herbaty, cynamon lub sproszkowany kardamon (opcjonalnie)
1
Obierz plasterek korzenia imbiru i skrusz go (najlepszy byłby do tego celu moździerz kuchenny). Unikaj sprzedawanego w sklepach sproszkowanego imbiru, ponieważ może zawierać dodatkowe składniki, które nie będą się nadawać do sporządzenia herbaty.
2
Do płaskiego rondelka wlej dwie filiżanki wody. Najlepszy będzie rondelek ze stali nierdzewnej, ponieważ nie wejdzie on w reakcję z imbirem.
3
Doprowadź wodę do wrzenia.
4
Dodaj skruszony imbir i gotuj na wolnym ogniu przez 2 minuty.
5
Teraz wrzuć do wody łyżkę herbaty liściastej lub torebkę ekspresowej i ponownie doprowadź wodę do wrzenia.
6
Gotuj całość na wolnym ogniu jeszcze przez 5 minut. Jeśli zapach imbiru jest zbyt mocny, możesz dodać cynamon lub proszkowany kardamon.
7
Zgaś ogień i trzymaj rondelek pod przykryciem przez kolejne 5 minut.
8
Jeśli chcesz dodać do herbaty mleko, najpierw je podgrzej. Posłodź według uznania.
9
Jeśli poczujesz, że smak imbiru jest zbyt intensywny, rozcieńcz herbatę wodą. Po kilku próbach dopracujesz najlepsze dla siebie proporcje składników.
Jak zrobić domek z piernika na kubek?
Herbata na stres
Jak parzyć zieloną herbatę?
Jak zrobić pierniczki na choinkę?
 3.1/5 (133 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (6)

topielica - 2014-10-17
Ja kroję w małe plasterki imbir i dodaję do herbaty wraz z cytryną i miodem-potem zjadam imbir pychota.
topielica - 2014-04-13
W ten sam sposób można połączyć imbir z kawą.
lana - 2013-11-08
W okresie zimowym dobrze wpływa na organizm herbata z imbirem ze względu na właściwości rozgrzewające imbiru.
letnianutka1996 - 2013-07-31
lubię tę herbatkę,jest dobra w smaku i zdrowa przy tym.rozgrzewa w mroźne zimowe dni.polecam każdemu jeśli ktoś jeszcze nie spróbował.Jest łatwa do znalezienia w sklepie jeśli nie chce się komuś bawić w takie przyrządzanie.
Rafał L - 2013-05-17
Jak można obrać "plasterek"?
dsa - 2011-12-08
Gotowanie imbiru - w porządku, chociaż ja po prostu zaparzam liście herbaty razem z potartym imbirem.

Tak długie zaparzanie herbaty - trochę bezcelowe, można dłużej gotować imbir, a krócej zaparzać herbatę, skoro w przepisie i tak jest to oddzielnie. Zwłaszcza jeśli chodzi o herbatę w torebce.

Imbir z mlekiem? Jeszcze nie próbowałem.
Herbata z imbirem i cynamonem rozgrzeje cię nawet w najbardziej chłodny wieczór. W połączeniu z orzeźwiającym smakiem...
Jak zrobić herbatę rozgrzewającą?
Herbata z imbirem i cynamonem rozgrzeje cię nawet w najbardziej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub