Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Drinki, Napoje, Koktajle, Alkohole > Herbata > Jak zrobić herbatę z imbirem?
Jak zrobić herbatę z imbirem?

Jak zrobić herbatę z imbirem?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (131 ocen)
Oceń 
Imbir jest jedną z przypraw o najbardziej intensywnym zapachu. Ma też bardzo dużo walorów zdrowotnych, między innymi leczy nudności, poprawia trawienie czy cyrkulację krwi. Ze względu na swój zapach i smak, imbir ciężko byłoby jeść na surowo. Jednak doskonale nadaje się jako przyprawa, np. do sporządzenia imbirowej herbaty. Ten napój jest bardzo smaczny i z pewnością przyniesie ulgę wszystkim cierpiącym na przeziębienie.
plasterek korzenia imbiru o grubości ok. 0,5cm, 2 filiżanki wody, 1 łyżka (lub torebka) herbaty, cynamon lub sproszkowany kardamon (opcjonalnie)
1
Obierz plasterek korzenia imbiru i skrusz go (najlepszy byłby do tego celu moździerz kuchenny). Unikaj sprzedawanego w sklepach sproszkowanego imbiru, ponieważ może zawierać dodatkowe składniki, które nie będą się nadawać do sporządzenia herbaty.
2
Do płaskiego rondelka wlej dwie filiżanki wody. Najlepszy będzie rondelek ze stali nierdzewnej, ponieważ nie wejdzie on w reakcję z imbirem.
3
Doprowadź wodę do wrzenia.
4
Dodaj skruszony imbir i gotuj na wolnym ogniu przez 2 minuty.
5
Teraz wrzuć do wody łyżkę herbaty liściastej lub torebkę ekspresowej i ponownie doprowadź wodę do wrzenia.
6
Gotuj całość na wolnym ogniu jeszcze przez 5 minut. Jeśli zapach imbiru jest zbyt mocny, możesz dodać cynamon lub proszkowany kardamon.
7
Zgaś ogień i trzymaj rondelek pod przykryciem przez kolejne 5 minut.
8
Jeśli chcesz dodać do herbaty mleko, najpierw je podgrzej. Posłodź według uznania.
9
Jeśli poczujesz, że smak imbiru jest zbyt intensywny, rozcieńcz herbatę wodą. Po kilku próbach dopracujesz najlepsze dla siebie proporcje składników.
Jak zrobić sernik na herbatnikach?
Jak upiec kruche ciasteczka?
Jaka herbata jest najzdrowsza - herbata czarna czy zielona?
Herbata na stres
 3.1/5 (131 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (5)

topielica - 2014-04-13
W ten sam sposób można połączyć imbir z kawą.
lana - 2013-11-08
W okresie zimowym dobrze wpływa na organizm herbata z imbirem ze względu na właściwości rozgrzewające imbiru.
letnianutka1996 - 2013-07-31
lubię tę herbatkę,jest dobra w smaku i zdrowa przy tym.rozgrzewa w mroźne zimowe dni.polecam każdemu jeśli ktoś jeszcze nie spróbował.Jest łatwa do znalezienia w sklepie jeśli nie chce się komuś bawić w takie przyrządzanie.
Rafał L - 2013-05-17
Jak można obrać "plasterek"?
dsa - 2011-12-08
Gotowanie imbiru - w porządku, chociaż ja po prostu zaparzam liście herbaty razem z potartym imbirem.

Tak długie zaparzanie herbaty - trochę bezcelowe, można dłużej gotować imbir, a krócej zaparzać herbatę, skoro w przepisie i tak jest to oddzielnie. Zwłaszcza jeśli chodzi o herbatę w torebce.

Imbir z mlekiem? Jeszcze nie próbowałem.
Zastanawiasz się nad dobroczynnym działaniem herbaty zielonej? Nie jesteś przekonany czy powinieneś odstawić kawę na...
Dlaczego warto pić zieloną herbatę?
Zastanawiasz się nad dobroczynnym działaniem herbaty...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub