Tutaj jesteś: Praca i Kariera > Praca > Napastowanie w Miejscu Pracy > Jak rozpoznać molestowanie?
Jak rozpoznać molestowanie?

Jak rozpoznać molestowanie?

, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (6 ocen)
Oceń 
Są cztery podstawowe elementy zachowania, które stanowią podstawę do oskarżenia o molestowanie seksualne. Poniżej znajdziesz krótką charakterystykę zachowań, które postrzegane są jako molestowanie.
1
Pierwszym elementem molestowania jest jawna dyskryminacja płci. Może ona obejmować niestosowne komentarze, gesty lub czynności, które są skierowane do konkretnej osoby ze względu na jej płeć.
2
Drugi element to niepożądane zachowanie. Obejmuje ono niechciane komentarze lub działania o podtekście seksualnym lub kierowane w celu pokazania wyższości jednej płci. Oznacza to jednak, że takie zachowanie nie zostało wszczęte lub zainspirowane przez ofiarę.
3
Trzecim elementem jest dotkliwe, perwersyjne zachowanie. To może być z pozoru niewinny dotyk, lub atak. Jeden lub dwa wypadki niestosownego dotykania, napaści, lub częste seksistowskie komentarze i gesty.
4
Czwarty ostatni element to obiektywna ocena zachowania napastnika. Oznacza, że zachowanie musi zostać odebrane jako niestosowne przez inne osoby w społeczności a nie tylko przez jedna poszkodowaną osobę.
5
napastowanie seksualne w pracy
Ten czwarty element jest bardzo ważny. Jeżeli uważasz, że ktoś w twoim otoczeniu zachowuje się niestosownie w stosunku do ciebie opowiedz rodzinie lub znajomym o jego zachowaniu. Zapytaj, czy twoi bliscy uważają to zachowanie za niestosowne. Przed złożeniem roszczenia upewnij się, że masz udokumentowane wszystkie informacje (data, godzina, miejsce zdarzenia).
Jak manipulować ludźmi?
Jak poprawić wzrok?
Jak mieć więcej energii?
Jak dostać się na staż?
Wskazówki
  • Zanim złożysz pozew o molestowanie powiedz osobie, która cię nęka, że jaj zachowanie jest niestosowne i traktujesz je jako molestowanie. Może sobie ona zupełnie nie zdawać sprawy, że odbierasz to w taki a nie inny sposób.
 3.7/5 (6 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Luna - 2010-07-15
Molestowanie to wszystko co wychodzi poza naszą granicę prywatności. Jedna osoba uzna klepnięcie po tyłku za molestowanie a inna uzna to za żart. Jednak jeśli źle się poczujesz w danej sytuacji to znaczy że trzeba już interweniować i nie zastanawiać się "czy to normalne" ani nie usprawiedliwiać sprawcy "on to zrobił nieświadomie", "nie chciał", "nie miał nic złego na myśli". Nawet jeśli faktycznie sprawca nie poczuwa się do winy, bo to było "na żarty" to jego problem. Ty uznajesz to za naruszenie swojej granicy więc masz prawo żądać zaniechania takiego zachowania.
Każdy z nas chce być lubianym i być jak najlepiej odbieranym przez otoczenie. Wprowadza to dobrą atmosferę w pracy, w...
Jak być lubianym?
Każdy z nas chce być lubianym i być jak najlepiej odbieranym przez otoczenie. Wprowadza...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub