Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Włosy > Ścinanie włosów > Jak dobrać fryzurę do kształtu twarzy?
Jak dobrać fryzurę do kształtu twarzy?

Jak dobrać fryzurę do kształtu twarzy?

, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (28 ocen)
Oceń 
Fryzura to ponoć najważniejszy element naszego wyglądu. Dobre włosy potrzebują dobrej fryzury, a na dobrą fryzurę składa się znacznie więcej niż lakier do włosów lub żel. Fryzura musi być zawsze dobierana do kształtu twarzy. Po pierwsze, nie kopiuj bezmyślnie cudzej fryzury, ponieważ na tobie może wyglądać zupełnie inaczej. Określ jaki kształt ma twoja twarz i względem tego zdecyduj się na najlepsze dla ciebie uczesanie.
1
twarz owalna

Twarz owalna. Jest uważana przez fryzjerów za idealny kształt. Ludzie o owalnej twarzy wyglądają dobrze w większości fryzur i długości włosów. Matematycznie twarz owalną określa się jako taką, która jest 1,5 raza dłuższa niż szersza, a czoło jest odrobinę szersze niż broda. Jeśli twoja twarz ma kształt owalny, nie musisz przejmować się doborem specjalnej fryzury, wystarczy, że pokierujesz się swoją osobowością.

2
twarz podłużna

Twarz podłużna. Jeśli masz taki kształt twarzy, wskazane są wszelkiego rodzaju grzywki, loki, fale, ponieważ równoważą podłużną twarz na szerokość. Postaraj się, żeby twoje włosy były średniej długości – zbyt krótkie i zbyt długie optycznie wydłużą twarz.

3
twarz okrągła

Twarz okrągła. Charakteryzuje się przede wszystkim okrągłym podbródkiem. W tym przypadku fryzura powinna optycznie wydłużyć twarz. Można to osiągnąć dzięki krótkim fryzurkom na chłopczycę lub tapirując włosy na czubku głowy i spłaszczając po bokach.

4
twarz kwadratowa

Twarz kwadratowa. W przypadku tego rodzaju twarzy należy wygładzić ostrość rysów przy pomocy fal i loków. Włosy proste są również wskazane, ale tylko gdy podkręca się je pod linią podbródka. Nieodpowiednie są włosy sięgające policzków i gładkie, proste fryzury, o ile włosy nie są wystarczająco grube, by nadać takim fryzurom objętość.

5
twarz w kształcie serca

Twarz w kształcie serca. Ostry podbródek może być zrównoważony, jeśli większą część fryzury stanowi grzywka sięgająca oczu lub przysłaniająca kości policzkowe.

6
Pamiętaj, żeby dobrać fryzurę pasującą również do twojego charakteru. Jeśli lubisz spędzać czas na układaniu włosów, zdecyduj się na dłuższe włosy, jeśli szkoda ci czasu na spędzanie go przed lustrem, wybierz fryzurę bardzo krótką. Jeśli szukasz fryzury uniwersalnej, najlepsze będą włosy sięgające ramion, które na co dzień możesz nosić związane w koński ogon, a na wyjątkowe okazję specjalnie układać.
7
Jeśli masz problem z określeniem kształtu twarzy, weź szminkę, stań przed lustrem i obrysuj kształt swojej twarzy. Następnie odsuń się i porównaj go z kształtami przedstawionymi w tym artykule.
Jak dobrać fryzurę męską?
Jak szybko i modnie upiąć włosy?
Jak ściąć włosy?
Jak zrobić loki za pomocą wałków na gorąco?
 3.8/5 (28 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Marihuanka - 2011-07-30
Hm przydało się,ale mogłyby być też zdjęcia z kilkoma przykładami fryzur dla twarzy owalnej.:D
No to jutro do fryzjera.;*)
Maaa.
adzia88 - 2010-01-27
Ok. Wszystko fajnie, ale mogłyby być jeszcze przykłady fryzur :)
Termin emo oznacza wiele różnych rzeczy, ale u jego podstaw leży jedna subkultura, która charakteryzuje się konkretnym...
Jak zrobić fryzurę emo?
Termin emo oznacza wiele różnych rzeczy, ale u jego podstaw leży jedna subkultura...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub