Tutaj jesteś: Komputery > Oprogramowanie Komputerowe > Oprogramowanie Edytorskie > Jak przekonwertować plik doc na pdf?
Jak przekonwertować plik doc na pdf?

Jak przekonwertować plik doc na pdf?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (5 ocen)
Oceń 
PDF jest obecnie standardem, jeśli chodzi o wymianę plików w sieci. Jest to format wygodny, ponieważ zachowuje formatowanie, niezależnie od środowiska, w którym jest otwierany. Konwersja dowolnego pliku na PDF jest bardzo prosta. Można jej dokonać na wiele sposobów. Poniżej przedstawię dwa z nich: poprzez zastosowanie wirtualnej drukarki PDF oraz dzięki Google Docs (dla wszystkich, którzy mają konto na Google).
1

Sposób pierwszy: Pobierz i zainstaluj wirtualną drukarkę PDF. Pozwoli ci ona tworzyć pliki PDF z plików wielu różnych formatów (w tym doc). Odpowiedni program można znaleźć np. pod adresem:
http://download.cnet.com/PrimoPDF/3000-18497_4-10264577.html?part=dl-10264577&subj=dl&tag=button

2
Po zainstalowaniu programu zobaczysz, że w twoim systemie pojawi się dodatkowa drukarka. Nie przejmuj się tym, jest to bowiem drukarka wirtualna, przeznaczona wyłącznie do tworzenia plików PDF.
3
Otwórz dokument, który chcesz przekonwertować. Z menu „Plik” wybierz opcję „Drukuj”. Spośród dostępnych drukarek wybierz drukarkę wirtualną. Następnie kliknij przycisk „Drukuj” i podaj nazwę pliku wynikowego oraz miejsce, w którym ma być zapisany. Twój dokument zostanie przekonwertowany na PDF.
4

Sposób drugi: Zaloguj się na swoje konto Google i przejdź do sekcji Dokumenty (http://docs.google.com).

5
Teraz wgraj plik, który chcesz przekonwertować, klikając przycisk „Upload”, a następnie „Select files to upload” i wskazując ścieżkę do pliku na dysku twojego komputera.
6
Kliknij przycisk „Start upload” i poczekaj aż plik zostanie przesłany na serwer.
7
Kliknij na nazwę pliku. Zostanie on otwarty w Google Docs.
8
Z menu „File” wybierz „Download as...” i wskaż na opcję „PDF”. Pojawi się okienko pobierania przekonwertowanego pliku. Kliknij OK. Plik zostanie pobrany do domyślnej lokalizacji.
Jak edytować PDF?
Jak spakować pliki WinRARem?
Jak wyjustować tekst w Wordzie?
Darmowe programy do nawigacji
 5/5 (5 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Ola - 2014-05-16
2 metoda niestety nie działa. Może kiedyś to się sprawdzało, lecz teraz na google docs nie ma opcji "download as..." lecz samo "download" i można pobrać plik w takim formacie, w jakim go przesłalismy.
Monika - 2012-09-13
Jeju wielkie dzięki!!! Męczyłam się zeby zrobic z doc-a pdf-a, i ciagle mi jako xps chciał zapisać. Dzięki!!!
Zbig - 2011-09-27
Z wirtualnych drukarek polecam program "doPDF", dostępny na stronie www.dopdf.com

Bardzo dobrze radzi sobie z polskimi znakami, jest szybki, nie wstawia jakichś własnych stopek czy dodatków do dokumentów oraz jest darmowy, również do użytku komercyjnego, tj. w firmie.

Polecam :)
Program Microsoft Word oferuje nam wiele różnych stylów wyrównania tekstu. Domyśle ustawienie dla tekstu to wyrównanie...
Jak wyjustować tekst w Wordzie?
Program Microsoft Word oferuje nam wiele różnych stylów...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub