Tutaj jesteś: Komputery > Oprogramowanie Komputerowe > Oprogramowanie Edytorskie > Jak przekonwertować plik doc na pdf?
Jak przekonwertować plik doc na pdf?

Jak przekonwertować plik doc na pdf?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (5 ocen)
Oceń 
PDF jest obecnie standardem, jeśli chodzi o wymianę plików w sieci. Jest to format wygodny, ponieważ zachowuje formatowanie, niezależnie od środowiska, w którym jest otwierany. Konwersja dowolnego pliku na PDF jest bardzo prosta. Można jej dokonać na wiele sposobów. Poniżej przedstawię dwa z nich: poprzez zastosowanie wirtualnej drukarki PDF oraz dzięki Google Docs (dla wszystkich, którzy mają konto na Google).
1

Sposób pierwszy: Pobierz i zainstaluj wirtualną drukarkę PDF. Pozwoli ci ona tworzyć pliki PDF z plików wielu różnych formatów (w tym doc). Odpowiedni program można znaleźć np. pod adresem:
http://download.cnet.com/PrimoPDF/3000-18497_4-10264577.html?part=dl-10264577&subj=dl&tag=button

2
Po zainstalowaniu programu zobaczysz, że w twoim systemie pojawi się dodatkowa drukarka. Nie przejmuj się tym, jest to bowiem drukarka wirtualna, przeznaczona wyłącznie do tworzenia plików PDF.
3
Otwórz dokument, który chcesz przekonwertować. Z menu „Plik” wybierz opcję „Drukuj”. Spośród dostępnych drukarek wybierz drukarkę wirtualną. Następnie kliknij przycisk „Drukuj” i podaj nazwę pliku wynikowego oraz miejsce, w którym ma być zapisany. Twój dokument zostanie przekonwertowany na PDF.
4

Sposób drugi: Zaloguj się na swoje konto Google i przejdź do sekcji Dokumenty (http://docs.google.com).

5
Teraz wgraj plik, który chcesz przekonwertować, klikając przycisk „Upload”, a następnie „Select files to upload” i wskazując ścieżkę do pliku na dysku twojego komputera.
6
Kliknij przycisk „Start upload” i poczekaj aż plik zostanie przesłany na serwer.
7
Kliknij na nazwę pliku. Zostanie on otwarty w Google Docs.
8
Z menu „File” wybierz „Download as...” i wskaż na opcję „PDF”. Pojawi się okienko pobierania przekonwertowanego pliku. Kliknij OK. Plik zostanie pobrany do domyślnej lokalizacji.
Jak edytować PDF?
Jak odblokować pdf do kopiowania lub druku?
Jak wyjustować tekst w Wordzie?
Darmowe programy do nauki języka niemieckiego
Przeczytaj teraz: Jak edytować PDF?
 5/5 (5 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Ola - 2014-05-16
2 metoda niestety nie działa. Może kiedyś to się sprawdzało, lecz teraz na google docs nie ma opcji "download as..." lecz samo "download" i można pobrać plik w takim formacie, w jakim go przesłalismy.
Monika - 2012-09-13
Jeju wielkie dzięki!!! Męczyłam się zeby zrobic z doc-a pdf-a, i ciagle mi jako xps chciał zapisać. Dzięki!!!
Zbig - 2011-09-27
Z wirtualnych drukarek polecam program "doPDF", dostępny na stronie www.dopdf.com

Bardzo dobrze radzi sobie z polskimi znakami, jest szybki, nie wstawia jakichś własnych stopek czy dodatków do dokumentów oraz jest darmowy, również do użytku komercyjnego, tj. w firmie.

Polecam :)
Właśnie zakończyłeś pracę z dokumentem w programie MS Word i potrzebujesz marginesu tylko z jednej strony. Niestety...
Jak ustawić marginesy w Wordzie?
Właśnie zakończyłeś pracę z dokumentem w programie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub