Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Serca > Jak naturalnie obniżyć ciśnienie?
Jak naturalnie obniżyć ciśnienie?

Jak naturalnie obniżyć ciśnienie?

, specjalista Tipy.pl
 1.2/5 (214 ocen)
Oceń 
Jesteś pod wpływem dużego stresu i masz problemy z ciśnieniem? Bez obaw. Możesz zrobić kilka rzeczy, aby zmniejszyć ciśnienie krwi, bez stosowania pigułek i innych leków z apteki. Masaże, zmiany w diecie i zmiany nawyków to wszystko czego potrzebujesz, by obniżyć ciśnienie krwi, nawet o 10 jednostek.
Zdrowa dieta, Woda, Regularne ćwiczenia, Ćwiczenia uwalniające od stresu
1

Usiądź wyprostowany.

Badania wykazały, że podczas siedzenia w pozycji przygarbionej nasze ciśnienie krwi może wzrosnąć nawet o 15 %. Dzieje się tak, ponieważ garbiąc się utrudniamy przepływ krwi po całym organizmie i serce musi ciężej pracować, by przepompować krew do wszystkich części ciała.

Zatem siedząc w pracy zachowaj prawidłowa postawę – podnieś oparcie krzesła, tak by podtrzymywało plecy w pozycji pionowej i obniż krzesło tak, by stopy spoczywały płasko na podłodze. Pod część lędźwiową kręgosłupa podłóż mały zwinięty w rulonik ręcznik, pomoże ci on zachować odpowiednią postawę. Rozciągaj się co najmniej raz na godzinę i weź kilka głębokich wdechów. Działania te z pewnością pomogą ci obniżyć ciśnienie krwi.

2

Masuj swoje palce.

Masaż rąk pomaga obniżyć ciśnienie tętnicze krwi nawet o 10 jednostek. Na twoich dłoniach znajduje się mnóstwo receptorów odpowiedzialnych za ciśnienie krwi. Podczas masażu wysyłają one sygnał bezpośrednio do mózgu, a ty wprowadzany jesteś w stan spokoju i czujesz się zrelaksowany. Masuj swoje palce poprzez delikatne pocieranie ich od podstawy, aż po sam czubek, następnie zacznij delikatnie je uciskać i skręcać na całej długości. Delikatnie uciskaj skórę pomiędzy kciukiem i palcem wskazującym. Masaż wykonuj przez około 10 minut co najmniej trzy razy w tygodniu, a już na pewno przed wizytą u lekarza, który będzie mierzył ci ciśnienie krwi.

Jak naturalnie leczyć nadciśnienie?
Jak odczytywać ciśnienie krwi?
Co robić gdy boli głowa?
Jak walczyć z samotnością?
Wskazówki
  • Jedzenie owoców i warzyw z każdym posiłkiem pomaga utrzymać prawidłowe ciśnienie krwi i wpływa pozytywnie na nasze serce.
  • Nie należy przerywać stosowania żadnych leków bez zgody i wiedzy lekarza
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak obniżyć ciśnienie?
 1.2/5 (214 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (9)

tadek66 - 2013-10-04
Też muszę lekarza o ten amlator zapytać, bo moje leki jakoś mi nie odpowiadają i wyniki wciąż kiepskie.
szyszymon - 2013-09-10
Leki to nie koniec świata, ja już od dwóch lat biorę, niedawno lekarz zmienił mi na amlator, żebym nie brał dwóch leków. Jak już się człowiek przyzwyczai to nie ma problemu.
marcindab1 - 2013-09-10
Hmmm można też poczytać na wiki jak obniżyć ciśnienie: http://pl.wikipedia.org/wiki/Nadci%C5%9Bnienie_t%C4%99tnicze
Domoninik - 2013-09-09
Człowiek jest tak zalatany, że nie zdąży się obejrzeć, a już ma nadciśnienie. m później się za to weźmie tym mniejsze szanse na naturalne obniżenie, a później pomogą już tylko leki.
sławwek - 2013-08-07
W moim przypadku naturalne sposoby walki z nadciśnieniem się nie sprawdziły. Pewnie dlatego, że już stan był dość poważny. Biorę amlator, nie mogę jeść żadnych tłustych i smażonych potraw.
AnitaP - 2013-07-26
Dormidor jest na receptę i pomaga w leczeniu nadciśnienia u osób u których stwierdzono również cukrzycę. Zapytaj lekarza o ten lek, mi pomaga.
Pawelina - 2013-07-17
Ten Dironorm jest na receptę? Robiłam badania i wychodzi na to, że również mam problemy z cukrzycą. Z nadciśnieniem borykam się od dawna, ale leki które brałam do tej pory nie wiele mi pomagały.
Anka - 2013-07-09
Mój ojciec poszedł do lekarza jak już stwierdził, że jest bardzo źle. Czuł się fatalnie. Okazało się, że poza wysokim nadciśnieniem ma dodatkowo cukrzycę. Musiał przejść na dietę i lekarz przepisał Dironorm. Bierze cały czas i jest poprawa, ale jeszcze długa droga przed nim.
teresa9 - 2013-06-14
Najgorsze jest to, że coraz więcej ludzi ma problemy z ciśnieniem i czeka z tym do ostatniej chwili, jak już faktycznie jest źle. Trzeba uważać i ograniczać czynniki, które sprzyjają dużym skokom ciśnienia.
Problemy z nadciśnieniem są dość częstą przypadłością. Jeśli jednak nie mamy zbyt mocnych objawów, a nie chcemy zażywać...
Jak obniżyć ciśnienie krwi?
Problemy z nadciśnieniem są dość częstą przypadłością. Jeśli jednak nie mamy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub