Tutaj jesteś: Miłość, Przyjaźń i Rodzina > Małżeństwo > Kryzysy Małżeńskie > Jak przeprosić kogoś na kim ci zależy?

Jak przeprosić kogoś na kim ci zależy?

, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (406 ocen)
Oceń 
Wszyscy popełniają błędy. Są one nieodłączną częścią naszego życia. Sposób radzenia sobie z błędami i wyciągania z nich wniosków determinuje to, kim jesteśmy i kim się staniemy. Gdy popełnisz błąd i zranisz kogoś, na kim ci zależy, bardzo ważne jest, żeby umieć za to przeprosić. Przeprosiny zawsze stanowią pierwszy krok w ratowaniu każdego związku.
1
Najpierw musisz zastanowić się co zrobiłeś źle, a nawet – dlaczego to zrobiłeś.
2
Przeprosiny w miarę możliwości powinny się zawsze odbywać osobiście. Jeśli nie jesteś w stanie spotkać się z daną osobą, zadzwoń do niej. Nigdy nie przepraszaj przez GG, maila czy SMS. Możesz w ten sposób poprosić kogoś o spotkanie, ale nigdy nie stosuj tej metody jako pierwszą i jedyną formę przeprosin.
3
Nim zaczniesz przepraszać, zastanów się, co chcesz powiedzieć. Przeprosiny powinny być szczere i płynąć prosto z serca.
4
Najpierw powiedz, że przepraszasz za to, co zrobiłeś lub powiedziałeś.
5
Powiedz bliskiej osobie, że chciałbyś, żeby to co się stało nigdy się nie wydarzyło. Przeproś za to że ją zraniłeś i obiecaj, że weźmiesz pełną odpowiedzialność za twoje czyny/słowa. Powiedz przyjacielowi bliskiej ci osoby lub któremuś z członków jej rodziny jak bardzo ci źle z tym, że ją skrzywdziłeś.
6
Powiedz bliskiej osobie, że to co się stało już nigdy się nie powtórzy i (jeśli to możliwe) wytłumacz jak chcesz zapobiec takim sytuacjom w przyszłości.
7
Powiedz bliskiej osobie, że zdajesz sobie sprawę z tego, że prawdopodobnie będziesz musiał odzyskać jej zaufanie, ale jesteś gotów znów na nie zapracować.
8
Na końcu pozwól osobie, którą przepraszasz powiedzieć czego od ciebie wymaga. Może ona przyjąć twoje przeprosiny, ale wcale nie musi tego robić. Być może zechce się nad tym dłużej zastanowić. Wysłuchaj jej, bez względu na to, jak bardzo będzie to dla ciebie bolesne. Spróbuj postawić się na jej miejscu.
9
Bądź cierpliwy. Odbudowywanie związków zawsze wymaga sporo czasu i wysiłku.
10
Zawsze dotrzymuj obietnic. Jeśli powiesz, że coś już nigdy się nie wydarzy, spraw żeby naprawdę tak było!
Co mężczyźni cenią w kobietach?
Jak udowodnić miłość?
Jak rozpoznać toksyczny związek?
Jak sprawić kobiecie przyjemność?
Przeczytaj teraz: Jak przeprosić dziecko?
 3.8/5 (406 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (22)

malutka - 2014-10-17
Gmloolek - słuchaj widzę ze potraktowałeś swoja dziewczynę tak samo jak mój były chłopak. Nie wiesz co zrobić ... Ja tezkilka razy tak miałam chłopak mówił i obiecywał ze to juz się więcej nie powtórzy wierzyłam mu ale później z nim zerwalam po tym co mi powiedział prosto w twarz . Nie chciałam Z nim być . Dzwonił pisał później .. Ignorowalam to .. Któregoś dnia umówił się z moja koleżanka żeby ze mną przyszła koło galerii poszłam bo powiedziała mi ze idziemy połazić po sklepach. Zobaczyłam ze tam on stoi . Nie chcialm iść dalej przybiegł kupił bukiet róż płakał jak do mnie mówił a nigdy przy mnie nie płakał wybaczylam mu zrób to samo jeżeli na prawdę ja kochasz . To pomoże . Powodzenia ! :)
gmloolek - 2014-09-29
witajcie ja dużo razy raniłem moją dziewczynę nawet nie zdawałem sobie sprawy jak ona cierpi przez to, dużo mi razy to przebaczała. teraz ją zraniłem powiedziałem że się przytula i lata za innymi chłopakami i teraz on myśli że ja tam myślę o niej ale tak nie jest nie wiem czemu tak napisałem i tego teraz bardzo żałuję. słowo przepraszam już nie ma żadnego znaczenia bo tyle razy ją przepraszałem i potem psułem wszystko. teraz wszystkie obietnice jakie jej mówię ze tak będzie to mówi ze nie mają znaczenia bo i tak samo nie raz jej obiecywałem i nie dotrzymałem tego. chciałbym żeby mi przebaczyła odzyskała do mnie chodz troszkę zaufania ale już nie wiem co robić i chciałbym zebyście mi jakoś pomogli ;( kocham ją bardzo i tak samo bardzo mi na niej zależy i chciałbym być z nią proszę może dacie mi radę jakoś pomóc ?
skrzywdzona - 2013-05-07
Byłam krzywdzona ,zwodzona i okłamywana całymi latami,nie miesiąc ,nie dwa ale przez kilka lat i to przez bliskie mi osoby,ludzi ktorych szczerze kochałam.Mozna wybaczyc pojedyncze błędy ale nie takie ,ktore trwały tyle czasu i zniszczyły drugiej osobie cały swiat,zdrowie,zrujnowały Jej marzenia i radosc z życia,Człowiek powinien uczyć się na błędach ale nie kosztem ludzi którzy oddali Mu serce i całą uwagę,ludzi szczerych,dobrych i niewinnych.Takie grzechy są nie do wybaczenia a straconego zaufania w ten sposob nie da sie juz odzyskac.Ktoś do kogo przez tyle czasu nie docierało ,,ze swoimi kłamstwami,gierkami i błędnymi przekonaniami niszczy druga osobę ,że kaleczy Jej milosc i psychikę nie zasługuje na szacunek i wyrozumiałosc.Dodam ze nie usłyszałam z ust tej osoby ,ani ze strony innych nawet ,,zwykłego przepraszam" o propozycji pomocy czy wsparciu nie wspominając....Ludzie po studiach...szkoda gadać.
grazyna2 - 2013-04-15
Magiczne słowo: przepraszam i obiecanie poprawy czy miły gest- to naprawdę działa, ale pod warunkiem, iż jest szczere!
kas - 2013-04-13
Ja już przeprosiłam to nie było proste. ale mam mu udowodnić że znowu może mi zaufać jak mam to zrobić?
Kostek - 2013-02-03
dziękuję. niby proste, ale z najprostszymi sprawami bywa najtrudniej.
zenek50zenek - 2012-12-04
Warto przepraszać bo czasem mozna nie zdąrzyć
zenek50zenek - 2012-11-27
Nie ma co owijac prostoz mostu powiedzieć sory zachwowalem się kiepsko
THOMAS - 2012-09-12
ja już przprosiłem teraz tylko muszę być miły i grzeczny .
jarekłowicz - 2012-08-16
ja powiedziałem swojej dziewczynie że przyszkadzało mi to że robiła to z byle kim i nie wiadomo po co potem m i powiedziała że nazwałem ją dziwką nie przespała przeze mnie 2 noce bo się martwiłą jak się upiłem i pisałem głupoty potem złamałem 2 obietnice i zerwała ze mn ą teraz pisze do mnie tak jak by mnie nigdy nie kochała mówi że mnie nie nawidzi a kocham mówiła zawsze co dzień po tysiąc razy. co mam zrobic?? pomocy!!! nie mogę jej stracić.:( ja chce to pokojowo załatwić i chce naprawić swój błąd który zrozumiałem. pomóżcie. tylko szybko. co mam zrobić.
ehhh:... - 2012-07-10
ja mam nieco inny problem, mianowicie pokłóciliśmy się z moją przyjaciółką jakiś rok temu. Codziennie o niej myślę, tzn brakuje mi jej bo to jedyna osoba, ktoórej ufam. Poszło głównie o to że jestem abstynentem i krytykowałem jej pociąg do imprezek, alkoholu i papierosów razem z jej mamą. Można by rzec ze zerwaliśmy kontakt. Wiem ze jej mama chcę byśmy się pogodzili, mam na nia dobry wplyw i wiem ze ona teskni, chce ja przeprosić, ale nie chcę się z nią narazie spotykać, może za miesiąc? Co robić?
Wybacz mi! - 2012-04-19
Nie ważne czy świadomie czy nie, ale zdarzyło się i już. Teraz KTOŚ nie chce nam wybaczyć, mimo naszych usilnych próśb i starań. Jeśli dręczony wyrzutami sumienia, chcesz po raz ostatni spróbować prosić o wybaczenie to popularny talk-show może Ci w tym pomóc. Może właśnie deklaracja na forum publicznym pomoże Ci zmiękczyć czyjeś serce. Może znasz kogoś zwaśnionego i nie możesz patrzeć jak zatruwają sobie życie? Pomóż im i skontaktuj się z nami. Rozmowa do niczego nie zobowiązuje. Serdecznie zapraszam!
I.Swierczynska@tvn.pl
Kacper - 2012-04-14
Zobaczymy, czy pomoże. Mam nadzieję, że tak.
Do andel: A może Ty byś się tak odezwała, co ? :D Dlaczego to faceci mają zawsze się odzywać ? ;)
KAmil and madzia - 2012-03-17
wszystko sie udalo Magda znow sie usmiecha ! ! wiem ze troche potrwa zanim znow mi zaufa ale Dzieki tym radom odbudowuje moj zwiazek ! :) naprawde duze dzieki :) Magda jest zajebistaa !!
andel - 2012-01-24
Kochani, pokłóciłam się z chłopakiem na imprezie tak na prawdę nie jestem w stanie powiedzieć o co poszło, za pewne o jakieś głupstwo. Nawet się ze mną nie pożegnał. Minęły już 3 dni od naszej kłótni, od tej pory nie odezwał się. Kocham go, nigdy mi na nikim nie zależało jak na nim, nie chcę go stracić. Co mam robić? Pomóżcie, proszę. Czy pierwsza powinnam do niego zadzwonić?
Jak dobrze kłamać, aby nikt się nie zorientował ani nic nie podejrzewał? Kłamstwo jest z natury złe, jednak w...
Jak kłamać?
Jak dobrze kłamać, aby nikt się nie zorientował ani nic nie podejrzewał? Kłamstwo...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub