Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Przeziębienia i Grypa > Domowe sposoby na kaszel
Domowe sposoby na kaszel

Domowe sposoby na kaszel

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (209 ocen)
Oceń 
Jeśli męczy cię kaszel, który jest rezultatem zwykłego przeziębienia i chcesz się go pozbyć bez pomocy środków farmakologicznych, przeczytaj poniższe porady. Opisane tutaj sposoby pomogą ci wyleczyć się z kaszlu naturalnymi, domowymi sposobami.
1
Przebywaj w cieple. Niskie temperatury i wiatr mogą nasilić kaszel. Jeśli już musisz wyjść na zewnątrz w zimowy, chłodny dzień, koniecznie ubierz ciepłą kurtkę, a usta i nos owiń szalikiem. Ogrzejesz w ten sposób otaczające cię powietrze, którym oddychasz.
2
Weź gorący prysznic. Jeśli masz mokry kaszel, para z prysznica udrożni twoje oskrzela i oczyści drogi oddechowe. Jeśli kaszel jest suchy, para nawilży nos, gardło i oskrzela.
3
Pij ciepłe napoje. Ciepło złagodzi podrażnienia i osłabi kaszel. Najlepiej pić gorącą herbatkę miętową. Udrożni ona górne i dolne drogi oddechowe i sprawi, że będzie ci łatwiej oddychać.
4
Szałwia i tymianek osłabią ataki kaszlu. Można pić je w formie napoju, wdychać podczas inhalacji lub po prostu dodać odrobinę tymianku do rosołu.
5
Jedz cukierki anyżowe. Nawilżą one gardło i złagodzą podrażnienia wywołane atakami kaszlu.
6
Na kaszel dobra jest również czekolada. Zawiera ona składnik zwany teobrominą, który działa korzystnie w walce z kaszlem. Ze względu na wyższą zawartość teobrominy, korzystniejsze działanie ma czekolada gorzka.
Jak naturalnie leczyć chrypkę?
Jak wyleczyć przeziębienie w jeden dzień?
Domowe sposoby na zapalenie krtani.
Jak wyleczyć katar?
Ostrzeżenia
  • Jeśli objawy nie ustąpią lub twój stan się pogorszy, koniecznie udaj się do lekarza rodzinnego.
strona 1 z 2następna >
 4/5 (209 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (8)

Agata001 - 2013-02-01
jak byłam mała mama zawsze robiła mi syrop z cebuli, generalnie zawsze działał, teraz przerzuciłam się na oregar i też działa także polecam :)
karoolkaa96 - 2012-11-16
Pomaga syrop własnej roboty z mniszka lekarskiego, czyli naszego pospolitego mlecza. Ohydne strasznie, ale działa :)
skrzacik0007 - 2012-11-07
a gdzie herbata z wódką ???
guma - 2012-04-04
Zjedz opakowanie laksigenu. Nie zakaszlesz bo będziesz się bał posrać!
YourMom - 2012-03-18
Oby pomogłoo.... Jutro szkoła :)
Wanilia - 2012-03-16
mam nadzieję że pomoze bo jutro musze iśc na urodziny psiapsióły !!!!
Saska - 2012-03-09
moze byc
Paula - 2011-02-06
Dobre rady !! ;] ;**
Kaszel potrafi być bardzo męczący. Jest to forma obronna organizmu. Powstaje on na skutek gwałtownego wydalenia...
Jak leczyć kaszel?
Kaszel potrafi być bardzo męczący. Jest to forma obronna organizmu. Powstaje on na...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub