Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Alergie > Domowe sposoby na katar

Domowe sposoby na katar

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (33 ocen)
Oceń 
 1 z 8 
Nie ma nic bardziej denerwującego niż katar. Ciągłe przytykanie do nosa chusteczki trwale uniemożliwia jakiekolwiek inne zajęcia. Skuteczność domowych sposobów na katar jest różna w zależności od tego, jaka jest jego przyczyna. Może to być przeziębienie, grypa lub zwykła alergia. Jeśli cierpisz na katar alergiczny, najprostszym i najskuteczniejszym sposobem będzie zidentyfikowanie alergenu i usunięcie go z twojego otoczenia, o ile oczywiście jest to możliwe. Jeśli katar wciąż nie mija lub związany jest z przeziębieniem lub grypą, wypróbuj opisane poniżej domowe sposoby na „cieknący nos”.
Przeczytaj teraz: Jak pokonać katar?
 4.5/5 (33 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (15)

Majka - 2014-10-17
Najlepszy sposob na choroby, budowanie układu immunologicznego czyli walka z alergią to dieta. Leki nie pomagają leki to jeszcze większa trucizna na alergie. Ja mam alergie wziewną na brzozę która przechodzi w alergię krzyżową to znaczy koliduje z pokarmami, niektóre produkty do jedzenia działaja tak samo jak alergen wziewny. Jeden rok temu zrobiłam odczulanie met. BRT, wszystko było dobrze do czasu jak zaczęła pylic pokrzywa dostałam nowego alergenu. Bo alergii niestety nie da się wyleczyć - jedynie dietą łagodzimy przebieg i skutki choroby. Wnerwia mnie strasznie jak sami alergicy piszą że cieknie im z nosa - bo dla mnie to mały pryszcz. Nie dbanie o siebie czyli jak nie przestrzegamy diety to mamy dodatkowo inne o wiele poważniejsze schorzenia - nie wiem jak wy ale ja tak mam. Głuchota, bóle mięśni i stawów, nawalają nerki, i potem ci co są zdrowi to mawiają za wami że alergia to tylko cieknie z nosa. Bzdura, to nawt raka można dostać jak się zajada alergeny.... polecam str. internetowa pt. "sześć kroków wyjścia z alergii" żeby nie mieć kataru, zapchanego nosa nie pijcie mleka krowiego to główna przyczyna choroby - bo ja dodatkowo mam nietolerancję pokarmową na tle mleka i nabiału. polecam dla rozjaśnienia tematu.
Wiesia - 2014-10-17
Co do szczepień, to długi czas zastanawiałam się czy się zaszczepić przeciw grypie czy nie, zdecydowałam, że nie i teraz tego żałuje - obkichali mnie w pracy i już leżę z gorączką.
Malexandra - 2014-10-13
Na szczęście od kiedy się szczepię przeciwko grypie, bardzo rzadko łapią mnie takie rzeczy jak nawet katar, więc nie mam z tym dużego problemu na szczeście, ale w razie czego będę pamiętać :)
derka - 2014-03-17
Na mnie niestety domowe sposoby nie podziałały. Do tego doszedł kaszel więc bez lekarza się nie obyło. Z góry powiedziałam że nie będę truć się chemią, chcę coś homeopatycznego. Dostałam Euphorbium S. trzy dni te mu lało mi się z nosa że szok, dzisiaj mam spokój. Aż sama się dziwię że pomogło tak szybko.
Ciasteczko - 2013-02-28
Brawo! Takie metody mogą tylko zaszkodzić.. 1 metoda, nie znam. Znam metodę, żeby takim roztworem płukać chore gardło(nie wolno połykać wody). 2. Jest to metoda doustna, a najważniejszy jest nos! 3. Zjedzenie surowej cebuli i zapijanie octem, ba.. Sugerują, że może być sam ocet -.- Cudownie można sobie rozwalić, nawet zdrowy żołądek! 4. Zgadzam się, ale jeżeli ktoś ma cieknący katar, to metoda jest zbędna. 5. Imbiru i czosnku nie można jeść ile się da -.- Bezpieczna dawka to 2-3 ząbki dziennie! Przekroczenie tej dawki może spowodować gorączkę, a zjedzenie całej główki na surowo wizytę na pogotowiu! Najważniejsze, by jeść go na surowo, po obróbce termicznej traci swoje właściwości i tylko wtedy można zjeść całą główkę(np. wyjętą z piekarnika). 6. Całkowicie się zgadzam. Chorobę trzeba "wysikać".
Żeleeek - 2012-03-17
Czy słyszeliście o tym by w przeziębieniu płukać gardło wodą z solą ? Czekam na szybką odpowiedz . Z góry dziękuję :)
mruczanka666 - 2012-02-13

Na przeziębienie jednym z alternatywnych sposobów leczenia może być aromaterapia. Szczególnie polecam olejki eteryczne dr Beta, sprawdziłam je i dlatego z czystym sumieniem mogę napisać cos więcej o ich właściwościach. Mnie najbardziej odpowiada eukaliptusowy, gdy mam katar i zatkany nos. Robię wtedy inhalację, do miski z wodą dodaje 5-10 kropli olejku i wdycham to dwa razy dziennie. Pomaga i to bardzo. Można tez zastosować ten sam olejek w kominku do aromaterapii, wtedy wystarczy wlać 10-15 kropelek i w powietrzu będzie się unosić woń olejku. Na tego typu dolegliwości można jeszcze pokusić się o olejek anyżowy, mięty pieprzowej, sosnowy…Są równie dobre, ale jednak eukaliptusowy ma na mnie najlepszy wpływ i najbardziej odpowiada mi jego zapach.

skiapa - 2012-02-08

Herbata i miód, Domowe sposoby na katar :)

Dominika - 2012-02-05
dobre rady pomogły mojej mamie. Dzięki
annqq - 2012-01-25
Powiem Wam, że też zauważyłam, iż coraz więcej osób wspomina o tym czosnku... ale szczerze, nie wiem czy bym się odważyła.. i czy to Wam naprawdę pomogło? Domowe i naturalne sposoby są najlepsze, nie ma się co truć lekarstwami, antybiotykami, które tylko niszczą nam żołądek. Z tych wspomnianych tu domowych sposobów to nie stosowałam żadnych, jeśli już to cebula kiedyś. :) jednak nikt nie wspomniał o inhalacjach! A to przecież genialna sprawa, katar mija raz dwa. :) Przynajmniej mi ustąpił po zrobieniu kilku parówek. Do wrzącej wody wkraplałam albo ziółka albo olejek melaleuca albo amol i wdychałam pod przykryciem parę minut. Po kilku razach wreszcie mogłam swobodnie oddychać! :))
marfanka - 2011-05-10
Kurcze coraz więcej osób mówi i pisze o tym wsadzaniu ząbków czosnku do nosa przy katarze infekcyjnym, jeszcze nie miałam odwagi wypróbować ale podobno skuteczne. Z aptecznych specyfików tez lubię euphorbium, bo ta reszta kropli czy aerozoli tak mi wysusza śluzówkę że aż mnie nos boli.
lola - 2011-01-11
dla mnie najlepszy okazał się czosnek, na noc włożyć dwa ząbki do nosa.
Yolka - 2010-09-10
Katar łagodzi picie naparu z żywokostu. 1 łyżeczkę zalać szklanką wody, gotować 5 min., odcedzić. Żywokost polecany jest również przy nieżycie oskrzeli.
pinka - 2010-06-29
katar alergiczny - masakra: najlepiej w okresie pylenia zapaść w sen zimowy :-) ja tak bym chciała bo to jak wyglądam jak zaczynają pylić trawy a teraz i pokrzywy to jedna wielka masakra : łzy w oczach, podpuchnięte oczy, zaczerwienione policzki, jakbym była ofiara pzremocy w rodzinie :-) Tylko z katarem sobie radzę, bo szwagier sprzedał mi patent : aerozol euphorbium i nos odkorkowany i nawilżony. Bo po ostatniej aplikacji xylometazolinem to krewka mi pocikła, a nos jak był zatkany tak był
Cati - 2010-04-30
Dla mnie najlepszy do walki z katarem zarówno zwykłym jak i alergicznym okazał się sprej Euphorbium
Katar to nieprzyjemna dolegliwość, która może przytrafić się każdemu z nas. Przyczyny kataru mogą być naprawdę różne,...
Jak szybko wyleczyć katar?
Katar to nieprzyjemna dolegliwość, która może przytrafić się każdemu z nas. Przyczyny...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub