Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Alergie > Domowe sposoby na katar

Domowe sposoby na katar

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (30 ocen)
Oceń 
 1 z 8 
Nie ma nic bardziej denerwującego niż katar. Ciągłe przytykanie do nosa chusteczki trwale uniemożliwia jakiekolwiek inne zajęcia. Skuteczność domowych sposobów na katar jest różna w zależności od tego, jaka jest jego przyczyna. Może to być przeziębienie, grypa lub zwykła alergia. Jeśli cierpisz na katar alergiczny, najprostszym i najskuteczniejszym sposobem będzie zidentyfikowanie alergenu i usunięcie go z twojego otoczenia, o ile oczywiście jest to możliwe. Jeśli katar wciąż nie mija lub związany jest z przeziębieniem lub grypą, wypróbuj opisane poniżej domowe sposoby na „cieknący nos”.
Przeczytaj teraz: Jak wyleczyć katar?
 4.5/5 (30 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (12)

derka - 2014-03-17
Na mnie niestety domowe sposoby nie podziałały. Do tego doszedł kaszel więc bez lekarza się nie obyło. Z góry powiedziałam że nie będę truć się chemią, chcę coś homeopatycznego. Dostałam Euphorbium S. trzy dni te mu lało mi się z nosa że szok, dzisiaj mam spokój. Aż sama się dziwię że pomogło tak szybko.
Ciasteczko - 2013-02-28
Brawo! Takie metody mogą tylko zaszkodzić.. 1 metoda, nie znam. Znam metodę, żeby takim roztworem płukać chore gardło(nie wolno połykać wody). 2. Jest to metoda doustna, a najważniejszy jest nos! 3. Zjedzenie surowej cebuli i zapijanie octem, ba.. Sugerują, że może być sam ocet -.- Cudownie można sobie rozwalić, nawet zdrowy żołądek! 4. Zgadzam się, ale jeżeli ktoś ma cieknący katar, to metoda jest zbędna. 5. Imbiru i czosnku nie można jeść ile się da -.- Bezpieczna dawka to 2-3 ząbki dziennie! Przekroczenie tej dawki może spowodować gorączkę, a zjedzenie całej główki na surowo wizytę na pogotowiu! Najważniejsze, by jeść go na surowo, po obróbce termicznej traci swoje właściwości i tylko wtedy można zjeść całą główkę(np. wyjętą z piekarnika). 6. Całkowicie się zgadzam. Chorobę trzeba "wysikać".
Żeleeek - 2012-03-17
Czy słyszeliście o tym by w przeziębieniu płukać gardło wodą z solą ? Czekam na szybką odpowiedz . Z góry dziękuję :)
mruczanka666 - 2012-02-13

Na przeziębienie jednym z alternatywnych sposobów leczenia może być aromaterapia. Szczególnie polecam olejki eteryczne dr Beta, sprawdziłam je i dlatego z czystym sumieniem mogę napisać cos więcej o ich właściwościach. Mnie najbardziej odpowiada eukaliptusowy, gdy mam katar i zatkany nos. Robię wtedy inhalację, do miski z wodą dodaje 5-10 kropli olejku i wdycham to dwa razy dziennie. Pomaga i to bardzo. Można tez zastosować ten sam olejek w kominku do aromaterapii, wtedy wystarczy wlać 10-15 kropelek i w powietrzu będzie się unosić woń olejku. Na tego typu dolegliwości można jeszcze pokusić się o olejek anyżowy, mięty pieprzowej, sosnowy…Są równie dobre, ale jednak eukaliptusowy ma na mnie najlepszy wpływ i najbardziej odpowiada mi jego zapach.

skiapa - 2012-02-08

Herbata i miód, Domowe sposoby na katar :)

Dominika - 2012-02-05
dobre rady pomogły mojej mamie. Dzięki
annqq - 2012-01-25
Powiem Wam, że też zauważyłam, iż coraz więcej osób wspomina o tym czosnku... ale szczerze, nie wiem czy bym się odważyła.. i czy to Wam naprawdę pomogło? Domowe i naturalne sposoby są najlepsze, nie ma się co truć lekarstwami, antybiotykami, które tylko niszczą nam żołądek. Z tych wspomnianych tu domowych sposobów to nie stosowałam żadnych, jeśli już to cebula kiedyś. :) jednak nikt nie wspomniał o inhalacjach! A to przecież genialna sprawa, katar mija raz dwa. :) Przynajmniej mi ustąpił po zrobieniu kilku parówek. Do wrzącej wody wkraplałam albo ziółka albo olejek melaleuca albo amol i wdychałam pod przykryciem parę minut. Po kilku razach wreszcie mogłam swobodnie oddychać! :))
marfanka - 2011-05-10
Kurcze coraz więcej osób mówi i pisze o tym wsadzaniu ząbków czosnku do nosa przy katarze infekcyjnym, jeszcze nie miałam odwagi wypróbować ale podobno skuteczne. Z aptecznych specyfików tez lubię euphorbium, bo ta reszta kropli czy aerozoli tak mi wysusza śluzówkę że aż mnie nos boli.
lola - 2011-01-11
dla mnie najlepszy okazał się czosnek, na noc włożyć dwa ząbki do nosa.
Yolka - 2010-09-10
Katar łagodzi picie naparu z żywokostu. 1 łyżeczkę zalać szklanką wody, gotować 5 min., odcedzić. Żywokost polecany jest również przy nieżycie oskrzeli.
pinka - 2010-06-29
katar alergiczny - masakra: najlepiej w okresie pylenia zapaść w sen zimowy :-) ja tak bym chciała bo to jak wyglądam jak zaczynają pylić trawy a teraz i pokrzywy to jedna wielka masakra : łzy w oczach, podpuchnięte oczy, zaczerwienione policzki, jakbym była ofiara pzremocy w rodzinie :-) Tylko z katarem sobie radzę, bo szwagier sprzedał mi patent : aerozol euphorbium i nos odkorkowany i nawilżony. Bo po ostatniej aplikacji xylometazolinem to krewka mi pocikła, a nos jak był zatkany tak był
Cati - 2010-04-30
Dla mnie najlepszy do walki z katarem zarówno zwykłym jak i alergicznym okazał się sprej Euphorbium
Zakatarzony nos może być sygnałem alergii lub przeziębienia. W terminologii medycznej katar jest nazywany nieżytem...
Jak leczyć katar?
Zakatarzony nos może być sygnałem alergii lub przeziębienia. W terminologii medycznej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub