Tutaj jesteś: Zwierzęta > Gady, Gryzonie i Małe Zwierzęta Domowe > Chomiki > Jak karmić chomika?
Jak karmić chomika?

Jak karmić chomika?

, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (249 ocen)
Oceń 
Chomiki jedzą nasiona, zboża, warzywa, owoce jak również nawet owady. Zwierzątka te żyją średnio 2-3 lata, jednak niektóre dożywają nawet 5. Prawidłowe karmienie chomika z pewnością sprawi, że będzie on miał ładne futerko, będzie zdrowy oraz długo pożyje. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak i czym karmić swojego ulubieńca.
1
Chomik musi mieć w swojej klatce poidełko wraz z często wymienianą, świeżą wodą. Poidełko to musi być w zasięgu chomika, jednak niezbyt nisko, aby nie zamakały wióra.
2
Jedzenie dla chomika
Głównym pokarmem powinna być pasza dla chomika. Posiada ona mieszankę potrzebnych mu mikroelementów i witamin.
3
Raz dziennie uzupełniaj dietę chomika łyżeczką posiekanych, świeżych warzyw. Warzywa które możesz podać to marchew, kapusta (zwykła i pekińska), sałata jak również groszek, brokuły, szpinak i seler. Pamiętaj jednak, aby podawać ich maksymalnie łyżeczkę aby zapobiec biegunce.
4
chomik je winogrono
Dwa razy w tygodniu podawaj chomikowi do jedzenia łyżeczkę posiekanych, świeżych owoców. Owoce umyj, obierz i posiekaj. Do najbardziej wskazanych owoców należą jabłka, banany, melony, arbuzy, winogrona jak również owoce suszone np. rodzynki.
5
Pamiętaj, aby chomik miał stały dostęp do twardych przekąsek np. chrupki owocowe. Dzięki nim zęby chomika będą czyste i zdrowe.
6
Raz - dwa razy w tygodniu możemy podać chomikowi kawałeczek gotowanego kurczaka. Białka nie należy podawać dużo dlatego wystarczy maleńki plasterek. Zamiast gotowanego kurczaka możemy podać plasterek jajka.
7
Od czasu do czasu w celu uzupełnienia białka możemy podać chomikowi żywe świerszcze lub mączniki zakupione w sklepie zoologicznym.
Jak prawidłowo opiekować się królikiem miniaturką?
Jak zrozumieć królika?
Jak prawidłowo opiekować się chomikiem?
Jak karmić królika?
Ostrzeżenia
  • Chomik nigdy nie powinien być karmiony takimi produktami jak: cebula, czosnek, czekolada i inne słodycze, chrupki ludzkie, surowa fasola, surowe ziemniaki.
  • Chomik nie powinien jeść zbyt dużo ziaren słonecznika i orzeszków ziemnych ponieważ szybko doprowadzi to do jego otyłości (która ma wpływ na długość życia chomika).
Wskazówki
  • Chomiki są zwierzętami aktywnymi w nocy dlatego dobrze jest je karmić późnym wieczorem.
  • Codziennie wymieniaj chomikowi wodę.
  • Niedojedzone białko (kurczak, jajko itp) czy owoce i warzywa usuwaj z klatki po 4 godzinach od czasu podania. Nieświeży pokarm może zaszkodzić chomikowi.
  • Pamiętaj, że każdy chomik jest inny zatem każdy będzie miał swoje ulubione dania. Eksperymentuj z ziarnami, warzywami, owocami i robakami. Z czasem będziesz wiedzieć za czym twój chomik przepada a czego nie lubi.
 4.5/5 (249 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Kinga - 2013-12-30
NIE WOLNO DAWAĆ CHOMIKOM SAŁATY! Przez to mogą zdechnąć. Oczywiście nie każdy, wszystko zależy od orgaznizmu zwierzaka, ale lepiej nie ryzykowac...
angela - 2013-03-25
super;)kupilam corce dwa dni temu chomika i dowiedzialam sie wszystkigo co chcialam
Lenka - 2012-07-15
Wow!Nie wiedziałam że chomiki jedzą jajka albo robaki.Dużo ciekawych rzeczy sie tu dowiedziałam.
To bardzo prosty przepis na domowej roboty jedzonko dla chomika. Poświęć chwilę czasu i przygotuj swojemu zwierzaczkowi...
Jak zrobić jedzenie dla chomika (jabłko w bananie)?
To bardzo prosty przepis na domowej roboty jedzonko dla...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub