Tutaj jesteś: Zwierzęta > Gady, Gryzonie i Małe Zwierzęta Domowe > Chomiki > Jak karmić chomika?

Jak karmić chomika?

, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (250 ocen)
Oceń 
Chomiki jedzą nasiona, zboża, warzywa, owoce jak również nawet owady. Zwierzątka te żyją średnio 2-3 lata, jednak niektóre dożywają nawet 5. Prawidłowe karmienie chomika z pewnością sprawi, że będzie on miał ładne futerko, będzie zdrowy oraz długo pożyje. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak i czym karmić swojego ulubieńca.
1
Chomik musi mieć w swojej klatce poidełko wraz z często wymienianą, świeżą wodą. Poidełko to musi być w zasięgu chomika, jednak niezbyt nisko, aby nie zamakały wióra.
2
Jedzenie dla chomika
Głównym pokarmem powinna być pasza dla chomika. Posiada ona mieszankę potrzebnych mu mikroelementów i witamin.
3
Raz dziennie uzupełniaj dietę chomika łyżeczką posiekanych, świeżych warzyw. Warzywa które możesz podać to marchew, kapusta (zwykła i pekińska), sałata jak również groszek, brokuły, szpinak i seler. Pamiętaj jednak, aby podawać ich maksymalnie łyżeczkę aby zapobiec biegunce.
4
chomik je winogrono
Dwa razy w tygodniu podawaj chomikowi do jedzenia łyżeczkę posiekanych, świeżych owoców. Owoce umyj, obierz i posiekaj. Do najbardziej wskazanych owoców należą jabłka, banany, melony, arbuzy, winogrona jak również owoce suszone np. rodzynki.
5
Pamiętaj, aby chomik miał stały dostęp do twardych przekąsek np. chrupki owocowe. Dzięki nim zęby chomika będą czyste i zdrowe.
6
Raz - dwa razy w tygodniu możemy podać chomikowi kawałeczek gotowanego kurczaka. Białka nie należy podawać dużo dlatego wystarczy maleńki plasterek. Zamiast gotowanego kurczaka możemy podać plasterek jajka.
7
Od czasu do czasu w celu uzupełnienia białka możemy podać chomikowi żywe świerszcze lub mączniki zakupione w sklepie zoologicznym.
Jak pozbyć się myszy?
Jak zrozumieć królika?
Jak urządzić klatkę dla chomika?
Jak nauczyć chomika sztuczek?
Ostrzeżenia
  • Chomik nigdy nie powinien być karmiony takimi produktami jak: cebula, czosnek, czekolada i inne słodycze, chrupki ludzkie, surowa fasola, surowe ziemniaki.
  • Chomik nie powinien jeść zbyt dużo ziaren słonecznika i orzeszków ziemnych ponieważ szybko doprowadzi to do jego otyłości (która ma wpływ na długość życia chomika).
Wskazówki
  • Chomiki są zwierzętami aktywnymi w nocy dlatego dobrze jest je karmić późnym wieczorem.
  • Codziennie wymieniaj chomikowi wodę.
  • Niedojedzone białko (kurczak, jajko itp) czy owoce i warzywa usuwaj z klatki po 4 godzinach od czasu podania. Nieświeży pokarm może zaszkodzić chomikowi.
  • Pamiętaj, że każdy chomik jest inny zatem każdy będzie miał swoje ulubione dania. Eksperymentuj z ziarnami, warzywami, owocami i robakami. Z czasem będziesz wiedzieć za czym twój chomik przepada a czego nie lubi.
 4.5/5 (250 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Kinga - 2013-12-30
NIE WOLNO DAWAĆ CHOMIKOM SAŁATY! Przez to mogą zdechnąć. Oczywiście nie każdy, wszystko zależy od orgaznizmu zwierzaka, ale lepiej nie ryzykowac...
angela - 2013-03-25
super;)kupilam corce dwa dni temu chomika i dowiedzialam sie wszystkigo co chcialam
Lenka - 2012-07-15
Wow!Nie wiedziałam że chomiki jedzą jajka albo robaki.Dużo ciekawych rzeczy sie tu dowiedziałam.
Chomiki pozbawione ludzkiej uwagi są dzikie, wystraszone, uciekają przed ręką lub ją gryzą. Ale oswojony chomik,...
Jak się bawić z chomikiem?
Chomiki pozbawione ludzkiej uwagi są dzikie, wystraszone, uciekają przed ręką lub...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub