Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Pokarmowego > Domowe sposoby na zaparcia
Domowe sposoby na zaparcia

Domowe sposoby na zaparcia

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (244 ocen)
Oceń 
Zaparcia są skutkiem niewłaściwych nawyków żywieniowych, częstego spożywania fast foodów, smażonego jedzenia, niedostatecznej ilości warzyw w diecie, picia zbyt małej ilości wody, czyli wszystkiego, co prowadzi do problemów z trawieniem i wydalaniem. Zaparciom można zapobiegać stosując naturalne, domowe sposoby. Oto niektóre z nich:
1
Zapobieganie zaparciom zapewniają jabłka. Jedz dwa jabłka każdego ranka. Lepsze działanie będą miały jedzone w całości, niż obierane i krojone na kawałeczki.
2
Zmieszaj sok z jednej cytryny ze szklanką wody i dodaj szczyptę soli. Taka mikstura wyleczy każde męczące cię zaparcie.
3
Korzystnie na układ trawienny wpływają również winogrona. Gdy pora roku nie pozwala na spożywanie świeżych winogron, ich rolę mogą pełnić rodzynki. Namocz rodzynki w naczyniu z wodą przez noc, a rano zjedz rodzynki na czczo.
4
Zaparciom zapobiega codzienne jedzenie papai (na czczo). Korzystne działanie ma również sałatka z papai i guawy.
5
Kolejnym popularnym remedium na zaparcia jest siemię lniane. Wsyp łyżkę siemienia do szklanki z wodą i pozostaw na 2-3 godziny. Przed snem wypij miksturę, a rano o problemach trawiennych nie będziesz nawet pamiętać.
6
Utrzyj po 2-3 ziarna słonecznika, migdałów, sezamu i siemienia lnianego. Łyżkę tak powstałego proszku dodaj do soku owocowego i pij codziennie przez tydzień.
7
Zaparciom możesz również zapobiec jedząc pomarańcze lub pijąc codziennie sok pomarańczowy.
8
Problemy trawienne rozwiąże szpinak (surowy lub gotowany). Sok ze szpinaku wyleczy nawet przewlekłe zaparcia.
9
Użytecznym domowym sposobem walki z zaparciami są też figi. Mocz suszone figi w naczyniu z wodą przez noc, a rano zjedz na czczo.
Jak zrobić kompot z suszonych śliwek?
Jak naturalnie przyspieszyć metabolizm?
Jak pozbyć się wzdęć?
Jak wybrać odpowiedni środek przeczyszczający?
Przeczytaj teraz: Jak unikać zaparć?
 3.9/5 (244 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

władek - 2014-07-21
Na zaparcia skutecznie pomagają zioła szwedzkie np z apteki klasztornej. Zawsze gdy mam problem sięgam po te zioła, wypijam szklankę herbaty z łyżeczką ziół i zaparcia ustępują . Jest to naprawdę skuteczny sposób.
janka - 2014-05-12
bardzo mi pomogły i przyniosły ulgę czopki eva/qu, w przeciwieństwie do glicerynowych nie muszą być przechowywane w lodówce, więc zawsze mam je w pogotowiu pod ręką
elwirka27 - 2014-03-04
Polecam różnego rodzaju kefiry, płatki owsiane, ogórki kiszone, a co więcej - wodę z ogórków kiszonych. Poza tym myślę, że jeśli chcemy się pozbyć zaparć na dłużej, musimy się regularnie ruszać i jeść o stałych porach.
doktor - 2012-05-03
od lat cierpie na zaparcia.mysle ze te sposoby mi pomoga
max123 - 2012-04-28
pomagaja również masaże, zwłaszcza takie z dodatkiem olejków eterycznych. Dr Beta sa wysoce skuteczne, naturalne, to wysoka jakość. polecam spróbować masazy z olejkiem różanym, albo kolendrowym.
Zatwardzenie może pojawiać się z wielu różnych powodów. Stres, brak ruchu, niektóre leki, sztuczne słodziki, dieta...
Domowe sposoby na zatwardzenie
Zatwardzenie może pojawiać się z wielu różnych powodów...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub