Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Pokarmowego > Domowe sposoby na zaparcia
Domowe sposoby na zaparcia

Domowe sposoby na zaparcia

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (243 ocen)
Oceń 
Zaparcia są skutkiem niewłaściwych nawyków żywieniowych, częstego spożywania fast foodów, smażonego jedzenia, niedostatecznej ilości warzyw w diecie, picia zbyt małej ilości wody, czyli wszystkiego, co prowadzi do problemów z trawieniem i wydalaniem. Zaparciom można zapobiegać stosując naturalne, domowe sposoby. Oto niektóre z nich:
1
Zapobieganie zaparciom zapewniają jabłka. Jedz dwa jabłka każdego ranka. Lepsze działanie będą miały jedzone w całości, niż obierane i krojone na kawałeczki.
2
Zmieszaj sok z jednej cytryny ze szklanką wody i dodaj szczyptę soli. Taka mikstura wyleczy każde męczące cię zaparcie.
3
Korzystnie na układ trawienny wpływają również winogrona. Gdy pora roku nie pozwala na spożywanie świeżych winogron, ich rolę mogą pełnić rodzynki. Namocz rodzynki w naczyniu z wodą przez noc, a rano zjedz rodzynki na czczo.
4
Zaparciom zapobiega codzienne jedzenie papai (na czczo). Korzystne działanie ma również sałatka z papai i guawy.
5
Kolejnym popularnym remedium na zaparcia jest siemię lniane. Wsyp łyżkę siemienia do szklanki z wodą i pozostaw na 2-3 godziny. Przed snem wypij miksturę, a rano o problemach trawiennych nie będziesz nawet pamiętać.
6
Utrzyj po 2-3 ziarna słonecznika, migdałów, sezamu i siemienia lnianego. Łyżkę tak powstałego proszku dodaj do soku owocowego i pij codziennie przez tydzień.
7
Zaparciom możesz również zapobiec jedząc pomarańcze lub pijąc codziennie sok pomarańczowy.
8
Problemy trawienne rozwiąże szpinak (surowy lub gotowany). Sok ze szpinaku wyleczy nawet przewlekłe zaparcia.
9
Użytecznym domowym sposobem walki z zaparciami są też figi. Mocz suszone figi w naczyniu z wodą przez noc, a rano zjedz na czczo.
Jak stosować naftę?
Jak leczyć wzdęcia?
Czego objawem są czerwone dłonie?
Jakie są właściwości lecznicze głogu?
Przeczytaj teraz: Jak unikać zaparć?
 3.9/5 (243 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

władek - 2014-07-21
Na zaparcia skutecznie pomagają zioła szwedzkie np z apteki klasztornej. Zawsze gdy mam problem sięgam po te zioła, wypijam szklankę herbaty z łyżeczką ziół i zaparcia ustępują . Jest to naprawdę skuteczny sposób.
janka - 2014-05-12
bardzo mi pomogły i przyniosły ulgę czopki eva/qu, w przeciwieństwie do glicerynowych nie muszą być przechowywane w lodówce, więc zawsze mam je w pogotowiu pod ręką
elwirka27 - 2014-03-04
Polecam różnego rodzaju kefiry, płatki owsiane, ogórki kiszone, a co więcej - wodę z ogórków kiszonych. Poza tym myślę, że jeśli chcemy się pozbyć zaparć na dłużej, musimy się regularnie ruszać i jeść o stałych porach.
doktor - 2012-05-03
od lat cierpie na zaparcia.mysle ze te sposoby mi pomoga
max123 - 2012-04-28
pomagaja również masaże, zwłaszcza takie z dodatkiem olejków eterycznych. Dr Beta sa wysoce skuteczne, naturalne, to wysoka jakość. polecam spróbować masazy z olejkiem różanym, albo kolendrowym.
Przyczyną zaparcia może być nieprawidłowy sposób odżywiania się, jedzenie zbyt małej ilości produktów zawierających...
Jak pozbyć się zaparć?
Przyczyną zaparcia może być nieprawidłowy sposób odżywiania się, jedzenie zbyt...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub