Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Oczy i Wzrok > Jak zmniejszyć opuchliznę oka?
Jak zmniejszyć opuchliznę oka?

Jak zmniejszyć opuchliznę oka?

, specjalista Tipy.pl
 3/5 (250 ocen)
Oceń 
Spuchnięte powieki mogą być przyczyną płaczu, alergii, zakażenia czy podrażnienia oczu spowodowanego soczewkami kontaktowymi. Obrzękowi powiek może towarzyszyć ból, łzawienie czy swędzenie. W ciężkich przypadkach, obrzęk powiek może upośledzać widzenie. Jeśli twoje powieki są opuchnięte, może również wystąpić światłowstręt. Poniżej przedstawiam kroki, które możesz podjąć, aby zmniejszyć opuchliznę powiek.
1
Jeśli opuchlizna oczu jest spowodowana infekcją bakteryjną wówczas musisz zgłosić się do lekarza. Może on ci przepisać antybiotyki doustne lub do smarowania w maści. Należy pamiętać, że infekcje wirusowe, nie mogą być leczone antybiotykami. Jeśli cierpisz na zapalenie spojówek wówczas może być konieczne podanie antybiotyku w kroplach lub doustnie nawet przez 14 dni.
2
Lekarz może przepisać krople do oczu lub maści, które odciążą opuchnięte powieki. Zazwyczaj są to leki zawierające sterydy, które są skuteczne w łagodzeniu stanów zapalnych.
3
Jeśli opuchlizna nie jest spowodowana zakażeniem bakteryjnym lub wirusowym, wówczas w takim przypadku dobrze jest stosować zimne okłady na oczy. Dobrze jest przykładać na oczy również ochłodzone torebki po herbacie. Teina zawarta w herbacie pomoże zmniejszyć obrzęk i uspokoić oczy.
4
W łagodzeniu stanu zapalnego i obrzęku bardzo skuteczny jest lód. Kostki lodu należy jednak wcześniej owinąć w czystą ściereczkę i delikatnie przykładać do powiek. Nigdy nie należy stosować lodu bezpośrednio na powieki, ponieważ może on spowodować uszkodzenie tkanki.
5
Jeśli opuchlizna oczu jest związana z zatrzymywaniem wody w organizmie wówczas powinny pomóc środki moczopędne.
Jak leczyć jęczmień na oku?
Domowe sposoby na jęczmień na oku
Jak leczyć krótkowzroczność?
Jak rozpoznać zapalenie spojówek?
 3/5 (250 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

agnieszkaf - 2010-04-03
Przy mocnej opuchlizmie powiek, wizyta u okulisty jest jak najbardziej potrzebna, bo nawet jesli nie jest to stan chorobowy zwiazany bezposrednio z okiem, to lekarz pomoze wychwycic przyczyne. Warto zrobic podstawowe badania. Nalezy tez zaobserwowac kiedy wystepuje obrzek- czy nie jest to aby tylko przed miesiaczka? Wtedy skuteczne moga sie okazac preparaty bez recepty. W innym wypadku, lekarz powinien po zbadaniu przepisac leki.
Jest lato, wakacje, a więc czas kiedy używamy życia, zaliczamy wakacyjne dyskoteki, clubbing i inne całonocne imprezy....
Jak zregenerować siły po całonocnej imprezie?
Jest lato, wakacje, a więc czas kiedy używamy życia...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub