Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Kontuzje Sportowe > Jak leczyć ból kolan w sposób naturalny?
Jak leczyć ból kolan w sposób naturalny?

, specjalista Tipy.pl
 4.6/5 (232 ocen)
Oceń 
Szukasz naturalnego sposobu na złagodzenie bólu kolan? Możesz spróbować zmienić dietę. Coraz więcej badań sugeruje, że nawet niewielka zmiana diety może poprawić stan kolan. Dzieje się tak dla tego, że niektóre produkty spożywcze wykazują silne działanie przeciwzapalne i zdolność do łagodzenia bólu porównywalne z tymi, jakie posiadają leki stosowane w zapaleniu stawów i innych schorzeniach kolan. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jakie zmiany wprowadzić w codziennym menu, by zmniejszyć dolegliwości związane z bólem kolan.
1
jedzenie ryb

Ryby.

Kwasy omega-3 zawarte w rybach to naturalne środki przeciwzapalne, łagodzą stan zapalny stawów i dzięki temu pomagają zmniejszyć ból. Badania prowadzone w szpitalach klinicznych potwierdzają, ze kwasy omega-3 mogą łagodzić ból i skracać czas trwania porannej sztywności stawów u osób z reumatoidalnym zapaleniem stawów. Najlepszym źródłem kwasów omega-3 w codziennej diecie są łosoś, tuńczyk, sardynki, śledź, dorsz, makrela. Dietę można dodatkowo uzupełnić w olej rybi. Największa zaletą jedzenia ryb jest fakt, iż są one zdrowe i dużo bezpieczniejsze, niż leki przeciwzapalne, które mogą wywołać niepożądane skutki uboczne.

2
sok pomarańczowy

Sok pomarańczowy.

Sok pomarańczowy jest świetnym źródłem witaminy C i składników odżywczych, które mogą zabezpieczyć przed chorobą zwyrodnieniową stawów kolanowych. Przez dziesięć lat w Australii na grupie około 300 osób prowadzono badania, które wykazały, że osoby o wyższym stężeniu witaminy C w organizmie rzadziej cierpią na zwyrodnienie kości i stawów kolanowych. Szklana soku pomarańczowego dostarcza około 25% więcej witaminy C, niż zjedzenie jednej pomarańczy. Innym doskonałym źródłem witaminy C w pożywieniu są grejpfruty, truskawki i papryka.

Jak leczyć haluksy?
Jak leczyć stłuczenie kości ogonowej?
Jak leczyć płaskostopie?
Jak wyleczyć rwę kulszową?
Wskazówki
  • Pamiętaj o suplementach diety wspomagających odbudowę chrząstki stawowej. Wśród tych naturalnych można wymienić między innymi chrząstkę rekina, glukozaminę - najlepiej z dodatkiem chondroityny (zobacz tutaj), czy kadzidłowiec (boswellia).
strona 1 z 3następna >
 4.6/5 (232 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (7)

Lucyna - 2013-09-22
Mialam Arthoskopie robiona 4.10.2012 i od tamtej pory mam klopoty z kolanem,ciagle sie zbiera woda ,musze chodzic 2 lub 3 razy w tygodniu na sciadanie wody,bol jest okropny a ostatnie czasy mamialm wode z krwia.Lekarz twierdzi ze to nic powaznego,przepisuje masc lub tabletki przeciw bölowe,co robic!
glicynia - 2013-02-05
W moim przypadku prócz bólu był jeszcze stan zapalny i uszkodzenie chrząstki. Stan zapalny zwalczałam ibuprofenem, a po nim przyszedł czas na odbudowę tkanki chrzęstnej. Robiłam to pod opieką lekarza. w sumie teraz po 5 miesiącach brania preparatu z kolagenem typu II (vital3) , ze stosowna przerwą w braniu, czuję się zdrowa i mam nadzieję, ze moja chrząstka rzeczywiście się zregenerowała. Na wybór preparatu miała wpływ jego cena, niższa od innych o min. 30%.
Luiza - 2013-01-11
Można np. zażywać kąpieli leczniczych w soli bocheńskiej od salco. Świetnie pomaga na dolegliwości takie jak reumatyzm, bóle stawów.
annqq - 2012-06-30
ee na ból kolan najlepszym domowym sposobem są kąpiele lecznicze z solą bocheńską! Jest lepiej.
max123 - 2012-05-06
bardzo pomocne są masaże lub ciepłe okłady z użyciem olejków dr beta: eukaliptusowy, z gałki muszkatołowej, cyprysowy, goździkowy, jodłowy,cynamonowy i hyzopopowy.wystarczy kilka kropli.
HANNA - 2012-04-07
wr0ciłam z prawie dwu tyg0dniowego pobytu w szpitalu,,już w nocy wyskoczyła wysoka gorączka,dreszcze i wszystkie bóle stawowe z którymi poszłam,,,trwa to już prawie tydzień,,,sama próbuje sobie pomagać,,/apap exstr,,,ibuprom maks,,,pomaga na krótko temp,poty, bóle wracaja,,,oby przetrwać święta
wiktor - 2012-03-26
i nic nie pomogło
Wszyscy doskonale wiemy, czym są siniaki oraz jak bolesne i nieprzyjemne mogą one być szczególnie dla kobiet. Nie ważne...
Jak leczyć siniaki?
Wszyscy doskonale wiemy, czym są siniaki oraz jak bolesne i nieprzyjemne mogą one być...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub