Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Kontuzje Sportowe > Jak leczyć siniaki?
Jak leczyć siniaki?

Jak leczyć siniaki?

, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (22 ocen)
Oceń 
Wszyscy doskonale wiemy, czym są siniaki oraz jak bolesne i nieprzyjemne mogą one być szczególnie dla kobiet. Nie ważne jak bardzo jesteśmy ostrożni i tak nie uda nam się ochronić całego ciała przed siniakami. Różne stłuczenia, upadki a nawet mocniejsze przyciśnięcie okolicy ramion lub nóg może skutkować wystąpieniem dużego, fioletowego siniaka. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą ci szybciej usunąć brzydko wyglądające siniaki, krwiaki i stłuczenia.
4

Ocet jabłkowy + woda

Innym rozwiązaniem jest zrobienie okładu z mieszaniny octu jabłkowego i wody. Możesz ta mieszankę przykładać kilka razy dziennie dla uzyskania lepszego efektu.

5

Woda utleniona

Najbardziej znanym sposobem na siniaki, stłuczenia i opuchliznę jest przykładanie wody utlenionej.

6

Zimny okład

Czasami, jeżeli uda ci się szybko zareagować możesz uniknąć powstania siniaka, przykładając zaraz po urazie zimny okład na miejsce stłuczenia.

7

Miód

Dobrym sposobem na szybkie wygojenie się siniaków jest robienie okładów z miodu.
8

Rozmasowanie

Wbrew powszechnej opinii siniaków nie należy rozmasowywać. Na skutek mocnego uderzenia dochodzi do krwotoku w tkankach wewnętrznych i mogą się tworzyć zakrzepy. Na skutek rozmasowywania siniaka zakrzep może dostać się do krwiobiegu i spowodować zator.

Jak leczyć wodę w kolanie?
Jak leczyć stłuczone kolano?
Domowe sposoby na opuchliznę nóg
Jakie są przyczyny puchnięcia nóg?
Wskazówki
  • Mimo iż wszystkie powyższe porady przydają się w walce z siniakami, pomagają zmniejszyć ich rozmiary a czasami nawet zapobiegają ich powstaniu należy spojrzeć realistycznie i zdać sobie sprawę, że siniak nie zniknie w jeden dzień. Beż żadnego leczenia siniak zwykle utrzymuje się na skórze od 7 do 10 dni, zależnie od intensywności urazu. Jeżeli będziesz cierpliwy i zastosujesz nasze rady pozbędziesz się siniaków w 2-3 dni.
< poprzedniastrona 2 z 2
 3.6/5 (22 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (8)

Podczas różnorodnych podróży czy wycieczek czasami mogą zdarzyć się małe wypadki, typu skaleczenia, stłuczenia,...
Pierwsza pomoc na wakacjach
Podczas różnorodnych podróży czy wycieczek czasami mogą zdarzyć się małe wypadki...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub