Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Kontuzje Sportowe > Jak leczyć siniaki?
Jak leczyć siniaki?

Jak leczyć siniaki?

, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (21 ocen)
Oceń 
Wszyscy doskonale wiemy, czym są siniaki oraz jak bolesne i nieprzyjemne mogą one być szczególnie dla kobiet. Nie ważne jak bardzo jesteśmy ostrożni i tak nie uda nam się ochronić całego ciała przed siniakami. Różne stłuczenia, upadki a nawet mocniejsze przyciśnięcie okolicy ramion lub nóg może skutkować wystąpieniem dużego, fioletowego siniaka. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą ci szybciej usunąć brzydko wyglądające siniaki, krwiaki i stłuczenia.
4

Ocet jabłkowy + woda

Innym rozwiązaniem jest zrobienie okładu z mieszaniny octu jabłkowego i wody. Możesz ta mieszankę przykładać kilka razy dziennie dla uzyskania lepszego efektu.

5

Woda utleniona

Najbardziej znanym sposobem na siniaki, stłuczenia i opuchliznę jest przykładanie wody utlenionej.

6

Zimny okład

Czasami, jeżeli uda ci się szybko zareagować możesz uniknąć powstania siniaka, przykładając zaraz po urazie zimny okład na miejsce stłuczenia.

7

Miód

Dobrym sposobem na szybkie wygojenie się siniaków jest robienie okładów z miodu.
8

Rozmasowanie

Wbrew powszechnej opinii siniaków nie należy rozmasowywać. Na skutek mocnego uderzenia dochodzi do krwotoku w tkankach wewnętrznych i mogą się tworzyć zakrzepy. Na skutek rozmasowywania siniaka zakrzep może dostać się do krwiobiegu i spowodować zator.

Jak leczyć wodę w kolanie?
Domowe sposoby na opuchliznę nóg
Jak leczyć skręconą kostkę?
Czego objawem są opuchnięte palce u rąk?
Wskazówki
  • Mimo iż wszystkie powyższe porady przydają się w walce z siniakami, pomagają zmniejszyć ich rozmiary a czasami nawet zapobiegają ich powstaniu należy spojrzeć realistycznie i zdać sobie sprawę, że siniak nie zniknie w jeden dzień. Beż żadnego leczenia siniak zwykle utrzymuje się na skórze od 7 do 10 dni, zależnie od intensywności urazu. Jeżeli będziesz cierpliwy i zastosujesz nasze rady pozbędziesz się siniaków w 2-3 dni.
< poprzedniastrona 2 z 2
 3.6/5 (21 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (8)

Krwiak to nagromadzenie się krwi w tkankach, która dostała się tam w wyniku uszkodzeń naczyń krwionośnych. Popularnie...
Jak leczyć krwiaki?
Krwiak to nagromadzenie się krwi w tkankach, która dostała się tam w wyniku uszkodzeń...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub