Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Poparzenia > Domowe sposoby na oparzenia
Domowe sposoby na oparzenia

Domowe sposoby na oparzenia

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (281 ocen)
Oceń 
W przeciwieństwie do oparzeń trzeciego stopnia, które wymagają natychmiastowej pomocy lekarskiej, drobne oparzenia, które przydarzają nam się w domu, są łatwe do wyleczenia. Niezależnie od tego w jaki sposób się oparzyłaś, kluczem do szybkiej ulgi jest... szybka ulga. To, co zrobisz w trakcie pierwszych kilku minut po oparzeniu się, wpływa na cały późniejszy proces gojenia się rany. Zapoznaj się zatem z kilkoma domowymi sposobami na oparzenia, a unikniesz kłopotów w przyszłości.
1
Doskonałym kompresem na poparzenia jest mleko. Mocz oparzoną skórę w mleku przez około 15 minut lub przyłóż w miejsce oparzenia kompres z gazy zanurzonej w mleku. Tłuszcz zawarty w mleku złagodzi ból i przyspieszy gojenie.
2
Po około 24 godzinach delikatnie przemyj poparzony obszar wodą z mydłem. Staraj się, aby oparzenie było suche i czyste, pomiędzy kolejnymi myciami zawijaj je w bandaż. Zdejmuj go jednak natychmiast po kąpieli, by poparzona skóra miała dostęp do powietrza.
3
Stosowanie zbyt dużej ilości lodu lub lodowatej wody może pogorszyć stan oparzenia. Tylko chłodna, a nie zimna woda powstrzyma rozprzestrzenianie się poparzeń i zadziała jako środek chwilowo uśmierzający ból.
4
Aloes skróci proces gojenia się rany. Dwa do trzech dni po oparzeniu, rozprowadź sok ze świeżego liścia aloesu bezpośrednio po ranie, a natychmiast odczujesz ulgę. Ponawiaj zabieg 4-6 razy dziennie, opcjonalnie opatrując ranę bandażem.
Zaleca się również stosowanie płynu z żyworódki pierzastej (zobacz tutaj). Preparat ten przyspiesza regenerację uszkodzonego naskórka w przypadku poparzeń, odleżyn, a nawet wrzodów.
Jak zrobić nalewkę z kasztanów?
Jak złagodzić swędzenie skóry po opalaniu?
Domowe sposoby na oparzenia słoneczne
Jak złagodzić oparzenia słoneczne?
strona 1 z 2następna >
 4.5/5 (281 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (9)

ginekolog79 - 2013-03-20
witam serdecznie, wiem ze na oparzenia najlepsza jest sperma, dzieki plemnikom szybko sie goi, przynosza dlugotrwały efekt chlodzenia, a pozastygnieciu robi sie wastrwa ochronna, a one zwalczają skutki oparzenia, to moze wydac sie smieszne ale radze wypróbować, i dopiero się wypowiadac, efekty zadziwiające:) pozdro
karlosgator - 2013-01-28
Oklad z zokiem z zyworodki pierzastej jest to alternatywa dla aloesu sprawdzalem dziala
exot - 2012-11-22
musztarda pomogła :)
pucio - 2012-09-27

Nie należy go niczym owijać, zaklejać, ani przemywać. Powinno cały czas mieć dostęp do powietrza. Wówczas szybko się zagoi i jest szansa, że nie zostanie blizna :)

szlaban123 - 2012-09-27
czy oparzenie sie czyms owija czy lepiej niczym nie owijac ?
przytul_anka - 2012-09-18
Znajoma mojej mamy zdradziła jej lata temu sposób, który w jej rodzinie jest od dawna. Natychmiast po oparzeniu porządnie zlać miejsce zimną wodą, następnie oparzony obszar na grubo natrzeć mydłem (takim w kostce, nie w płynie) a całość obsypać, również na grubo, solą. Posiedzieć sobie z takim "opatrunkiem" aż zaschnie, a poparzone miejsce zrobi się zimne. Po takim zabiegu nigdy nie zrobi się bąbel, a oparzony obszar goi się momentalnie i nie szczypie (pod warunkiem, że dobrze to wszystko zrobimy)! Naprawdę działa.
poparzona - 2011-11-01
ja.włsnie.dzis.sie.poparzyłam.i.wyprubowałam.metpde.musztardę!
Naprawe.pomagaa!;)
poparzenie.bolalo.mnie.ze.4.godziny;/
a.gry.nałożyłam.musztarde.bój.maleje;)
monika - 2011-04-22
Nigdy , przenigdy nie wolno poparzeń obwiązywać bandażami ani opatrunkami! Najlepiej udać się do apteki (poprosić kogoś o pomoc) i kupic D-Pantenol, pić dużo wody aby się nie odwodnić, można wziąć również jakiś lek przeciwzapalny (typu panadol), który dodatkowo zmniejszy bóle.

Kiedyś próbowałam nałożyć "ziemniaka", bardzo źle się skończyło (oczyszczanie rany, jest bardziej bolesne niż samo poparzenie), więc również odradzam.
Katka - 2010-09-21
Przy oparzeniach nie wolno używać bandaży ani robić jakichkolwiek opatrunków. Rana musi mieć dostęp do powietrza. Inaczej będzie się długo goić i będzie brzydka blizna.
Pierwszym odruchem podczas swędzenia skóry jest drapanie się, niestety nie pomaga ono zniwelować swędzenia, a jedynie...
Jak leczyć swędzenie skóry?
Pierwszym odruchem podczas swędzenia skóry jest drapanie się, niestety nie pomaga...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub