Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Kontuzje Sportowe > Jak leczyć wodę w kolanie?

Jak leczyć wodę w kolanie?

, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (547 ocen)
Oceń 
 1 z 8 
Tzw. woda w kolanie jest częstym zjawiskiem, które przydarzyło się niejednemu z nas po urazie kolana. Pierwsza reakcją organizmu jest ból w kolanie i opuchlizna. Kolano jest rozpalone, więc organizm produkuje płyn, który ma za zadanie ochłodzić i ochronić uszkodzoną tkankę. W takim wypadku należy skontaktować się z lekarzem, gdyż woda w kolanie może być oznaką poważnych problemów.
lód, ręcznik, bandaż, opaska uciskowa (do kupienia tutaj)
 3.1/5 (547 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (19)

loren - 2014-09-02
Z dobrym skutkiem wodę w kolanie można usunąć robiąc kompresy ze spirytusu spożywczego 96%.
Smarujemy kolano np.wazeliną(aby nie spalił spirytus),skropioną spirytusem flanelą okręcamy kolano.Następnie owijamy folią aby spirytus nie wyparował.Na wierzch okręcić np.ręcznikiem i do łóżka(robimy to przed spaniem).
dziunka - 2014-08-06
miałam wodę w kolanie i bardzo pomógł mi a właściwie zlikwidował twarożek białego serka w kostce.Na noc 1/2 kostki sera bezpośrednio na kolano a na to folię i ściereczkę i tak do rana.Okładałam przez kilka dni z dobrym skutkiem.Powodzenia
luki - 2014-01-04
Witam, mam 18 lat, w noc sylwestrową tańczyłem z koleżanką i strzeliło mi coś w kolanie. Na drugi dzień Mama siła mnie zabrała na pierwszą pomoc. Zrobiono mi prześwietlenie, i zawołano ortopede, ze szpitala. Powiedział, mi, że kolna jest stłuczone i trzeba zrobić Punkcje. Niestety lekarz, wbił mi się w kość za pierwszym razem, za drugim dopiero mu sie udało trafić. Myślałem, że umrę z bólu. Powiedział, że 7 mam mieć kontrolę, a jeśli mi się nazbiera woda to mam podejść na pukncję. Więc tak woda mi się nazbierała, lae mogę zginać kolano, boje się punkcji bo strasznie mnie bolało, wody nie jest bardzo dużo, ale trachę jest. Myślicie, że oklad z kapusty pomoże? Że odsączy tą wodę i punkcja nie bd potrzebna? Proszę, o szybką odpowiedź.

Pozdrawiam.
kinga1296 - 2012-11-09
Kochani pomocy ! Jezeli juz mialam sciagnieta wode i ponownie po 2-dniach woda dalej jest //kaletka przedrzepkowa// CZY MOGE ZASTOSOWAC OKLAD Z KAPUSTY , ZIEMNIAKA etc. etc ?????
ania - 2012-10-08
Miałam nawracający problem z wodą w kolanie, pojawiała się bez urazu, lekarz stwierdził, że to pewnie jakieś mikrourazy, których nawet na rtg nie było widać. Ale woda była, ból był, problemy z chodzeniem, 3 punkcje w ciągu roku. Ostatni raz przydarzyło mi się na tydzień przed z dawna planowanym wyjazdem w góry, załamka. I dostałam radę-cud od starego górala. Opuchnięte kolano obłożyć na noc zwykłą białą bułką nasączoną mlekiem, zawinąć folią. Powiedział, że po kilku takich zabiegach pożegnam się z problemem na zawsze. Wiem, brzmi śmiesznie, ale byłam zdesperowana, spróbowałam. 3 noce spędziłam z takim 'opatrunkiem', już po pierwszej była znaczna poprawa. Ból ustąpił, opuchlizna zeszła, obyło się bez punkcji. Od tamtego czasu nie mam żadnych problemów, kiedyś wystarczyło założyć na chwilę szpilki żeby kolano podeszło wodą, teraz śmigam swobodnie, nic się nie dzieje, kolano jak nowe. Metoda - cud, choć lekarz nie wierzy i patrzył na mnie z politowaniem. Ale podziałało, także polecam, można nie wierzyć w gusła, ale czasami warto spróbować!
Ola - 2012-07-30
hej, kilka dni temu wypadła mi rzepka. Jestem we Francji, jednak tutaj nie chciano mi ściągnąć wody z kolana. W PL miałam już 3 razy ściąganą wodę(2 razy przy wypadniętej rzepce,raz przy stłuczonym drugim kolanie). Męczę się sama z tą wodą. Robię okłady z kapusty. 3dni kładłam też lód. Tak jak pisze agaaaaaa - tutaj chyba wyznają zasadę , że noga musi być luźno, kazali mi kupić ortezę do chodzenia. A poza tym nie mam nic. Smaruję też Altacetem. Arkadia- chyba wiele razy, moja kumpela miała często, ale nie wiem dokładnie ile .
Irek - 2012-06-24
Koszmarny ból! A za drugim razem samo zeszło TRAGEDIA
Damian - 2012-05-03
Witam,
Skręciłem kolano i mam w szynie już 2tyg,mam wysięg w kolanie i bd miał ściągany płyn.Tu moje pytanie czy ten zabieg boli?Dodam że mam 19 lat i uwielbiam sport,prosze o odp
KOLANO - 2012-04-25
dzisiaj miałem ściąganą wode(płyn) z kolana nie jest tak źle ukłucie zaszczeka duża igła duża strzykawka 20 jak słyszałem lekarz prosił ..nie ma bólu tylko takie gniecenie lekarz ściska kolano w każdej strony aby tę wodę pokierować do igły ...

lekarz zabranie biegania ..pływanie rowerek ..kijki spacery .....za dużo sportu uprawiałem nadwaga i woda w kolanie sie zbiera organizm sie jakoś broni ...!!
A SIĘ MÓWI SPORT TO ZDROWIE !!!!!..

STAROŚĆ NIE RADOŚĆ...WSZYSTKO ROBIMY Z UMIAREM ..mądry polak po szkodzie !!:).
Arkadia - 2012-01-31
witam:)
orjetujecie się ile razy można zciągać płyn z kolana??
miałam juz 2 razy sciągany i nadal mi się woda zbiera, a wedle wypowiedzi lekarza można tylko 2 razy sciągac owy płyn
agaaaa - 2011-11-24
Dla mnie jest to troche dziwne z ta opaska poniewaz od 13 lat lecze sie u reumatologa i miałam z setki razy sciagana wode i on zawsze mowi ze kolano nie moze byc uciskane noga musi byc luzno!!!!!!
paulina - 2011-11-05
Ola, przy urazie związanym z jedną nogą bardzo szybko moze pojawić się ból związany z przeciążeniem drugiej. Dlaczego? To bardzo proste: kiedy boli Cię, dajmy na to, prawe kolano, to automatycznie starasz się je odciążać i przenosisz ciężar ciała na nogę lewą. Po kilku dniach zwiększonego obciążenia, lewe kolano też może mieć dość i zaczyna boleć. To akurat nic nadzwyczajnego i często spotyka się ten problem. Sytuacja którą opisałam jest z mojego życia wzięta ;).
Sanienka - 2011-05-31

Ola to rzeczywiście ciekawe może lepiej zrób jakieś badania, bo przyczyna może być inna. Ja o takim przypadku nie słyszałam.

Przy stanach zapalnych fakt nie wolno masować, tylko np. delikatnie wetrzeć maść np. wspomniana tu Traumeel s. Przecież stan zapalny to często niesamowity ból, nawet nie można czasem dotknąć kolana.

ola - 2011-05-30
miałam także ściąganą wodę w jednym kolanie było ok nic mnie nie bolało oczywiście w porównaniu z tym co było przed zabiegiem, ale mam inny problem i może ktoś mi odpowie czy jest to możliwe aby po dwóch dniach zaczęło mnie boleć w taki sam sposób drugie kolano i czy może ktoś miał podobny przypadek proszę o napisanie. Oczywiście wodę ściągał ortopeda.
Sanienka - 2011-05-19

Marfanka nie pocieszyłaś za bardzo, ale niestety to prawda z nawrotami wody w kolanie. Czy ta maść Traumeels klei się po posmarowaniu, bo niestety ostatnio miałam taką i musiałam długo czekać, aż się wchłonie, tak samo z maścią końską a niewiele pomagało. Może wypróbować Traumeels.

Wszyscy doskonale wiemy, czym są siniaki oraz jak bolesne i nieprzyjemne mogą one być szczególnie dla kobiet. Nie ważne...
Jak leczyć siniaki?
Wszyscy doskonale wiemy, czym są siniaki oraz jak bolesne i nieprzyjemne mogą one być...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub