Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Kontuzje Sportowe > Jak leczyć wodę w kolanie?
Jak leczyć wodę w kolanie?

Jak leczyć wodę w kolanie?

, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (541 ocen)
Oceń 
Tzw. woda w kolanie jest częstym zjawiskiem, które przydarzyło się niejednemu z nas po urazie kolana. Pierwsza reakcją organizmu jest ból w kolanie i opuchlizna. Kolano jest rozpalone, więc organizm produkuje płyn, który ma za zadanie ochłodzić i ochronić uszkodzoną tkankę. W takim wypadku należy skontaktować się z lekarzem, gdyż woda w kolanie może być oznaką poważnych problemów.
lód, ręcznik, bandaż, opaska uciskowa (do kupienia tutaj)
1
Ułóż nogę w takiej pozycji, aby kolano znajdowało się powyżej biodra, przyłóż do kolana bandaż lub ręcznik z lodem, załóż opaskę uciskową.
2
Przykładaj okłady z lodu przez następne 12 godzin. Pamiętaj, aby nie przykładać lodu bezpośrednio do skóry, bo ją odmrozisz. Kładź lód na ręcznik. Pozostawiaj lód maksymalnie na 20 minut, następnie zdejmuj go, przez kolejne 10 minut pozwól nodze z powrotem się ogrzać i ponownie przykładaj lód. Po 12 godzinach powinnaś zauważyć znaczącą różnicę w kondycji kolana.
3
Zażyj leki przeciwbólowe i przeciwzapalne tj. np. nurofen, aspiryna, naproxen.
4
Oszczędzaj kolano. Jeśli musisz chodzić, załóż opaskę uciskową. Jeżeli zginanie nogi sprawia ci ból, chodź podpierając się kulami lub załóż stabilizator. Musisz chronić kolano, aby go dodatkowo nie nadwyrężać.
5
Na wodę w kolanie pomaga również robienie okładów z kapusty. Jest to stary i sprawdzony sposób. Liście z kapusty należy stłuc tłuczkiem, a następnie ogrzać na kaloryferze (jeśli woda w kolanie spowodowana jest niedawnym urazem - do 2 tygodni, wówczas kapusty nie ogrzewamy, ale schładzamy lub nawet mrozimy w lodówce). Kapustą obkładamy kolano i owijamy całość bandażem. Okład trzymamy kilka godzin - najlepiej przez całą noc. Zabieg należy powtarzać, aż do zniknięcia opuchlizny.
6
Oprócz kapusty, dobrym sposobem na uniknięcie punkcji jest również surowy ziemniak. Okłady z surowych ziemniaków należy trzymać na kolanie przez kilka godzin.
7
Domowym sposobem na wodę w kolanie jest również soda. Pół łyżeczki sody mieszamy z połową szklanki ciepłej wody. Maczamy w tym roztworze gazę, przykładamy do kolana i owijamy całość bandażem. Taki okład trzymamy aż do wyschnięcia. Zabieg należy powtarzać (ewentualnie zamiennie z innymi metodami).
Jak leczyć wzdęcia?
Jak wyleczyć świerzb domowymi sposobami?
Jak leczyć nadkwasotę żołądka?
Jak leczyć skręconą kostkę?
Ostrzeżenia
  • Pod żadnym pozorem nie próbuj ściągnąć wody z kolana, takie działanie może podjąć jedynie specjalista.
Wskazówki
  • Zgłoś się do lekarza. Specjalista musi oglądnąć kolano i zadecydować o dalszym postępowaniu.
  • Najlepiej, aby kolano oglądnął ortopeda.
  • Przyczyną wody w kolanie może być również zapalenie kaletki przedrzepkowej.
 3.1/5 (541 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (17)

luki - 2014-01-04
Witam, mam 18 lat, w noc sylwestrową tańczyłem z koleżanką i strzeliło mi coś w kolanie. Na drugi dzień Mama siła mnie zabrała na pierwszą pomoc. Zrobiono mi prześwietlenie, i zawołano ortopede, ze szpitala. Powiedział, mi, że kolna jest stłuczone i trzeba zrobić Punkcje. Niestety lekarz, wbił mi się w kość za pierwszym razem, za drugim dopiero mu sie udało trafić. Myślałem, że umrę z bólu. Powiedział, że 7 mam mieć kontrolę, a jeśli mi się nazbiera woda to mam podejść na pukncję. Więc tak woda mi się nazbierała, lae mogę zginać kolano, boje się punkcji bo strasznie mnie bolało, wody nie jest bardzo dużo, ale trachę jest. Myślicie, że oklad z kapusty pomoże? Że odsączy tą wodę i punkcja nie bd potrzebna? Proszę, o szybką odpowiedź.

Pozdrawiam.
kinga1296 - 2012-11-09
Kochani pomocy ! Jezeli juz mialam sciagnieta wode i ponownie po 2-dniach woda dalej jest //kaletka przedrzepkowa// CZY MOGE ZASTOSOWAC OKLAD Z KAPUSTY , ZIEMNIAKA etc. etc ?????
ania - 2012-10-08
Miałam nawracający problem z wodą w kolanie, pojawiała się bez urazu, lekarz stwierdził, że to pewnie jakieś mikrourazy, których nawet na rtg nie było widać. Ale woda była, ból był, problemy z chodzeniem, 3 punkcje w ciągu roku. Ostatni raz przydarzyło mi się na tydzień przed z dawna planowanym wyjazdem w góry, załamka. I dostałam radę-cud od starego górala. Opuchnięte kolano obłożyć na noc zwykłą białą bułką nasączoną mlekiem, zawinąć folią. Powiedział, że po kilku takich zabiegach pożegnam się z problemem na zawsze. Wiem, brzmi śmiesznie, ale byłam zdesperowana, spróbowałam. 3 noce spędziłam z takim 'opatrunkiem', już po pierwszej była znaczna poprawa. Ból ustąpił, opuchlizna zeszła, obyło się bez punkcji. Od tamtego czasu nie mam żadnych problemów, kiedyś wystarczyło założyć na chwilę szpilki żeby kolano podeszło wodą, teraz śmigam swobodnie, nic się nie dzieje, kolano jak nowe. Metoda - cud, choć lekarz nie wierzy i patrzył na mnie z politowaniem. Ale podziałało, także polecam, można nie wierzyć w gusła, ale czasami warto spróbować!
Ola - 2012-07-30
hej, kilka dni temu wypadła mi rzepka. Jestem we Francji, jednak tutaj nie chciano mi ściągnąć wody z kolana. W PL miałam już 3 razy ściąganą wodę(2 razy przy wypadniętej rzepce,raz przy stłuczonym drugim kolanie). Męczę się sama z tą wodą. Robię okłady z kapusty. 3dni kładłam też lód. Tak jak pisze agaaaaaa - tutaj chyba wyznają zasadę , że noga musi być luźno, kazali mi kupić ortezę do chodzenia. A poza tym nie mam nic. Smaruję też Altacetem. Arkadia- chyba wiele razy, moja kumpela miała często, ale nie wiem dokładnie ile .
Irek - 2012-06-24
Koszmarny ból! A za drugim razem samo zeszło TRAGEDIA
Damian - 2012-05-03
Witam,
Skręciłem kolano i mam w szynie już 2tyg,mam wysięg w kolanie i bd miał ściągany płyn.Tu moje pytanie czy ten zabieg boli?Dodam że mam 19 lat i uwielbiam sport,prosze o odp
KOLANO - 2012-04-25
dzisiaj miałem ściąganą wode(płyn) z kolana nie jest tak źle ukłucie zaszczeka duża igła duża strzykawka 20 jak słyszałem lekarz prosił ..nie ma bólu tylko takie gniecenie lekarz ściska kolano w każdej strony aby tę wodę pokierować do igły ...

lekarz zabranie biegania ..pływanie rowerek ..kijki spacery .....za dużo sportu uprawiałem nadwaga i woda w kolanie sie zbiera organizm sie jakoś broni ...!!
A SIĘ MÓWI SPORT TO ZDROWIE !!!!!..

STAROŚĆ NIE RADOŚĆ...WSZYSTKO ROBIMY Z UMIAREM ..mądry polak po szkodzie !!:).
Arkadia - 2012-01-31
witam:)
orjetujecie się ile razy można zciągać płyn z kolana??
miałam juz 2 razy sciągany i nadal mi się woda zbiera, a wedle wypowiedzi lekarza można tylko 2 razy sciągac owy płyn
agaaaa - 2011-11-24
Dla mnie jest to troche dziwne z ta opaska poniewaz od 13 lat lecze sie u reumatologa i miałam z setki razy sciagana wode i on zawsze mowi ze kolano nie moze byc uciskane noga musi byc luzno!!!!!!
paulina - 2011-11-05
Ola, przy urazie związanym z jedną nogą bardzo szybko moze pojawić się ból związany z przeciążeniem drugiej. Dlaczego? To bardzo proste: kiedy boli Cię, dajmy na to, prawe kolano, to automatycznie starasz się je odciążać i przenosisz ciężar ciała na nogę lewą. Po kilku dniach zwiększonego obciążenia, lewe kolano też może mieć dość i zaczyna boleć. To akurat nic nadzwyczajnego i często spotyka się ten problem. Sytuacja którą opisałam jest z mojego życia wzięta ;).
Sanienka - 2011-05-31

Ola to rzeczywiście ciekawe może lepiej zrób jakieś badania, bo przyczyna może być inna. Ja o takim przypadku nie słyszałam.

Przy stanach zapalnych fakt nie wolno masować, tylko np. delikatnie wetrzeć maść np. wspomniana tu Traumeel s. Przecież stan zapalny to często niesamowity ból, nawet nie można czasem dotknąć kolana.

ola - 2011-05-30
miałam także ściąganą wodę w jednym kolanie było ok nic mnie nie bolało oczywiście w porównaniu z tym co było przed zabiegiem, ale mam inny problem i może ktoś mi odpowie czy jest to możliwe aby po dwóch dniach zaczęło mnie boleć w taki sam sposób drugie kolano i czy może ktoś miał podobny przypadek proszę o napisanie. Oczywiście wodę ściągał ortopeda.
Sanienka - 2011-05-19

Marfanka nie pocieszyłaś za bardzo, ale niestety to prawda z nawrotami wody w kolanie. Czy ta maść Traumeels klei się po posmarowaniu, bo niestety ostatnio miałam taką i musiałam długo czekać, aż się wchłonie, tak samo z maścią końską a niewiele pomagało. Może wypróbować Traumeels.

marfanka - 2011-05-10

No jak już raz nastąpi uraz kolana, to do końca życia trzeba uważać bo staw jest już troszkę słabszy. Też miałam po urazie ściąganą wodę z kolana, nie powiem żeby należało to do przyjemności, ale też bez przesady dało się przeżyć. Potem przez parę dni smarowałam jeszcze kolano maścią traumeel s, która działa przeciwbólowo niwelują obrzęki i wszelkie stany zapalne i jak na razie woda jest ok.

mikep10 - 2011-04-13
Jak pisalem wczesniej mialem sciagana wode przy ktorej punkcji bardzo boalao.Wlasciwie zaraz po tym byla juz woda, po dwuch tyg kolano znowuz bylo pelne wody i bolalo. Tym razem poszedlem do ortopedy ktory sciagnal mi wode i nawet prawie tego nie czulem, wprowdzil do kolana jakies lekarstwo i po 3 dniach z glowy. Nie bylo po niczym sladu, tylko zrobilem zle ze zaraz zaczalem chodzic wiec zrobila mi sie opuchlizna nad kolanem." dni odpoczynku po tym i po klopocie. Osobiscie polecam skorzystanie ze specjalisty typu ortopeda a nie jakis ''rzeznik'' z przechodni ktory nawet nie potrafi sciagnac wody i kluje po dwa razy bo: ''nie moge znalesc pokladu'' a kolano jest jak balon. Aha, przy fizjoterapii tez byl blad bo masowali mi kolano,ortopeda powiedzial ze NIE WOLNO TEGO ROBIC PRZY ZAPALENIU KOLANA! to wywoluje wode. Kolano musi odpoczywac.
Masz narośl w pobliżu nadgarstka lub stawów na palcach? Nie wpadaj w panikę - to prawdopodobnie tylko torbiel...
Jak leczyć ganglion?
Masz narośl w pobliżu nadgarstka lub stawów na palcach? Nie wpadaj w panikę - to...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub