Tutaj jesteś: Zdrowie > Stomatologia > Bóle Zębów > Jak dbać o wrażliwe zęby?
Jak dbać o wrażliwe zęby?

Jak dbać o wrażliwe zęby?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (9 ocen)
Oceń 
Nadwrażliwość zębów daje o sobie znać na przykład, gdy wdychasz zimne powietrze, jesz zimne jedzenie lub pijesz zimne płyny. Dzieje się tak na skutek odsłonięcia zębiny, które następuje z powodu cofnięcia się dziąseł. Bólowi związanemu z nadwrażliwością zębów można zapobiegać praktykując właściwą higienę jamy ustnej. Oto jak to zrobić:
1
Zapobiegaj cofaniu się dziąseł poprzez używanie miękkiej szczoteczki do zębów. Myjąc zęby nie należy zbyt mocno naciskać na szkliwo, ponieważ może to prowadzić do jego uszkodzenia. Jeśli masz w zwyczaju myć zęby pionowymi ruchami w górę i w dół, skieruj szczoteczkę pod kątem 45 stopni do dziąseł i szczotkuj delikatnie nadwrażliwe miejsca.
2
Zęby myj dokładnie przez 2-3 minuty. Nicią dentystyczną usuń resztki jedzenia i płytki nazębnej znajdujące się w trudno dostępnych szczelinach między zębami. Szczotkuj zęby co najmniej 2 razy dziennie i wyrób w sobie nawyk czyszczenia ich nicią dentystyczną po każdym posiłku.
3
Stosuj pastę przeznaczoną specjalnie do wrażliwych zębów, np. Sensodyne lub inną, która ma w składzie chlorek strontu i azotan potasu. Sensodyne bezpośrednio znieczula nerw zęba i posiada składniki, które w kontakcie ze śliną tworzą kryształki pokrywające odsłonięty korzeń.
4
Stosuj płyn do płukania jamy ustnej z fluorem. Taki płyn delikatnie zredukuje wrażliwość zębów. Stosuj go co najmniej raz dziennie. Zapytaj dentysty, jaki rodzaj płynu będzie dla ciebie najlepszy.
Jak rozpoznać zapalenie dziąseł?
Co zrobić, żeby mieć białe zęby?
Jak złagodzić ból zęba do czasu wizyty u dentysty?
Jak czyścić zęby z aparatem ortodontycznym?
strona 1 z 2następna >
 4.1/5 (9 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

krokodyl - 2011-07-26
Ja przez bardzo długi czas borykałam się z problemem nadwrażliwych zębów. NIe było łatwo- nie mogłam jeść lodów, gorących potraw pić zimnych napoi itp. Tak naprawdę dobiero dentystka mi pomogła- nakładala taką specjalną piankę a potem problem znikl
Co szkodzi zębom?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub