Tutaj jesteś: Zdrowie > Stomatologia > Bóle Zębów > Jak dbać o wrażliwe zęby?
Jak dbać o wrażliwe zęby?

Jak dbać o wrażliwe zęby?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (9 ocen)
Oceń 
Nadwrażliwość zębów daje o sobie znać na przykład, gdy wdychasz zimne powietrze, jesz zimne jedzenie lub pijesz zimne płyny. Dzieje się tak na skutek odsłonięcia zębiny, które następuje z powodu cofnięcia się dziąseł. Bólowi związanemu z nadwrażliwością zębów można zapobiegać praktykując właściwą higienę jamy ustnej. Oto jak to zrobić:
1
Zapobiegaj cofaniu się dziąseł poprzez używanie miękkiej szczoteczki do zębów. Myjąc zęby nie należy zbyt mocno naciskać na szkliwo, ponieważ może to prowadzić do jego uszkodzenia. Jeśli masz w zwyczaju myć zęby pionowymi ruchami w górę i w dół, skieruj szczoteczkę pod kątem 45 stopni do dziąseł i szczotkuj delikatnie nadwrażliwe miejsca.
2
Zęby myj dokładnie przez 2-3 minuty. Nicią dentystyczną usuń resztki jedzenia i płytki nazębnej znajdujące się w trudno dostępnych szczelinach między zębami. Szczotkuj zęby co najmniej 2 razy dziennie i wyrób w sobie nawyk czyszczenia ich nicią dentystyczną po każdym posiłku.
3
Stosuj pastę przeznaczoną specjalnie do wrażliwych zębów, np. Sensodyne lub inną, która ma w składzie chlorek strontu i azotan potasu. Sensodyne bezpośrednio znieczula nerw zęba i posiada składniki, które w kontakcie ze śliną tworzą kryształki pokrywające odsłonięty korzeń.
4
Stosuj płyn do płukania jamy ustnej z fluorem. Taki płyn delikatnie zredukuje wrażliwość zębów. Stosuj go co najmniej raz dziennie. Zapytaj dentysty, jaki rodzaj płynu będzie dla ciebie najlepszy.
Jak wzmocnić szkliwo zębów?
Jak usunąć kamień z zębów?
Co zrobić, żeby mieć białe zęby?
Jak czyścić zęby kota?
strona 1 z 2następna >
 4.1/5 (9 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

krokodyl - 2011-07-26
Ja przez bardzo długi czas borykałam się z problemem nadwrażliwych zębów. NIe było łatwo- nie mogłam jeść lodów, gorących potraw pić zimnych napoi itp. Tak naprawdę dobiero dentystka mi pomogła- nakładala taką specjalną piankę a potem problem znikl
Co szkodzi zębom?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub