Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Rodzinne > Zdrowie Kobiety > Sposoby na bóle miesiączkowe
Sposoby na bóle miesiączkowe

Sposoby na bóle miesiączkowe

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (19 ocen)
Oceń 
Dokuczliwe skurcze menstruacyjne są bardzo częste podczas miesiączki, mogą pogarszać nasze samopoczucie i zakłócać życie codzienne. Poniżej znajdziesz kilka sposobów, które pomogą ci złagodzić bóle miesiączkowe.
poduszka elektryczna lub termofor, tabletki przeciwbólowe, podpaski lub tampony, czekolada, piłka tenisowa lub partner, wygodne ciuchy, filmy
1
Użyj poduszki elektrycznej lub termoforu. Umieść ciepłą poduszkę na brzuchu, pomoże ci ona rozluźnić napięte mięśnie i zmniejszyć ból. Najlepiej zadziała użycie dwóch poduszek na raz. Jedną połóż na dolnej części pleców a druga na brzuchu. Jeżeli musisz być w ruchu użyj plastrów rozgrzewających, możesz je kupić w aptece.
2
Weź tabletkę przeciwbólową by zmniejszyć odczuwane bóle menstruacyjne. Jeżeli jakiś lek ci nie pomaga spróbuj innego lub kombinacji kilku innych. Leki dostępne w polskich aptekach bez recepty mogą zawierać substancje przeciwbólowe takie jak ibuprofen, naproksen, paracetamol i diclofenac. Pamiętaj by nie łączyć ze sobą kilku leków zawierających tą samą substancję przeciwbólową. Tabletki weź zanim jeszcze ból stanie się nie do zniesienia, dzięki temu lepiej zadziałają.
3
Zjedz trochę czekolady. W czasie miesiączki możesz sobie trochę podogadzać, dzięki temu poczujesz się odrobinę lepiej.
4
Zatrzymaj bóle miesiączkowe zanim się jeszcze zaczną. Zażywaj tabletki hormonalne. Nawet, jeżeli nie jesteś seksualnie aktywna możesz poprosić lekarza by ci je przepisał. Niektóre tabletki hormonalne nie tylko pomogą wyregulować twój cykl miesiączkowy, ale także zredukują przykre bóle brzucha towarzyszące miesiączce. Porozmawiaj z lekarzem, by dobrał ci takie, które będą najodpowiedniejsze dla ciebie (do tego będą ci potrzebne testy hormonalne).
Jak rozpoznać różyczkę?
Jak złagodzić objawy menopauzy (zioła i witaminy na menopauzę)?
Jak wygląda badanie u ginekologa?
Jak złagodzić pms i bóle miesiączkowe za pomocą jogi?
Wskazówki
  • Trzymaj "zestaw ratunkowy" zawsze w domu lub noś go w torebce, gdy masz dostać okres. Powinien on zawierać tabletki przeciwbólowe, plastry rozgrzewające, podpaski lub tampony i twoje ulubione słodycze.
  • Najlepiej mieć wszystko pod ręką tak byś nie musiała prosić kogoś by poszedł do sklepu, gdy ty nie możesz się ruszyć.
  • Ubierz się w ulubione dresy lub inne wygodne ciuchy, ułóż się na kanapie i spokojnie oglądaj ulubione filmy.
strona 1 z 2następna >
 3.7/5 (19 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (16)

paula_1505 - 2014-08-24
Kiedyś też narzekałam na bóle podczas miesiączki. Bóle ustały gdy zaczęłam jeździć regularnie rowerem. Jeżdżąc na rowerze ćwiczysz brzuch jak i miednicę co pomaga w bólu. Jeśli chodzi o napary to polecam szałwię ;)
Es - 2014-07-28
Próbowałam wszystkiego, ale pomagają mi tylko dwie rzeczy: silne tabletki przeciwbólowe i zwijanie się w kłębek na cały dzień. Chyba po prostu mam pecha.
gabi - 2014-06-10
ja jak dotąd ratuje się termoforem, lekami rozkurczowymi , najczęściej galospą oraz czekoladą i to w dużych ilościach, dlatego następnym razem spróbuję zastapić ją pietruszką, dzięki za radę :)
dejna - 2013-12-08
Ja osobiście nie polecam okładów na brzuch może to doprowadzić do krwotoku. ;)
[m] - 2013-09-26
polecam 2 rzeczy - zainteresowanie się witarianizmem, jedzenie surowego korzenia pietruszki. też miałam dość silne bóle brzucha, brałam 2 nospy na dzień, by móc normalnie funkcjonować, przypadkowo zaczęłam wieczorami zjadać pietruszkę, jako odpowiednik czegoś bardziej tuczącego, po 2 tyg. miałam okres, jakiś lżejszy, przy okazji usłyszałam, że pietruszka działa rozkurczowo, w co nie wierzyłam, dopóki nie spróbowałam, później zaczęłam interesować się witarianizmem, pić świeżo wyciskane soki warzywne, żadnych słodyczy, tłustych potraw. teraz nie jem idealnie, ale regularnie piję soki, a tabletek nie biorę od marca :). zniknęły bardzo bolesne skurcze brzucha, czasem tylko w 1-2 dni czuję ucisk, ale to nic w porównaniu z tym, co czułam wcześniej. a co na to lekarze? potrafili mi tylko polecić mocne, szkodliwe pod względem skutków ubocznych prochy.
majawas - 2013-08-13
Ja zawsze podczas okresu używam ciepłych okładów na brzuch. Tabletki nigdy mi nie pomagają :-)
Gosia - 2013-06-27
Fantastyczne porady, doradzajcie ludziom, żeby faszerowali się hormonami... potem jest jeszcze więcej problemów :/
Na pewno działa ciepło - z braku poduszki elektrycznej wystarczy bardzo ciepła (i niezbyt krótka) kąpiel ;) chociaż słyszałam, że ciepła kąpiel również nie jest najzdrowsza na świecie, ale wydaje mi się, że 1 dzień w miesiącu będzie okej. A na pewno jest dużo bezpieczniejsza niż tabletki hormonalne.
buzka - 2013-02-13
Ja biorę tabletkę przeciwbulową, termos na brzuch i czytam ulubioną książkę, dla mnie najważniejsze, by się wyciszyć :)
sylwia180793 - 2012-12-20
Każdej kobiecie pomaga coś innego na bóle. Np. mi nie pomagają rzadne te metody powyżej. W odpowiednim momencie, gdy ból jest lekki biorę tabletkę, a potem siadam sobie w takiej pozycji, w której jest mi najwygodniej i staram się wyciszyć i czekam aż ból minie, czasami trwa to ponad godzinę. Co do tabletek przeciwbólowych to np. mi nie pomagają te z paracetamolem tylko ibuprofenem. Jedno jest pewne, że my kobiety mamy pod tym względem przechlapane..
Weronika - 2012-10-14
Co do leków przeciwbólowych z ręką na sercu polecam Galospę - rozkurczowy lek. Może niezbyt znany na rynku ale naprawdę skuteczny, działa szybko i pomaga przeżyć TE trudne dni.
Waleria - 2012-10-04
O jakiego typy ocieplaczu mówisz, takim bawełnianym czy elektrycznym?
Boggunia - 2012-10-04
Ciepło działa na mnie kojąco, dlatego cały okres chodzę w ocieplaczu na talię. Dolegliwości łagodnieją lub znikają w ogóle.
max123 - 2012-04-22
mam taki koc elektryczny więc zawijam się w niego i się wygrzewam to podstawa. druga rzecz że ja osobiście nie widzę przeciwwskazań do kąpieli przy miesiączce więc zapodaje sobie ciepłą nie gorącą kąpiel z dodatkiem olejków np dr Beta. aromaterapia ma to dosiebie że działa na wiele dolegliwości a przy okazji piekne zapachy uspokajają i odprężają.tablety przeciwbolwe tylko wtedy jak jest w pracy i nie moge sobeie pozwolic na takie luksusy jak kąpiel i ciepłe wyrko :)
yun - 2010-10-03
taaaa, jasne, szczególnie kurde w pracy. już widzę, jak mi co miesiąc dają trzy dni wolnego pod rząd, żebym sobie leżała w dresiku, robiła masaże i oglądała filmy '-_-
ines - 2010-10-03
bardzo fajna porada i super działa..:)
Bóle menstruacyjne są utrapieniem niejednej kobiety. Niektóre z nas podczas miesiączki odczuwają bardzo intensywne...
Domowe sposoby na bóle menstruacyjne
Bóle menstruacyjne są utrapieniem niejednej kobiety...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub