Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Dania wegetariańskie > Jak gotować słodkie ziemniaki?
Jak gotować słodkie ziemniaki?

Jak gotować słodkie ziemniaki?

, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (29 ocen)
Oceń 
Słodkie ziemniaki to doskonały dodatek do każdego obiadu. Świetnie sprawdzają się zarówno, na co dzień jak i od święta. Są nie tylko smaczne, ale także zdrowe - możesz je, więc śmiało włączyć do swojej codziennej diety. Słodkie ziemniaki są stosunkowo mało kaloryczne (80-100 kcal) i całkowicie wolne od tłuszczu, więc możesz je jeść bez obaw, o ile przyrządzisz je w odpowiedni sposób. Poniżej znajdziesz pięć sposobów na przyrządzenie pysznych słodkich ziemniaczków. Pamiętaj przy tym, że dodatek brązowego cukru lub pianek z syropu kukurydzianego nie powoduje zmiany zawartości witamin i minerałów tylko nieco zwiększa ilość kalorii.
słodkie ziemniaki, pędzel spożywczy, oliwa z oliwek, sól, masło, mleko, jajka, wanilia, cukier, brązowy cukier, mąka, cynamon, folia do pieczenia
1

Pieczenie.

Słodkie ziemniaczki można piec w piecu jednak wymagają wcześniejszego przygotowania. Jest kilka sposobów na przyrządzenie ziemniaczków przed pieczeniem. Jednak niezależnie od sposobu przygotowania piekarnik musi być nastawiony na około 220-230o. Ziemniaki należy piec w tej temperaturze około 30-45 minut, zależy od ich wielkości.

Aby przygotować zdrową wersję pieczonych ziemniaków wystarczy, że przy pomocy pędzla posmarujesz je oliwą z oliwek, posypiesz odrobiną soli morskiej i umieścisz je na najwyższej półce w piekarniku. Oliwa z oliwek to zdrowy tłuszcz a dzięki niemu na ziemniaczkach wytworzy się chrupiąca skórka. Jeżeli jednak nie przejmujesz się tak bardzo liczeniem kalorii możesz do ziemniaczków dodać łyżkę stołową masła i lekko obtoczyć je w mieszaninie cukru i cynamonu. Tak przygotowane ziemniaki włóż do folii by podczas pieczenia nie straciły masła i przeszły smakiem cynamonu. Po upieczeniu wyjmij ziemniaki z piekarnika, dodaj odrobinę masła i przyprawy, jakie lubisz najbardziej. Do słodkiej wersji doskonale smakuje sól i papryka.

Jak zrobić szaszłyki z grilla?
Jak zrobić placki ziemniaczane na kilka sposobów?
Jak zrobić kurki w śmietanie?
Jak grillować ziemniaki?
strona 1 z 4następna >
 3.6/5 (29 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Sweet Potato - 2013-09-02
Wszystko pięknie cacy, tylko po co rozwalać taki krótki artykuł na 4 strony... koszmarnie się to czyta, skupiłem się tylko na słowach kluczowych, a szukałem informacji na temat tego, ile czasu powinny się gotować takie ziemniaki. uff...
marczello - 2012-04-29
to macie dziadostwo ja jestem w irlandii i tu ziemniaki te sa przepyszne uwielbiamy je smak troszke marchewkowy polecam
emii - 2012-04-05
Zgadzam się z moją przedmówczynią. Te izraelskie ziemniaki to wyrzucone pieniądze. Nikt nie chciał jeść, nawet nasz pies.
domowykucharz2 - 2012-04-02
Kupiłem w sieci kaufland słodkie ziemniaki z Izraela, no super macie tu przepisy, ale tak wyjebanych ziemniaków jak u mnie to nikt nie miał. Obrane, umyte,pokrojone, upieczone i tfu,tfu, wyjebane do śmieci. zo za syf!
Zastanawiasz się, co podać na obiad lub ciepłą kolację? Polecam placki ziemniaczane, to bardzo proste danie, jednak...
Zastanawiasz się, co podać na obiad lub ciepłą kolację?...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub