Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Dania wegetariańskie > Jak gotować słodkie ziemniaki?
Jak gotować słodkie ziemniaki?

Jak gotować słodkie ziemniaki?

, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (29 ocen)
Oceń 
Słodkie ziemniaki to doskonały dodatek do każdego obiadu. Świetnie sprawdzają się zarówno, na co dzień jak i od święta. Są nie tylko smaczne, ale także zdrowe - możesz je, więc śmiało włączyć do swojej codziennej diety. Słodkie ziemniaki są stosunkowo mało kaloryczne (80-100 kcal) i całkowicie wolne od tłuszczu, więc możesz je jeść bez obaw, o ile przyrządzisz je w odpowiedni sposób. Poniżej znajdziesz pięć sposobów na przyrządzenie pysznych słodkich ziemniaczków. Pamiętaj przy tym, że dodatek brązowego cukru lub pianek z syropu kukurydzianego nie powoduje zmiany zawartości witamin i minerałów tylko nieco zwiększa ilość kalorii.
słodkie ziemniaki, pędzel spożywczy, oliwa z oliwek, sól, masło, mleko, jajka, wanilia, cukier, brązowy cukier, mąka, cynamon, folia do pieczenia
1

Pieczenie.

Słodkie ziemniaczki można piec w piecu jednak wymagają wcześniejszego przygotowania. Jest kilka sposobów na przyrządzenie ziemniaczków przed pieczeniem. Jednak niezależnie od sposobu przygotowania piekarnik musi być nastawiony na około 220-230o. Ziemniaki należy piec w tej temperaturze około 30-45 minut, zależy od ich wielkości.

Aby przygotować zdrową wersję pieczonych ziemniaków wystarczy, że przy pomocy pędzla posmarujesz je oliwą z oliwek, posypiesz odrobiną soli morskiej i umieścisz je na najwyższej półce w piekarniku. Oliwa z oliwek to zdrowy tłuszcz a dzięki niemu na ziemniaczkach wytworzy się chrupiąca skórka. Jeżeli jednak nie przejmujesz się tak bardzo liczeniem kalorii możesz do ziemniaczków dodać łyżkę stołową masła i lekko obtoczyć je w mieszaninie cukru i cynamonu. Tak przygotowane ziemniaki włóż do folii by podczas pieczenia nie straciły masła i przeszły smakiem cynamonu. Po upieczeniu wyjmij ziemniaki z piekarnika, dodaj odrobinę masła i przyprawy, jakie lubisz najbardziej. Do słodkiej wersji doskonale smakuje sól i papryka.

Jak przyrządzić ziemniaki z grilla?
Jak zrobić chleb czosnkowy?
Jak grillować ziemniaki?
Jak zrobić racuchy z jabłkami?
strona 1 z 4następna >
 3.6/5 (29 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Sweet Potato - 2013-09-02
Wszystko pięknie cacy, tylko po co rozwalać taki krótki artykuł na 4 strony... koszmarnie się to czyta, skupiłem się tylko na słowach kluczowych, a szukałem informacji na temat tego, ile czasu powinny się gotować takie ziemniaki. uff...
marczello - 2012-04-29
to macie dziadostwo ja jestem w irlandii i tu ziemniaki te sa przepyszne uwielbiamy je smak troszke marchewkowy polecam
emii - 2012-04-05
Zgadzam się z moją przedmówczynią. Te izraelskie ziemniaki to wyrzucone pieniądze. Nikt nie chciał jeść, nawet nasz pies.
domowykucharz2 - 2012-04-02
Kupiłem w sieci kaufland słodkie ziemniaki z Izraela, no super macie tu przepisy, ale tak wyjebanych ziemniaków jak u mnie to nikt nie miał. Obrane, umyte,pokrojone, upieczone i tfu,tfu, wyjebane do śmieci. zo za syf!
Jeśli przygotowujesz przyjęcie z grillem powinieneś zadbać nie tylko o jedzenie, ale także o dobry wygląd Twojego...
Jak zrobić szaszłyki z grilla?
Jeśli przygotowujesz przyjęcie z grillem powinieneś...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub