Tutaj jesteś: Dziecko > Niemowlaki > Bezpieczeństwo Niemowlaka > Jak znaleźć bezpieczna pozycję do spania dla noworodka?
Jak znaleźć bezpieczna pozycję do spania dla noworodka?

, ekspert Tipy.pl
 4.5/5 (21 ocen)
Oceń 
Aby zapobiec ryzyku nagłej śmierci łóżeczkowej niemowlęcia, pediatrzy sugerują poniższe informacje.
1
Bezpieczne łóżeczko – kup takie, które posiada atest i spełnia następujące wymogi bezpieczeństwa: rozstaw szczebelków nie większy niż 6 cm, możliwość ustawiania dna łóżeczka na różnej wysokości, zabezpieczenie metalowych części, śrub. Materac do spania powinien być twardy.
2
Zamocowany ochraniacz na szczebelki łóżeczka musi być bezpiecznie przywiązany, aby dziecko nie zaplątało się w jakiś sznurek, albo aby go nie zdjęło. Nie używaj poduszki, nie zostawiaj w łóżeczku żadnych pluszaków, przytulanek, które mogłyby przydusić dziecko, gdyby znalazły się za blisko twarzy.
3
Do spania, kładź swojego noworodka zawsze na plecach, nie na brzuszku. Badania udowodniły, że pozycja na pleckach zmniejsza ryzyko łóżeczkowej, nagłej śmierci noworodka.
4
Porozmawiaj z pediatrą dziecka o innych pozycjach do spania, jeżeli Twoje dziecko jest wcześniakiem, doświadczyło leżenia w inkubatorze, lub pod respiratorem, albo ma problemy gastryczne.
5
Czasami do spania, zalecana jest pozycja na boczku, ale dziecko samo nie umie leżeć w tej pozycji i często opada na plecki lub brzuszek. Możesz, po przedyskutowaniu z pediatra, używać specjalnych poduszek w kształcie klina, które zapobiegają przekręcaniu się noworodka na plecy i na brzuch.
6
Nie przykrywaj dziecka kocem, czy kołderką, najbezpieczniej jest wkładać noworodka do śpiwora dla niemowląt, który zapewni mu wygodę i utrzyma ciepło.
Jak uśpić noworodka?
Jak leczyć katar u niemowląt?
Jak zrobić tort z pieluszek?
Co zrobić, aby dziecku się odbiło po jedzeniu?
Wskazówki
  • Jeżeli zauważysz u niemowlaka jakiekolwiek niepokojące objawy, np., zaburzenia w oddychaniu itp. zgłaszaj niezwłocznie lekarzowi.
Przeczytaj teraz: Jak uspokoić niemowlę?
 4.5/5 (21 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (1)

Jojo - 2010-05-21
Bardzo ważny jest zakup odpowiedniego materaca. Kupiłam materac Victoria w sklepie http://www.jmbnet.pl . Moja Ania śpi na nim słodko od kilku tygodni...
Przygotowanie dla dziecka bezpiecznego miejsca do spania to nie tylko kwestia jego wygody.  Nie oczekuje ono od ciebie...
Jak zapobiec nagłej śmierci łóżeczkowej (SIDS)?
Przygotowanie dla dziecka bezpiecznego miejsca do spania...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub