Tutaj jesteś: Dziecko > Niemowlaki > Bezpieczeństwo Niemowlaka > Jak znaleźć bezpieczna pozycję do spania dla noworodka?
Jak znaleźć bezpieczna pozycję do spania dla noworodka?

, ekspert Tipy.pl
 4.5/5 (21 ocen)
Oceń 
SIDS, czyli zespół nagłej śmierci łóżeczkowej zdarza się stosunkowo rzadko i specjaliści nadal nie znaleźli jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, co tak naprawdę może być przyczyną zgonu. Chociaż SIDS nie da się przewidzieć wiadomo, w jaki sposób można jej zapobiec. Lekarze zaliczają do grupy ryzyka wcześniaki oraz dzieci o niskiej wadzie urodzeniowej. Aby zapobiec ryzyku nagłej śmierci łóżeczkowej niemowlęcia, pediatrzy sugerują poniższe informacje.
1
Bezpieczne łóżeczko – kup takie, które posiada atest i spełnia następujące wymogi bezpieczeństwa: rozstaw szczebelków nie większy niż 6 cm, możliwość ustawiania dna łóżeczka na różnej wysokości, zabezpieczenie metalowych części, śrub. Materac do spania powinien być twardy.
2
Zamocowany ochraniacz na szczebelki łóżeczka musi być bezpiecznie przywiązany, aby dziecko nie zaplątało się w jakiś sznurek, albo aby go nie zdjęło. Nie używaj poduszki, nie zostawiaj w łóżeczku żadnych pluszaków, przytulanek, które mogłyby przydusić dziecko, gdyby znalazły się za blisko twarzy.
3
Do spania, kładź swojego noworodka zawsze na plecach, nie na brzuszku. Badania udowodniły, że pozycja na pleckach zmniejsza ryzyko łóżeczkowej, nagłej śmierci noworodka.
4
Porozmawiaj z pediatrą dziecka o innych pozycjach do spania, jeżeli Twoje dziecko jest wcześniakiem, doświadczyło leżenia w inkubatorze, lub pod respiratorem, albo ma problemy gastryczne.
5
Czasami do spania, zalecana jest pozycja na boczku, ale dziecko samo nie umie leżeć w tej pozycji i często opada na plecki lub brzuszek. Możesz, po przedyskutowaniu z pediatra, używać specjalnych poduszek w kształcie klina, które zapobiegają przekręcaniu się noworodka na plecy i na brzuch.
6
Nie przykrywaj dziecka kocem, czy kołderką, najbezpieczniej jest wkładać noworodka do śpiwora dla niemowląt, który zapewni mu wygodę i utrzyma ciepło.
Jak czyścić uszy niemowlaka?
Jak kąpać dziecko w krochmalu?
Jak przyzwyczaić dziecko do butelki?
Jak nauczyć dziecko siadać?
Wskazówki
  • Jeżeli zauważysz u niemowlaka jakiekolwiek niepokojące objawy, np., zaburzenia w oddychaniu itp. zgłaszaj niezwłocznie lekarzowi.
Przeczytaj teraz: Jak uspokoić noworodka?
 4.5/5 (21 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Jojo - 2010-05-21
Bardzo ważny jest zakup odpowiedniego materaca. Kupiłam materac Victoria w sklepie http://www.jmbnet.pl . Moja Ania śpi na nim słodko od kilku tygodni...
Kiedy młodzi rodzice rozmawiają o tym, jak długo (a raczej: jak krótko) śpią ich maluchy, najczęściej narzekają na...
Jak usypiać dziecko i zapewnić mu dobry sen?
Kiedy młodzi rodzice rozmawiają o tym, jak długo (a...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub