Tutaj jesteś: Biznes > Marketing i Public Relations > Marketing Online > Jak napisać oficjalny e-mail?
Jak napisać oficjalny e-mail?

Jak napisać oficjalny e-mail?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1.2/5 (220 ocen)
Oceń 
Zastanawiałeś się kiedyś, jak w poprawny sposób napisać oficjalny e-mail tak, żeby świadczył o tym, że jesteś profesjonalistą, nawet jeśli brakuje ci jeszcze doświadczenia? Wiedza na temat pisania profesjonalnych maili jest bardzo istotna. Czasem to e-mail jest pierwszą formą kontaktu z klientem i to od niego zależy, jakie zrobisz na nim wrażenie.
Poniżej przedstawiam w jaki sposób należy pisać oficjalne e-maile, które przynoszą firmie korzyści.
1
Pierwszą rzeczą, którą należy wziąć pod uwagę pisząc profesjonalny e-mail jest jego tytuł (temat). Pola temat nigdy nie można zostawiać pustego. Nikt nie przeczyta maila bez tematu. Temat powinien być krótki i treściwy. Jako nadawcę należy zawsze podawać swoje imię i nazwisko, względnie nazwę firmy, a w tytule maila trzy, cztery słowa charakteryzujące jego treść.
2
Treść e-maila należy zawsze poprzedzić grzecznościowym powitaniem. Powinno ono świadczyć o twoim szacunku do adresata, ale jednocześnie wskazywać na przyjacielskie podejście.
Jeśli wcześniej rozmawiałeś z adresatem wiadomości lub spotkałeś się z nim twarzą w twarz, możesz użyć w powitaniu jego imienia, względnie grzecznościowego „Pan/Pani” poprzedzającego nazwisko. Dobrym zwrotem rozpoczynającym powitanie jest słowo „Witaj”. Jest ono grzeczne, ale nie nazbyt formalne. Podsumowując: w tym przypadku e-mail możesz zacząć stwierdzeniem: „Witaj Andrzeju” lub „Witam Panie Nowak”.
Jeśli nie rozmawiałeś z adresatem wiadomości, ani nie mieliście okazji się wcześniej spotkać, koniecznie musisz poprzedzić jego nazwisko (względnie imię i nazwisko) zwrotem Pan/Pani. Powitanie zacznij od słów „Szanowny” lub „Drogi”, np. „Szanowny Panie Nowak”, „Droga Pani Kowalska”.
Jak reklamować firmę?
Jak się nauczyć słuchać?
Jak nauczyć się rozmawiać z ludźmi?
Jak zrobić ankietę?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak założyć e-mail?
 1.2/5 (220 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (4)

szampan - 2012-11-27
"Witaj" faktycznie przyjęło się, ale NIE jest poprawne. Szczególnie źle wygląda w korespondencji oficjalnej. Jest dobre dla ignorantów, którzy nie mają nic przeciwko, by postrzegano ich jako ignorantów.
Problemem jest brak dobrego substytutu w korespondencji "półoficjalnej"..
MONIKA - 2012-11-26
Polecam ciekawy kurs internetowy, który znalazłam na YT http://www.youtube.com/watch?v=jXVarU4kGC0 Dużo ciekawych informacji na temat pisania maili.
rey - 2012-03-29

ciekawe jak k....a nikt nie przeczyta maila bez tematu.. kto by to wytrzymał..

Carol - 2012-01-26
Żadne "Witaj" w oficjalnej korespondencji! Zamiast tego "Szanowna Pani Mgr/Dr/Prof. Kowalska"
Choć trudno dziś w to uwierzyć, jeszcze niedawno dokumenty takie jak CV były drukowane bardzo starannie, na dobrym...
Jak wysyłać CV mailem?
Choć trudno dziś w to uwierzyć, jeszcze niedawno dokumenty takie jak CV były drukowane...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub