Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Bóle Pleców > Jak pozbyć się bólu kręgosłupa?
Jak pozbyć się bólu kręgosłupa?

Jak pozbyć się bólu kręgosłupa?

, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (12 ocen)
Oceń 

Większości z nas raz na jakiś czas dokucza ból kręgosłupa. Odczuwamy przeszywający ból w dolnej części pleców. Jeśli nieraz budzisz się z bólem kręgosłupa, który nasila się podczas wykonywania codziennych czynności, przeczytaj poniższe wskazówki, które pomogą ci go uśmierzyć.

Ból kręgosłupa wiąże się z ciężkim promieniowaniem wzdłuż całej powierzchni pleców, co sprawia, że często nie możemy się poruszać lub mamy z tym problemy. Nasze mięśnie nie są rozciągnięte, są podatne na skurcz i wywierają nacisk na tkanki nerwowe odpowiadające za uczucie bólu.

Najlepszą metodą na pozbycie się bólu pleców jest praca nad rozciągnięciem i poprawą elastyczności mięśni. Dzięki drobnym ćwiczeniom i masażom zapewnisz sobie szybki powrót do zdrowia i pozbędziesz się bólu. Wystarczy poświęcić 5 - 10 minut na ćwiczenia, które możesz wykonać nawet nie wstając z łóżka. Dlatego nie zapomnij się zawsze trochę porozciągać po przebudzeniu. Wykonanie kilku porannych ćwiczeń rozciągających, sprawi, że mięśnie pleców staną się bardziej elastyczne. Twój kręgosłup będzie wówczas w mniejszym stopniu narażony na urazy związane z wykonywaniem czynności w życiu codziennym.

Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak radzić sobie z bólem kręgosłupa w sposób naturalny. Pamiętaj jednak, że przed przystąpieniem do rutynowych ćwiczeń powinieneś zasięgnąć opinii lekarza lub specjalisty.

1
ćwiczenia na ból kręgosłupa

Jest to ćwiczenie, które pomoże Ci rozciągnąć dolną partię pleców i bioder w celu zmniejszenia bólu mięśniowego kręgosłupa.

Połóż się płasko na plecach. Następnie zegnij prawą nogę w kolanie i pachwinie podciągając ją do siebie. Po osiągnięciu danej pozycji zacznij delikatnie obracać swoje biodra na bok w lewą stronę, aż do momentu, gdy prawa noga będzie ustawiona prostopadle do podłoża. Staraj się nie odrywać górnej połowy ciała od łóżka. Teraz powtórz czynność z drugą nogą.

2
ćwiczenia na ból kręgosłupa

To ćwiczenie pomoże rozciągnąć ci cały kręgosłup w celu zmiejszenia bólu pleców.

Usiądź wygodnie, zbliż brodę w stronę klatki piersiowej i wytrzymaj w tym położeniu przez chwile. To ćwiczenie może wydawać się nie istotne w celu zmniejszenia bólu pleców, ale naprawdę działa - ciągnie cały kręgosłup w dół. Jeżeli Twoje mięśnie pleców są zbytnio napięte to poczujesz jak naciągają się od karku aż do dolnych partii pleców. Przytrzymaj brodę w tej pozycji przez 15 – 30 sekund. Jeżeli ból pleców i mięśni nadal będzie silny konieczne będzie powtórzenie ćwiczenia nawet kilka razy, aż do momentu jego ustąpienia. To ćwiczenie możesz również wykonywać siedząc w pracy na krześle przy biurku.

Jak ćwiczyć żeby mieć proste plecy?
Jakie ćwiczenia na staw krzyżowo biodrowy?
Jak złagodzić objawy menopauzy (zioła i witaminy na menopauzę)?
Jak wykonać ćwiczenia na ból karku?
Wskazówki
  • Jeśli w trakcie lub po wykonaniu jakiejś czynności, zaczniesz odczuwać lekki ból pleców, wykonaj kilka powyższych ćwiczeń rozciągających. Dzięki temu zmniejszysz ryzyko wystąpienia później silniejszego bólu.
  • Regularnie wykonuj ćwiczenia i rozciągaj mięśnie pleców. Jest to doby sposób na kontrolę bólu. Nawet jeśli spędzasz wiele godzin przed komputerem, nie możesz zaniedbywać regularnych spacerów i ćwiczeń. Kiedy będziesz zaniedbywać swoje ciało, zaczniesz odczuwać ból kręgosłupa. Wystarczy, że wyjdziesz na zewnątrz, zrobisz kilka ćwiczeń rozciągających mięśnie pleców a ból zniknie.
  • Regularne ćwiczenia i joga pomagają zmniejszyć ból kręgosłupa.
  • Utrzymuj nawodnienie organizmu na odpowiednim poziomie. Pij dużo wody - pomaga to zmniejszyć stan zapalny, który może spowodować ból pleców.
  • Jeśli odczuwasz długotrwały ból kręgosłupa, udaj się do lekarza. Być może będzie to wymagało zabiegów lub nawet operacji.
  • Nie nadwyrężaj się i nie naciągaj mięśni zbyt mocno. Możesz w ten sposób wyrządzić sobie więcej złego niż dobrego. Bądź zrelaksowany i głęboko oddychaj.
  • Zanim zaczniesz ćwiczyć, zapytaj o radę lekarza lub specjalistę od kręgosłupa. Oni z pewnością będą wiedzieli, które ćwiczenia są odpowiednie dla ciebie.
strona 1 z 3następna >
Przeczytaj teraz: Jak ćwiczyć plecy?
 4.2/5 (12 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

Ola - 2012-07-20
Cwiczenia, cwiczeniami ale szczerze, próbowałam jak miałam problemy z kręgosłupem i było tylko gorzej, więc stosowalam ciagle tabletki przeciwbolowe az w koncu moja przyjaciolka polecila mi rezonator biofotonowy. Nie bardzo wierze w dzialanie takich urządzeń no ale przekonaam się, że działa. Zero tabletek, rehabilitacji, funkcjonuję normalnie :)
annqq - 2012-01-31

masaże, masaże i ćwiczenia. poza tym smarowanie maściami rozgrzewającymi, olejkami. a podstawa to ruch i ćwiczenia

koxu - 2012-01-21
brzydszej babki do zdjęc sie bue dalo wybrac?
ja - 2011-09-03
Te ćwiczenia to układał jakiś laik. Ludzie nie róbcie tego. Ćw.1,2,5 przy bólu korzeniowym to gwarantowane pogłębienie objawów. Nie ma uniwersalnych ćwiczeń na wszystko. Trzeba iść do specjalisty - fizjoterapeuty, który dobierze ćwiczenia do indywidualnego problemu. Takie poradniki w internecie nie jednego już załatwiły.
Ula - 2010-08-26
Trzeba po prostu ćwiczyć mięśnie kręgosłupa. Jak będą mocne to kręgosłup nie będzie tak boleć. Poza tym masaże, może wizyta u kręglarza - jednak z tym należy uważać, koniecznie trzeba iść do profesjonalisty (jak się trafi na jakiegoś matoła to można zostać kaleką na całe życie)
Może wydaje ci się, że na ból kręgosłupa najlepszy jest odpoczynek. Nic bardziej mylnego, ruch to jedyny skuteczny...
Ćwiczenia na bóle kręgosłupa
Może wydaje ci się, że na ból kręgosłupa najlepszy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub