Tutaj jesteś: Praca i Kariera > Praca > Zmiana Zawodu > Jak napisać wypowiedzenie z pracy?
Jak napisać wypowiedzenie z pracy?

Jak napisać wypowiedzenie z pracy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (25 ocen)
Oceń 
Gdy podejmiesz decyzję o rezygnacji z dotychczasowej pracy, możesz zacząć zastanawiać się, jak powinno wyglądać twoje wypowiedzenie. Jest wiele wzorów wypowiedzeń, jednak wszystkie mają ze sobą pewne wspólne cechy. Przeczytaj poniższy artykuł, a dowiesz się, jak napisać wypowiedzenie umowy o pracę.
1
W pierwszym wierszu wypowiedzenia, podobnie jak w przypadku listu i innych formalnych pism, powinniśmy zawrzeć informację o dacie złożenia pisma oraz miejscowości.
2
W lewym górnym rogu wypowiedzenia należy podać swoje imię, nazwisko oraz adres.
3
Nieco niżej, po prawej stronie, podajemy dane firmy, do której pismo jest skierowane (nazwa firmy i jej dokładny adres).
4
Na środku pisma piszemy nagłówek o treści „Rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem”, „Wypowiedzenie umowy o pracę” lub po prostu „Wypowiedzenie”.
5

Przechodzimy do treści właściwej. Musimy w niej podać datę rozwiązania umowy, zawarcia umowy, dane firmy oraz okres wypowiedzenia. Treść może być następująca:
„Z dniem ….…...... (data rozwiązania umowy) wypowiadam umowę o pracę, zawartą w dniu …........... (data zawarcia umowy) pomiędzy …....................... (dokładna nazwa firmy i jej adres), a …...................... (własne imię i nazwisko), zamieszkałym w …......................... (miejscowość i adres zamieszkania) z zachowaniem …................. (długość okresu wypowiedzenia podana w umowie) okresu wypowiedzenia, który upłynie z dniem ….................. (data końca okresu wypowiedzenia)”.

6
W kolejnym akapicie można podziękować pracodawcy np. za zdobyte doświadczenie.
7
Pismo należy zakończyć zwrotem „Z poważaniem” lub „Z wyrazami szacunku” i własnoręcznie podpisać.
8
Na wypowiedzeniu musisz otrzymać potwierdzenie jego otrzymania przez pracodawcę. Można samemu uwzględnić takie pole, pisząc w dolnym lewym rogu zdanie:
„Potwierdzam odbiór pisma”
…................ (data i podpis pracodawcy).
Jak manipulować ludźmi?
Jak mieć więcej energii?
Jak dorobić do pensji?
Jak być asertywnym?
 3.7/5 (25 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

UMBEROSS DI VAIO - 2011-11-16
Samo SEDNO sprawy... Dziękuję Uprzejmie
Dzieci nie zawsze przepraszają za rzeczy, za które powinny. Nawet jeśli jest im przykro, to niektórym wypowiedzenie...
Jak nauczyć dziecko przepraszać?
Dzieci nie zawsze przepraszają za rzeczy, za które powinny...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub