Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Problemy z cerą > Jak pozbyć się zaskórników?
Jak pozbyć się zaskórników?

Jak pozbyć się zaskórników?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (233 ocen)
Oceń 
Każdy z nas ma zaskórniki. Mogą być małe i ledwie widoczne lub na tyle duże, że tworzą na twarzy wypukłe krostki. Zaskórniki, czy wągry powstają na skutek zatkanych porów. W większości przypadków są rezultatem nadprodukcji sebum, które blokuje pory. Istnieje wiele sposobów na pozbycie się zaskórników. Jednak najskuteczniejszym z nich jest zwalczenie źródła ich powstawania.
1
Przyczyny powstawania.
Zaskórniki mogą tworzyć się z wielu różnych powodów. Czasem jest to nadprodukcja sebum, innym razem uboga dieta lub nieodpowiednia higiena. Odwodnienie organizmu lub pocieranie twarzy również mogą doprowadzić do powstawania wągrów.
Pierwszym krokiem jest zatem zidentyfikowanie przyczyny tworzenia się zaskórników. Zastanów się:
- czy nosisz włosy związane czy rozpuszczone?
- czy masz cerę tłustą lub mieszaną?
- czy zaskórniki tworzą się tylko w określonych obszarach twarzy?
- czy jesz świeże owoce, czy tylko słodycze i półprodukty?
- czy pijesz wodę mineralną, czy gazowaną?
- czy często żyjesz w stresie?
2
Odpowiedni styl życia i dieta.
Żeby pozbyć się wągrów i oczyścić całą cerę, należy przede wszystkim odpowiednio o nią zadbać. Może to oznaczać spożywanie większej ilości wody, zrezygnowanie z przetworzonego cukru i zwiększenie aktywności fizycznej. Jedzenie dużej ilości owoców i warzyw skutecznie zaspokaja apetyt na cukier i dostarcza organizmowi niezbędnych do utrzymania pięknej cery witamin i minerałów. Wierz lub nie, ale wprowadzenie do swojej diety warzyw i owoców może być jedyną rzeczą, którą musisz zrobić, żeby pozbyć się zaskórników (zwłaszcza jeśli masz cerę normalną lub suchą).
Jeśli żyjesz w stresie, jest kilka możliwości, które powinieneś rozważyć. Spróbuj zacząć uprawiać jogę lub po prostu wychodzić na długie spacery. Możesz również zapisać się na siłownię lub ćwiczyć w zaciszu własnego domu. Dobrym rozwiązaniem jest Pilates, pływanie, taniec lub jakakolwiek inna forma ruchu. Kluczową kwestią jest tutaj zwiększenie tętna i lepszy przepływ krwi w organizmie.
Pory może blokować również makijaż. Co prawda, wielu producentów przekonuje, że ich produkty nie zatykają porów, jednak jeśli na chwilę przestaniesz nakładać makijaż na twarz i zobaczysz, że wyraźnie się ona oczyści, wówczas sama przekonasz się, co jest prawdą. Wybieraj podkład ze szczególną troską i nakładaj go na twarz w niewielkich ilościach.
Jak określić typ kolorystyczny swojej cery?
Co jeść żeby mieć ładną cerę?
Jak się pozbyć zaskórników?
Jak pokonać trądzik?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak usunąć wągry?
 4.9/5 (233 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (1)

zigitrn - 2013-05-23
Ostatnio zacząłem korzystać z produktów do oczyszczania twarzy, widzę naprawdę sporą poprawę. Zaskórników i pryszczy mam zdecydowanie mniej niż po pielęgnacji twarzy zwykłym mydłem
Wągry (bądź zaskórniki) występują często u osób z tłustą cerą. Są one dość kłopotliwe, ponieważ przeważnie pojawiają...
Jak domowym sposobem pozbyć się wągrów?
Wągry (bądź zaskórniki) występują często u osób...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub