Tutaj jesteś: Zwierzęta > Gady, Gryzonie i Małe Zwierzęta Domowe > Świnki Morskie > Jak opiekować się świnką morską?
Jak opiekować się świnką morską?

Jak opiekować się świnką morską?

, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (215 ocen)
Oceń 
Świnka morska może być doskonałym zwierzakiem domowym dla małych dzieci. Zwierzątka te wymagają niewielkich zabiegów pielęgnacyjnych, a przy tym są na ogół łagodne, rzadko gryzą i są bardzo towarzyskie. Świnka morska szybko przyzwyczai się do ciebie i twoich dzieci. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak dbać o to małe zwierzątko.
Klatka, Ściółka, Żywność dla świnki morskiej, Siano, Poidełko, Miska na jedzenie, Drewniane zabawki
1
Zdecyduj się na zakup odpowiedniego pomieszczenia dla świnki morskiej. Obudowa klatki może nieco różnić się od spodu. Podłoga powinna być wykonana z solidnego materiału. Klatka powinna być również wyposażona w miejsce, gdzie nasza świnka mogła by się schować (plastikowy domek).
2
Wybierz miejsce w domu, w którym będzie ustawiona klatka ze świnką morską. Musi być umieszczona z dala od kaloryferów, bezpośredniego działania promieni słonecznych i innych nagłych zmian temperatury. Świnka morska nie wymaga żadnych specjalnych warunków, takich jak dodatkowe ogrzanie czy oświetlenie.
3
Wypełnij klatkę mieszanką specjalnych trocin. Ich wymiana powinna odbywać się raz na tydzień. Podłoże z trocin działa bardzo dobrze na świnki morskie i pozwala im na szybką adaptację w klatce.
4
Świnkę morską powinieneś karmić specjalnymi mieszankami ziaren dostępnymi w sklepach zoologicznych i przeznaczonymi właśnie do tego celu. Istnieje ogromny wybór tego typu pokarmów – wypróbuj więc kilka z nich i wybierz tę, która okaże się największym przysmakiem dla twojej świnki. Przez cały czas podawaj zwierzątku siano a od czasu do czasu nawet w owoce i warzywa.
Jak prawidłowo opiekować się chomikiem?
Jak obcinać paznokcie śwince morskiej?
Jak obcinać pazury królikom?
Jak urządzić klatkę dla chomika?
Wskazówki
  • Świnki morskie żyją od 4- 7 lat. Kupując świnkę musisz wiedzieć, że podejmujesz się zobowiązania na długie lata.
  • Świnki morskie to bardzo towarzyskie zwierzątka. Rozważ także zakup dwóch świnek, by mogły razem współdziałać. Zapewni im to dłuższe i szczęśliwsze życie.
  • Upewnij się, że żywność, którą kupujesz jest bogata w witaminę C. Zapobiega ona występowaniu takich chorób jak szkorbut. Jest to częsta choroba występująca u świnek morskich.
  • Nie pozwalaj dzieciom poniżej dziewiątego roku życia, by podnosiły i wyciągały żywe zwierzątka z klatki.
strona 1 z 2następna >
 4.8/5 (215 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (6)

topielica - 2013-09-21
Moja świnka jest całkowicie wolna ma swobodę domek z kartonu i w zasadzie chodzi sobie niedaleko niego jeśli chce, żadnej zamkniętej klatki ,specjalny pojemnik gdzie jada ma tam mnóstwo sianka oczywiście w okresie letnim karmię ją mleczem ,sałatą,kapustą uwielbia ogórki i cukinie w sumie wszystkie roślinki jakie przynosi nam okres letni.Owoce również od jabłek po arbuzy i banany.
gacek,gracek - 2013-03-18
ok jurz zrobiłem z kartonu
gacek,gracek - 2013-03-17
z czego moge zrobić domek dla świnki morskiej
Madeleine - 2012-09-03
Ktos, kto pisal ten artykul prawie zupelnie nie zna sie na swinkach morskich...
świnka - 2010-05-03
mam problem nie wiem czy moja świnka to chłopiec czy dziewczynka ma cycki malutkie ale ma tez inną troche ....(to do robienia kmf...)czy śinka moze byc obojniakiem proszę o odpowiedz na e-mail czarownica_07@wp.pl
karolina - 2010-03-19
świnki morskie żyją 7-9 lat a nie 4-7 czytałam na innych blogach i jest inaczej ale dzięki za inne wiadomości
Chociaż eksperci mają wiele różnych opinii na temat konieczności kąpieli świnek morskich, wszyscy zgodni są co do tego,...
Jak kąpać świnkę morską?
Chociaż eksperci mają wiele różnych opinii na temat konieczności kąpieli świnek...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub