Tutaj jesteś: Zwierzęta > Gady, Gryzonie i Małe Zwierzęta Domowe > Świnki Morskie > Jak opiekować się świnką morską?
Jak opiekować się świnką morską?

Jak opiekować się świnką morską?

, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (215 ocen)
Oceń 
Świnka morska może być doskonałym zwierzakiem domowym dla małych dzieci. Zwierzątka te wymagają niewielkich zabiegów pielęgnacyjnych, a przy tym są na ogół łagodne, rzadko gryzą i są bardzo towarzyskie. Świnka morska szybko przyzwyczai się do ciebie i twoich dzieci. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak dbać o to małe zwierzątko.
Klatka, Ściółka, Żywność dla świnki morskiej, Siano, Poidełko, Miska na jedzenie, Drewniane zabawki
1
Zdecyduj się na zakup odpowiedniego pomieszczenia dla świnki morskiej. Obudowa klatki może nieco różnić się od spodu. Podłoga powinna być wykonana z solidnego materiału. Klatka powinna być również wyposażona w miejsce, gdzie nasza świnka mogła by się schować (plastikowy domek).
2
Wybierz miejsce w domu, w którym będzie ustawiona klatka ze świnką morską. Musi być umieszczona z dala od kaloryferów, bezpośredniego działania promieni słonecznych i innych nagłych zmian temperatury. Świnka morska nie wymaga żadnych specjalnych warunków, takich jak dodatkowe ogrzanie czy oświetlenie.
3
Wypełnij klatkę mieszanką specjalnych trocin. Ich wymiana powinna odbywać się raz na tydzień. Podłoże z trocin działa bardzo dobrze na świnki morskie i pozwala im na szybką adaptację w klatce.
4
Świnkę morską powinieneś karmić specjalnymi mieszankami ziaren dostępnymi w sklepach zoologicznych i przeznaczonymi właśnie do tego celu. Istnieje ogromny wybór tego typu pokarmów – wypróbuj więc kilka z nich i wybierz tę, która okaże się największym przysmakiem dla twojej świnki. Przez cały czas podawaj zwierzątku siano a od czasu do czasu nawet w owoce i warzywa.
Jak zrozumieć królika?
Jak prawidłowo opiekować się chomikiem?
Jak oswoić świnkę morską?
Jak opiekować się chomikiem?
Wskazówki
  • Świnki morskie żyją od 4- 7 lat. Kupując świnkę musisz wiedzieć, że podejmujesz się zobowiązania na długie lata.
  • Świnki morskie to bardzo towarzyskie zwierzątka. Rozważ także zakup dwóch świnek, by mogły razem współdziałać. Zapewni im to dłuższe i szczęśliwsze życie.
  • Upewnij się, że żywność, którą kupujesz jest bogata w witaminę C. Zapobiega ona występowaniu takich chorób jak szkorbut. Jest to częsta choroba występująca u świnek morskich.
  • Nie pozwalaj dzieciom poniżej dziewiątego roku życia, by podnosiły i wyciągały żywe zwierzątka z klatki.
strona 1 z 2następna >
 4.8/5 (215 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (6)

topielica - 2013-09-21
Moja świnka jest całkowicie wolna ma swobodę domek z kartonu i w zasadzie chodzi sobie niedaleko niego jeśli chce, żadnej zamkniętej klatki ,specjalny pojemnik gdzie jada ma tam mnóstwo sianka oczywiście w okresie letnim karmię ją mleczem ,sałatą,kapustą uwielbia ogórki i cukinie w sumie wszystkie roślinki jakie przynosi nam okres letni.Owoce również od jabłek po arbuzy i banany.
gacek,gracek - 2013-03-18
ok jurz zrobiłem z kartonu
gacek,gracek - 2013-03-17
z czego moge zrobić domek dla świnki morskiej
Madeleine - 2012-09-03
Ktos, kto pisal ten artykul prawie zupelnie nie zna sie na swinkach morskich...
świnka - 2010-05-03
mam problem nie wiem czy moja świnka to chłopiec czy dziewczynka ma cycki malutkie ale ma tez inną troche ....(to do robienia kmf...)czy śinka moze byc obojniakiem proszę o odpowiedz na e-mail czarownica_07@wp.pl
karolina - 2010-03-19
świnki morskie żyją 7-9 lat a nie 4-7 czytałam na innych blogach i jest inaczej ale dzięki za inne wiadomości
Szukasz czegoś nowego i smacznego dla świnki morskiej? To może zrobisz jej pyszne, chrupiące kawałeczki chlebowe? Twoja...
Jak zrobić przysmak dla świnki morskiej z chleba?
Szukasz czegoś nowego i smacznego dla świnki morskiej?...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub