Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Odchudzanie > Jak zwiększyć poziom dopaminy?
Jak zwiększyć poziom dopaminy?

Jak zwiększyć poziom dopaminy?

, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (322 ocen)
Oceń 
Dopamina to neuroprzekaźnik wytwarzany w ludzkim mózgu potocznie zwanym hormonem szczęścia. Odgrywa ona ważną rolę w regulowaniu emocji, nastroju, radzenia sobie ze stresem, poziomu lęku i możliwości snu. Poziom dopaminy może także wpłynąć na zwiększenie zdolności do podejmowania decyzji oraz kontroli nad pragnieniami. Podobnie jak pozytywne doświadczenia wysoki poziom dopaminy może działa korzystnie na rozwijanie umiejętności społecznych. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak w sposób naturalny zwiększyć poziom dopaminy.
1
Do codziennej diety włącz dojrzałe banany. Banany podczas swojego dojrzewania wytwarzają substancję zwaną chininą dopaminową, która jest naturalnie występującą formą dopaminy. Małe brązowe obszary banana wskazują, ze owoc został w tym miejscu obity, ale te właśnie obszary posiadają największe ilości dopaminy.
2
Uzupełnij dietę w produkty bogate w przeciwutleniacze. Wolne rodniki zmniejszają poziom dopaminy w organizmie a przeciwutleniacze eliminują wolne rodniki. Większość warzyw i owoców zawiera przeciwutleniacze, najbardziej wartościowe to czerwona fasola, jagody, żurawina, karczochy, śliwki i truskawki.
3
Ogranicz spożycie produktów zawierających cukier i tłuszcze nasycone. Obecność tłuszczów nasyconych nie tylko wpływa na zmniejszenie poziomu dopaminy, ale także zatyka tętnice i żyły, co zwiększa ryzyko występowania chorób serca. Możesz jeść swoje ulubione danie, ale ogranicz ilość cukru do niego dodawaną, a tłuszcz zwierzęcy zastąp oliwą z oliwek lub innym tłuszczem wielonienasyconym.
Jak być szczęśliwym człowiekiem?
Jak być silnym psychicznie?
Jak się uspokoić przed egzaminem?
Jak kontrolować swoje myśli?
Wskazówki
  • Dopaminę podaje się osobom cierpiącym na niskie ciśnienie krwi, zawałowcom, osobom mającym problem z nerkami.
  • Dopamina to "hormon szczęścia i motywacji".
  • Najwięcej dopaminy produkuje nasz organizm w fazie zauroczenia drugą osobą.
  • Dopamina uzależnia.
  • Dopamina ponosi odpowiedzialność za wiele zdrad.
  • Nadmiar dopaminy może być przyczyną skłonności hazardowych.
  • Nadmiar dopaminy może być przyczyną rozrzutności.
  • Nadmiar dopaminy wydłuża czas krzepnięcia krwi.
strona 1 z 2następna >
 4.9/5 (322 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (13)

Sylwek - 2014-03-03
dopamina nie jest zwana hormonem szczęścia - pomyliłeś z serotoniną..
Fiscior - 2014-01-05
Może i banany zawierają dopaminę, ale nie pokonuje ona bariery krew-mózg tzn. że po zjedzeniu nawet i tony bananów stężenie dopaminy w mózgu się nie zmieni...
vince - 2013-07-10
mucuna pruriens taka roślina, zawierająca prekursor dopaminy (l-dopa) i dopamina zalewa nasz mózg
Dziki Henry - 2013-05-22
Kilka uwag.W punkcie trzecim jest wyjaśnione dla czego ograniczyć tłuszcze nasycone,ale nie pisze dla czego cukru.A w punkcie o kofeinie,kofeina działa przede wszystkim blokując wychwyt zwrotny dopaminy,przez co przez pewien czas wykorzystujemy więcej dopaminy,czujemy się pobudzeni,a na serotonine działa minimalnie.Natomiast tam jest to ujęte jak by kawa działała głownie na serotonine i w dodatku jest błąd logiczny bo pisze że zwiększając zużycie serotoniny,marnujemy zapas dopaminy.
sw2009wolf - 2013-01-28

rom napisał

,do sw2009wolf

Czy Ty w ogóle czytałes co napisałeś?

Zamiast tu pisać jakieś bzdury weź się do nauki. Jeszcze ten tekst : sorry za błędy, ale szybko pisałem , pierdolnij się w łeb idioto. Każdy normalny człowiek pisząc szybko czy wolno wie jak się prawidłowo pisze. Napisanie mózg przez U to już szczyt debilizmu Czy Ty w ogóle czytałes co napisałeś?

Zamiast tu pisać jakieś bzdury weź się do nauki. Jeszcze ten tekst : sorry za błędy, ale szybko pisałem , pierdolnij się w łeb idioto. Każdy normalny człowiek pisząc szybko czy wolno wie jak się prawidłowo pisze. Napisanie mózg przez U to już szczyt debilizmu. ogółem ktoś niepowołany skorzystał z mojego adresu Email.na dodatek! ,nie podoba mi się!!!!, tak wulgarnie!!!!! skomponowana przez tego pana Treść (TO powinno być zbanowane i usunięte) ogółem zajmuje się medycyną .Przepraszam za niedogodności .

zigitrn - 2013-01-24
Mi najwięcej dopaminy dostarcza sport, nie ma nic lepszego :D
rom - 2012-12-10
do sw2009wolf

Czy Ty w ogóle czytałes co napisałeś?
Zamiast tu pisać jakieś bzdury weź się do nauki. Jeszcze ten tekst : sorry za błędy, ale szybko pisałem , pierdolnij się w łeb idioto. Każdy normalny człowiek pisząc szybko czy wolno wie jak się prawidłowo pisze. Napisanie mózg przez U to już szczyt debilizmu.
glicynia - 2012-10-25
Bardzo dziękuję za podpowiedzi. Właśnie przeczytałam w Mózgu incognito Davida Eaglemana i dowiedziałam się, że niedobory dopaminy mogą być odpowiedzialne za nałogi. Chcę poprawić sobie poziom tego neuroprzekaźnika, oczywiście metodami naturalnymi.
sw2009wolf - 2012-10-08
alkochol jest tylko dla inteligentnych ludzi on pszyspiesza funkcjonowanie muzgu zawiera związki które wspomagają neuro pszekażniki ( woda niepszewodzi prądu ale jak rozpuścisz w niej sól to bedzie pszewodzić prąd) taksamo jest z alkocholem i i ludzkim muzgiem .Po wypici alkocholu zwiększa się pszepływ w neuropszekaźnikach .cyli większy pszepływ informaci to powoduje otępienie u mniej inteligentnych ludzi dlatego że niepotrafi pszetfożyć tylu informacji naraz tylko pozostają mu pojedyncze informacje ( pszepraszam za błędy w moim komentażu pisałem bardzo szybko na klawiaturze nie uwzglendniając naszego polskiego)
ja - 2012-09-12
Banany nie zwiekszaja ilosci dopaminy... to mit
miodek - 2012-02-07
nie do wiary. artykuł z błędami ortograficznymi :/
ozi - 2011-03-31
ja ogladam tv extreme, to styknie?
surfer - 2011-03-19
uprawiajcie sporty ekstremalne,a poziom dopaminy sie podniesie,zapewniam :)
Każdego dnia spotykają nas różne sytuacje. Przebywamy wśród ludzi, docierają do nas ich emocje, złe humory, wielkie...
Jak skutecznie walczyć ze stresem?
Każdego dnia spotykają nas różne sytuacje. Przebywamy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub