Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Odchudzanie > Jak zwiększyć poziom dopaminy?

Jak zwiększyć poziom dopaminy?

, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (334 ocen)
Oceń 
 1 z 7 
Dopamina to neuroprzekaźnik wytwarzany w ludzkim mózgu potocznie zwanym hormonem szczęścia. Odgrywa ona ważną rolę w regulowaniu emocji, nastroju, radzenia sobie ze stresem, poziomu lęku i możliwości snu. Poziom dopaminy może także wpłynąć na zwiększenie zdolności do podejmowania decyzji oraz kontroli nad pragnieniami. Podobnie jak pozytywne doświadczenia wysoki poziom dopaminy może działa korzystnie na rozwijanie umiejętności społecznych. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak w sposób naturalny zwiększyć poziom dopaminy.
 4.8/5 (334 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (16)

T - 2014-11-26
Bardzo logiczne, ogranicz tłuszcz nasycony a jedz orzechy i migdały których główna masa to tłuszcz nasycony, brawo dla powtarzanych bezrozumnie kłamstw. Ludzie powinniściie zadać pytanie a nie ślepo wierzyć w takie brednie jak w mit o szpinaku którego nikt nie sprawdził przez dekady...
fakof - 2014-11-12
"Przeżuć się na kawę bezkofeinową" - nie wiem, co żuje autorzyna, ale mocne musi być.
meszekowy - 2014-08-30
Kakao i czekolada bardzo korzystnie wpływają na produkcje dopaminy, ponieważ zawiera wszystkie niezbędne do jej produkcji składniki.
Sylwek - 2014-03-03
dopamina nie jest zwana hormonem szczęścia - pomyliłeś z serotoniną..
Fiscior - 2014-01-05
Może i banany zawierają dopaminę, ale nie pokonuje ona bariery krew-mózg tzn. że po zjedzeniu nawet i tony bananów stężenie dopaminy w mózgu się nie zmieni...
vince - 2013-07-10
mucuna pruriens taka roślina, zawierająca prekursor dopaminy (l-dopa) i dopamina zalewa nasz mózg
Dziki Henry - 2013-05-22
Kilka uwag.W punkcie trzecim jest wyjaśnione dla czego ograniczyć tłuszcze nasycone,ale nie pisze dla czego cukru.A w punkcie o kofeinie,kofeina działa przede wszystkim blokując wychwyt zwrotny dopaminy,przez co przez pewien czas wykorzystujemy więcej dopaminy,czujemy się pobudzeni,a na serotonine działa minimalnie.Natomiast tam jest to ujęte jak by kawa działała głownie na serotonine i w dodatku jest błąd logiczny bo pisze że zwiększając zużycie serotoniny,marnujemy zapas dopaminy.
sw2009wolf - 2013-01-28

rom napisał

,do sw2009wolf

Czy Ty w ogóle czytałes co napisałeś?

Zamiast tu pisać jakieś bzdury weź się do nauki. Jeszcze ten tekst : sorry za błędy, ale szybko pisałem , pierdolnij się w łeb idioto. Każdy normalny człowiek pisząc szybko czy wolno wie jak się prawidłowo pisze. Napisanie mózg przez U to już szczyt debilizmu Czy Ty w ogóle czytałes co napisałeś?

Zamiast tu pisać jakieś bzdury weź się do nauki. Jeszcze ten tekst : sorry za błędy, ale szybko pisałem , pierdolnij się w łeb idioto. Każdy normalny człowiek pisząc szybko czy wolno wie jak się prawidłowo pisze. Napisanie mózg przez U to już szczyt debilizmu. ogółem ktoś niepowołany skorzystał z mojego adresu Email.na dodatek! ,nie podoba mi się!!!!, tak wulgarnie!!!!! skomponowana przez tego pana Treść (TO powinno być zbanowane i usunięte) ogółem zajmuje się medycyną .Przepraszam za niedogodności .

zigitrn - 2013-01-24
Mi najwięcej dopaminy dostarcza sport, nie ma nic lepszego :D
rom - 2012-12-10
do sw2009wolf

Czy Ty w ogóle czytałes co napisałeś?
Zamiast tu pisać jakieś bzdury weź się do nauki. Jeszcze ten tekst : sorry za błędy, ale szybko pisałem , pierdolnij się w łeb idioto. Każdy normalny człowiek pisząc szybko czy wolno wie jak się prawidłowo pisze. Napisanie mózg przez U to już szczyt debilizmu.
glicynia - 2012-10-25
Bardzo dziękuję za podpowiedzi. Właśnie przeczytałam w Mózgu incognito Davida Eaglemana i dowiedziałam się, że niedobory dopaminy mogą być odpowiedzialne za nałogi. Chcę poprawić sobie poziom tego neuroprzekaźnika, oczywiście metodami naturalnymi.
sw2009wolf - 2012-10-08
alkochol jest tylko dla inteligentnych ludzi on pszyspiesza funkcjonowanie muzgu zawiera związki które wspomagają neuro pszekażniki ( woda niepszewodzi prądu ale jak rozpuścisz w niej sól to bedzie pszewodzić prąd) taksamo jest z alkocholem i i ludzkim muzgiem .Po wypici alkocholu zwiększa się pszepływ w neuropszekaźnikach .cyli większy pszepływ informaci to powoduje otępienie u mniej inteligentnych ludzi dlatego że niepotrafi pszetfożyć tylu informacji naraz tylko pozostają mu pojedyncze informacje ( pszepraszam za błędy w moim komentażu pisałem bardzo szybko na klawiaturze nie uwzglendniając naszego polskiego)
ja - 2012-09-12
Banany nie zwiekszaja ilosci dopaminy... to mit
miodek - 2012-02-07
nie do wiary. artykuł z błędami ortograficznymi :/
ozi - 2011-03-31
ja ogladam tv extreme, to styknie?
Stres dotyczy każdego z nas. Niezależnie czy jesteś studentem czy biznesmenem lub pracownikiem wielkiej korporacji....
3 sposoby radzenia sobie ze stresem
Stres dotyczy każdego z nas. Niezależnie czy jesteś...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub