Tutaj jesteś: Zwierzęta > Gady, Gryzonie i Małe Zwierzęta Domowe > Świnki Morskie > Jak obcinać paznokcie śwince morskiej?
Jak obcinać paznokcie śwince morskiej?

Jak obcinać paznokcie śwince morskiej?

, specjalista Tipy.pl
 2.1/5 (292 ocen)
Oceń 
Świnkom morskim bardzo szybko rosną paznokcie, które gdy są zbyt długie bardzo utrudniają im chodzenie. Obcinanie paznokci świnkom morskim może się wydawać za pierwszym razem trochę trudne, jednak kiedy dojdziesz do wprawy możesz to z łatwością robić w domu. Zaplanuj przycinanie pazurków swojej świnki morskiej przynajmniej raz w miesiącu by zwierzątko pozostawało zdrowe i szczęśliwe. Poniżej znajdziesz instrukcję jak obcinać paznokcie śwince morskiej.
Szczotka ze sztywnym włosiem, Grzebień, Nożyczki do paznokci lub cążki
1

Musisz wiedzieć, że...

Świnki morskie mają cztery palce na kończynach przednich i tylko trzy palce na kończynach tylnych a ich paznokcie nieustannie rosną. Jednakże, nie wszystkie świnki morskie są doskonałe. Zdarza się czasem, że mają dodatkowe palce, lub narośle wyglądem przypominające palce, które powinien koniecznie zbadać lekarz weterynarii.

2
obcinacz do paznokci dla świnek morskich

Prawidłowy obcinacz

Paznokcie świnki morskiej należy obcinać specjalnym obcinaczem, który można nabyć w większości sklepów zoologicznych. Paznokcie tych zwierzątek są bardzo grube i okrągłe, dlatego zwykłe nożyczki i obcinacz do "ludzkich" paznokci mogą sobie nie poradzić. Poza tym, nożyczki mogą ci się ześlizgnąć przez co możesz przez przypadek mocno skaleczyć świnkę.

3
Na zdjęciu widać naczynka krwionośne. Paznokieć w tym miejscu jest lekko różowy.

Uwaga na naczynka krwionośne!

Jasne paznokcie świnki morskiej

Pazurki musisz obciąć śwince bardzo ostrożnie, aby nie uszkodzić naczyniek krwionośnych. U świnek o jasnej sierści jest to dosyć proste, ponieważ widać gdzie zaczyna się część unerwiona - jest ona lekko różowa, natomiast reszta paznokcia jest przezroczysto-mleczna.

Ciemne paznokcie świnki morskiej

Trudniej jest w przypadku świnek o ciemnej sierści, ponieważ ich pazurki są zwykle jednolicie ciemne. Jeśli twoja świnka ma ciemne paznokcie wówczas potrzebujesz kogoś do pomocy. Poproś drugą osobę, aby podświetliła ci pazurki świnki latarką z drugiej strony. Pazurki - nawet ciemne są lekko przeźroczyste, zatem dzięki podświetleniu ich będziesz mógł zobaczyć linię, gdzie kończą się naczynia krwionośne (pazur tam będzie ciemniejszy). Możesz również zaobserwować granicę naczynek krwionośnych patrząc się na paznokcie świnki pod światło.

Jak prawidłowo opiekować się królikiem miniaturką?
Jak karmić królika?
Jak się bawić z chomikiem?
Jak wyposażyć klatkę królika?
Wskazówki
  • Jeżeli obcinasz pazurki świnki morskiej raz w miesiącu prawdopodobnie wystarczy je przyciąć około pół centymetra.
  • Musisz bardzo uważać podczas obcinania pazurków, bo jeżeli uszkodzisz naczynia krwionośne bardzo możliwe, że dojdzie do jakiegoś zakażenia. Poza tym będzie to dla świnki bardzo bolesne i prawdopodobnie nie pozwoli już nigdy więcej obciąć sobie pazurków.
  • Jeżeli nie możesz poradzić sobie z obcięciem pazurków i trzymaniem świnki poproś kogoś o pomoc. Jedna osoba przytrzyma świnkę a druga obetnie jej paznokcie.
strona 1 z 2następna >
 2.1/5 (292 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

ŚwinkoFan - 2012-05-07
Dzięki za pomoc bardzo mi się to przyda. No to schodzę z kompa obcinać świnką pazurki!!!
W tym artykule napiszę wam jak zrobić przysmak dla świnki morskiej! Poniżej znajdziecie przepis na jabłkowe lub...
Jak zrobić przysmaki dla świnki morskiej?
W tym artykule napiszę wam jak zrobić przysmak dla świnki...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub