Tutaj jesteś: Zwierzęta > Rybki > Karmienie Rybek Akwariowych > Jak karmić złote rybki?
Jak karmić złote rybki?

Jak karmić złote rybki?

, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (70 ocen)
Oceń 
Złote rybki są jednymi z najczęściej kupowanych rybek przez ludzi. Nie są one drogie i nie wymagają wielkiej troski, a ich pielęgnacja jest dość łatwa. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek na temat karmienia złotych rybek.
Złota rybka, Pokarm
1
Podawaj swoim złotym rybką jedzenie tylko raz dziennie, aby uniknąć ich przekarmienia. Wybierz odpowiednią porę. Możesz karmić swoje rybki rano lub popołudniu, nie należy robić tego wieczorem, ponieważ rybki są już nieco zmęczone i nie będą miały siły jeść.
2
Zdecyduj się na odpowiedni i jednolity pokarm dla swoich rybek. Żywy pokarm jest zdrowym jedzeniem dla złotych rybek. Powinien on być przechowywany w zamrażarce, ponieważ złota rybka nie lubi wysuszonego pokarmu. Wiele osób decyduje się jednak na karmienie ich suchym pokarmem. Niektórzy zaś wolą karmić złote rybki przez 5 dni suchymi płatkami, a mrożonkami 2 razy w tygodniu.
3
Teraz gdy masz już przygotowany harmonogram żywności i karmienia pamiętaj, aby karmić swoje złote rybki zawsze o tej samej porze.
4
złota rybka w akwarium
Jeśli używasz suchego pokarmu dla ryb musisz pamiętać o odpowiednim dawkowaniu. Większa szczypta pokarmu dla większych rybek, a mała dla mniejszych. Czyszczenie akwarium jest dobrym sposobem na sprawdzenie, czy ryba zjada całe pożywienie. Jeżeli resztki pożywienia osadzają się na dnie zbiornika, warto rozważyć zmniejszenie dawki. Jeżeli akwarium wydaje się być wolne od pozostałości pokarmu, sprawdź czy jego resztki nie znajdują się czasem pod kamieniami. Jeśli nie zauważysz go tam, musisz zwiększyć dawkę. Te eksperymenty pozwolą Ci ustalić, jaka będzie odpowiednia ilość pożywienia dla twoich rybek.
5
Jeżeli zdecydujesz się na karmienie mrożonkami, zorientuj się, w jakiej postaci są one przygotowane. Jeżeli mrożonka jest w kształcie sześcianu to w większości przypadków jest to zdecydowanie za duża dawka dla rybek jak na jeden dzień. Możesz rozdzielić kosteczkę poprzez umieszczenie jej w pojemniku z wodą, aż do momentu jej rozmarznięcia. Przekrój kosteczkę na pół, jedną część podaj rybkom, a drugą zaś włóż do lodówki, aby nadawała się do podania na następny dzień.
Jak wymieniać wodę w akwarium?
Jak przygotować korzeń do akwarium?
Jak karmić bojownika?
Jak założyć akwarium krok po kroku?
Wskazówki
  • Zawsze myj ręce po kontakcie z rybkami, żywnością lub wodą z akwarium.
 4.9/5 (70 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Nieszczelne akwarium może stanowić duży problem. Większość wycieków to tylko niewielkie rozszczelnienia i nie grozi to...
Jak uszczelnić akwarium?
Nieszczelne akwarium może stanowić duży problem. Większość wycieków to tylko niewielkie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub