Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Depresje > Jak leczyć depresję bez leków?
Jak leczyć depresję bez leków?

Jak leczyć depresję bez leków?

, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (361 ocen)
Oceń 
Depresja to dość poważna, ale na szczęście uleczalna choroba. Jeśli chcesz z nią walczyć bez skutków ubocznych i drogich wizyt u psychiatry, przeczytaj poniższe wskazówki. Podpowiemy ci jak wyleczyć się z depresji bez stosowania leków na receptę.
5
Poprzez modlitwę lub medytację skontaktuj się ze swoim duchowym przywódcą. Pamiętaj, duchowość to nie to samo co religijność. Możesz być osobą duchową nawet wtedy, gdy nigdy nie byłeś w kościele, synagodze czy meczecie.
6
Zacznij ćwiczyć. Nie oznacza to, że musisz zapisać się na codzienne forsujące ćwiczenia na siłowni. Wystarczy w swój dzienny plan wpleść trochę ruchu. Nawet spacer wokoło bloku może dodać ci nieco energii.
7
Unikaj nadmiernego spożycia alkoholu. Alkohol może tylko nasilić twoją depresję, a dodatkowo jest on toksyczny dla naszego organizmu.
8
Zmień swoją codzienną dietę. Każdy twój posiłek powinien być dobrze zbilansowany. Jeśli istnieje taka potrzeba, skorzystaj z pomocy dietetyka.
9
Pamiętaj, że twoje myśli mają bezpośredni wpływ na twoje samopoczucie. Porozmawiaj ze specjalistą lub sięgnij do odpowiedniej literatury, by dowiedzieć się jak powstrzymać negatywne myśli.
10
Stres i napięcie mogą wyczerpać cię fizycznie. Naucz się kontrolować swój poziom stresu. Odpowiednio zarządzaj swoim czasem, naucz się medytacji i rozmaitych technik relaksacyjnych.
11
Zwalcz poczucie osamotnienia. Spójrz na ludzi wokół ciebie. Być może w pobliżu znajduje się ktoś w znacznie gorszej od ciebie sytuacji, zatroszcz się o niego.
Jak powstrzymać płacz?
Jak postępować w przypadku myśli samobójczych?
Jak radzić sobie z depresją?
Jak poprawić swoje życie?
Wskazówki
  • Na wszelkie zmiany nastroju reaguj natychmiast. Bądź świadomy swojego nastroju i gdy tylko zauważysz, że coś dzieje się nie tak, zacznij reagować.
  • Jeśli domowe sposoby zawiodą, musisz sięgnąć po leki na receptę. Depresja to choroba jak cukrzyca i wiele innych. Nie zawsze możesz mieć nad nią kontrolę.
< poprzedniastrona 2 z 2
 3.1/5 (361 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Niskie temperatury, nieustanna mżawka albo deszcz, coraz krótsze dni no i brak słońca. Pomalutku cały świat pogrąża się...
Jak walczyć z depresją jesienną?
Niskie temperatury, nieustanna mżawka albo deszcz, coraz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub