Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Depresje > Jak leczyć depresję bez leków?
Jak leczyć depresję bez leków?

Jak leczyć depresję bez leków?

, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (361 ocen)
Oceń 
Depresja to dość poważna, ale na szczęście uleczalna choroba. Jeśli chcesz z nią walczyć bez skutków ubocznych i drogich wizyt u psychiatry, przeczytaj poniższe wskazówki. Podpowiemy ci jak wyleczyć się z depresji bez stosowania leków na receptę.
5
Poprzez modlitwę lub medytację skontaktuj się ze swoim duchowym przywódcą. Pamiętaj, duchowość to nie to samo co religijność. Możesz być osobą duchową nawet wtedy, gdy nigdy nie byłeś w kościele, synagodze czy meczecie.
6
Zacznij ćwiczyć. Nie oznacza to, że musisz zapisać się na codzienne forsujące ćwiczenia na siłowni. Wystarczy w swój dzienny plan wpleść trochę ruchu. Nawet spacer wokoło bloku może dodać ci nieco energii.
7
Unikaj nadmiernego spożycia alkoholu. Alkohol może tylko nasilić twoją depresję, a dodatkowo jest on toksyczny dla naszego organizmu.
8
Zmień swoją codzienną dietę. Każdy twój posiłek powinien być dobrze zbilansowany. Jeśli istnieje taka potrzeba, skorzystaj z pomocy dietetyka.
9
Pamiętaj, że twoje myśli mają bezpośredni wpływ na twoje samopoczucie. Porozmawiaj ze specjalistą lub sięgnij do odpowiedniej literatury, by dowiedzieć się jak powstrzymać negatywne myśli.
10
Stres i napięcie mogą wyczerpać cię fizycznie. Naucz się kontrolować swój poziom stresu. Odpowiednio zarządzaj swoim czasem, naucz się medytacji i rozmaitych technik relaksacyjnych.
11
Zwalcz poczucie osamotnienia. Spójrz na ludzi wokół ciebie. Być może w pobliżu znajduje się ktoś w znacznie gorszej od ciebie sytuacji, zatroszcz się o niego.
Jak być silnym psychicznie?
Jak uspokoić nerwy?
Jak powstrzymać płacz?
Jak być optymistą?
Wskazówki
  • Na wszelkie zmiany nastroju reaguj natychmiast. Bądź świadomy swojego nastroju i gdy tylko zauważysz, że coś dzieje się nie tak, zacznij reagować.
  • Jeśli domowe sposoby zawiodą, musisz sięgnąć po leki na receptę. Depresja to choroba jak cukrzyca i wiele innych. Nie zawsze możesz mieć nad nią kontrolę.
< poprzedniastrona 2 z 2
 3.1/5 (361 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

To prawda, że te czasem najdrobniejsze rzeczy mogą nam przynieść najwięcej radości. Widok ptaszka siadającego na...
Jak się dobrze czuć?
To prawda, że te czasem najdrobniejsze rzeczy mogą nam przynieść najwięcej radości...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub