Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Nerek > Jak naturalnie rozpuścić kamienie nerkowe?
Jak naturalnie rozpuścić kamienie nerkowe?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (297 ocen)
Oceń 
Wielu z nas cierpi na zaburzenie zwane kamicą nerkową. W nerkach lub drogach moczowych tworzą się wówczas kamienie. Mogą być one różnych rozmiarów. Niektóre są tak małe, że nie możemy dostrzec ich gołym okiem. Inne, nieco większe, mogą mieć nawet ponad 2 centymetry średnicy. W niektórych przypadkach mogą one zablokować miedniczki i kanaliki nerkowe.
1

Istnieją cztery typy kamieni nerkowych, które mogą wytworzyć się w organizmie człowieka:

  • Wapniowe

  • Cystynowe

  • Struwitowe

  • Moczanowe

Wszystkie z tych kamieni mogą spowodować niewydolność naszych narządów. Kamienie wapniowe występują jednak najczęściej. Znaczne ilości wapnia i szczawianu spożywamy podczas codziennych posiłków. Herbata, pieprz, rabarbar, orzechy, kakao czy szpinak to produkty o wysokiej zawartości szczawianów.

Kamienie cystynowe to jeden z najrzadziej występujących rodzajów kamieni w nerkach. Nie tworzą się one z jedzenia, ale są związane z chorobami wrodzonymi. Przyczyną ich powstawania jest nadmierne wydzielanie niektórych rodzajów aminokwasów. Amoniak, magnez i fosforany tworzą mieszankę, która prowadzi do powstawania kamieni. Ubocznym produktem metabolizmu białek jest kwas moczowy. Związek ten również może tworzyć kamienie. Zatem nadmierne spożycie białka może również przyczynić się do powstania kamicy nerkowej.

2

Herbata rozpuszcza kamienie nerkowe.

Kamienie w nerkach powstają w naturalny sposób i również w naturalny sposób możemy spróbować je usunąć. Zioła takie jak wiązówka czy babka lancetowata to naturalne środki, które pomagają usunąć nadmiar kwasu moczowego z organizmu. Niektórzy do leczenia kamieni nerkowych stosują także herbatę.

Do leczenia kamieni stosowany jest specjalny rodzaj herbaty. Jest to mieszaka ziół: korzeń hortensji, korzeń yam, kora kaliny, kora sadźca purpurowego, liście krwawnika, liście babki lancetowatej i jedwab kukurydzy.

Przygotowanie naparu jest proste, a herbata bardzo skuteczna. 1 i ¼ szklanki wody przelej do garnuszka i doprowadź do wrzenia. Dodaj korzeń yam, korę kaliny i korzeń hortensji i gotuj mieszaninę przez około 15 minut na małym ogniu. Dodaj resztę ziół i wyłącz płomień. Naczynie przykryj i odstaw na bok. Po około 20 minutach część przecedź i wypij, a resztę wstaw do lodówki. Zalecane jest picie 3 – 4 filiżanek herbaty dziennie. W niektórych wypadkach może jednak wystąpić krwawienie – jeśli zaobserwujesz tego typu objawy dodaj do naparu około 30 kropli nalewki z tasznika. Możesz również pić napar jak nalewkę.

Jak zmniejszyć opuchliznę nóg za pomocą ćwiczeń?
Jak odetkać ucho zatkane woskowiną?
Jak zwalczyć gorączkę domowymi sposobami?
Jak leczyć grzybicę pochwy domowymi sposobami?
strona 1 z 2następna >
 3.1/5 (297 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (8)

tim - 2013-12-27
witam,
Bardzo skuteczna jest chińska medycyna , może znaczne pomóc przy bolesnych
kolkach oraz rozpuści kamień . Wystarczy poszukać w internecie
specjalisty medycyny chińskiej
lalutek77 - 2012-12-16

znachor napisał

,najlepszym lekiem jest sok z brzozy do picia,wspaniale rozpuszcza i czysci złogi

izabela - 2012-11-07
ale gdzie kupic taka herbbatke?
sfinx - 2012-07-18
dlaczego mieszaninę ziół błędnie tu autor nazywa herbatą? herbata to konkretna rośliną Camellia sinensis
waldek20090 - 2012-05-03

A mój znajomy rozpuścił kamienie pijąc na czczo 1l coca coli lub pepsi i ja również po zejściu kamienia do pęcherza robiłem tak przez tydzień choć nie przepadam za colą i od 3 miesięcy spokój,a powinienem go przecież urodzić

kamieniarz - 2012-05-03
Nerki to nie rurka, kamień z niego nie wyleci, ale dużo pijąc przyczynimy się do nie krystalizowania i powstrzymania wzrostu kamienia. Kamienie z większą zawartością wapnia są ostre jak żyletka, niszczą miąż nerki a w konsekwencji trzeba ją usunąć, więc należy uważać.
Krycha - 2012-04-19
Kiedy kamienie przeciskają się do moczowodu, bólu nie sposób opisać. Do tego dołączają wymioty, nudności i dość wysoka gorączka. Najgorsze, że rodzenie często się powtarza. Mnie spotkało szczęście. Trafiłem w Internecie na ALFA – Nectar. Kupiłem ten cudowny preparat. Już po wypiciu 2 buteleczek spokojny odpoczynek a po 5 godzinach bezbolesne wydalenie rozkruszonych kamieni z moczem.
znachor - 2012-04-07
najlepszym lekiem jest sok z brzozy do picia,wspaniale rozpuszcza i czysci złogi
Kamica nerkowa to choroba polegająca na wytrącaniu się w drogach moczowych nierozpuszczalnych kamieni. Kamienie nerkowe...
Jak zapobiegać powstawaniu kamieni nerkowych?
Kamica nerkowa to choroba polegająca na wytrącaniu się...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub