Tutaj jesteś: Biznes > Marketing i Public Relations > Marketing Bezpośredni > Jak postępować z trudnym klientem?
Jak postępować z trudnym klientem?

Jak postępować z trudnym klientem?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (6 ocen)
Oceń 
Musisz pracować dziewięć razy ciężej, żeby pozyskać nowego klienta, niż żeby utrzymać obecnego. Oznacza to, że nie możesz sobie pozwolić na ani jednego wściekłego kontrahenta. Poniższy artykuł opisuje jak sobie radzić z trudnymi klientami i jak uspokoić ich, gdy z jakiegoś powodu wpadną w gniew.
1
Zachowaj spokój. Pracownicy obsługi klienta muszą nieprzerwanie słuchać narzekań klientów. Jeśli przyznasz klientowi rację i powiesz, że rozumiesz jego sytuację, natychmiast go uspokoisz.

Twój cel: Pozostać spokojnym i skoncentrowanym, nawet gdy klient jest wulgarny i niemiły. Twoja dojrzałość zdziała w tym względzie więcej, niż dziecięce przekomarzania.
2
Pokaż klientowi, że doceniasz jego lojalność. Teraz, gdy klient nieco się uspokoił, zapewnij go, że cieszysz się z tego, że możesz mu pomóc. Podkreślając jego lojalność względem firmy dajesz mu subtelną sugestię, że rozwiążesz jego problem – tak jak robiłeś to w przeszłości.

Twój cel: Dać klientowi odczuć, że rozwiążesz jego problem. Możesz wynagrodzić mu cierpliwość oferując jakiś gratis lub kupon zniżkowy.
3
Bądź profesjonalistą. Niezależnie od tego, jak klient podejdzie do rozmowy z tobą, musisz zachować spokój.

Twój cel: Rozmowę prowadź w uprzejmy i taktowny sposób. Jeśli klient obraża cię i czujesz, że za chwilę puszczą ci nerwy, poproś go żeby chwilę poczekał. Zanim wrócisz do rozmowy weź kilka głębokich wdechów.
Co zrobić, żeby strona była widoczna w Google?
Jak przyciągnąć klienta?
Jak zrobić broszurę?
Jak zrobić reklamę radiową?
strona 1 z 2następna >
 4/5 (6 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Nie będzie widoczny na stronie
 
Poniżej przedstawiam ciekawą listę nietypowych sposobów wykorzystania bardzo popularnego produktu jakim jest Cola. Od...
Newsletter - Bądź na bieżąco Codziennie nowa porada w twojej skrzynce
Każdy, kto pracuje w biurze obsługi klienta wie, jak ciężko jest być miłym dla niektórych ludzi. Niektórzy klienci są...
Jak sobie radzić z trudnym klientem?
Każdy, kto pracuje w biurze obsługi klienta wie, jak...
Logowanie   Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się
E-mail

Hasło

   
  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook


lub
Zapomniałeś hasła - kliknij tutaj
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło


Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook


lub