Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przepisy Świateczne > Przepisy Wielkanocne > Jak zrobić dekoracyjne kurczaczki z jajek na twardo?
Jak zrobić dekoracyjne kurczaczki z jajek na twardo?

, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (30 ocen)
Oceń 
Wielkanocne dekoracje z jaj to nie tylko malowane pisanki. Mogą być to również obrane jajka zmienione w siedzące na półmisku kurczaki z wielkimi oczami, czekające na zjedzenie. Poniżej zamieszczam instrukcję do wykonania śmiesznych kurczaczków z obranych jajek.
12 ugotowanych na twardo jaj, 1/2 szklanki majonezu, 1/2 szklanki utartego sera parmezan, 2 łyżeczki drobniutko posiekanej cebuli, 1/2 łyżeczki proszku curry, 1/2 łyżeczki musztardy, 3 nadziewane oliwki, szczypta pieprzu, papryka czerwona.
1
Odetnij czubki jaj z tępej strony, aby mogły stanąć bez wywracania. Następnie odetnij zygzakiem czubki jajek na 1/3 wysokości. Wyjmij żółtka i włóż do miseczki, rozgnieć widelcem.
2
Do żółtek dodaj majonez, cebulkę, parmezan, musztardę, pieprz, curry i mieszaj aż wszystko dokładnie się połączy i uzyskasz kremową masę.
3
Teraz łyżeczką nakładaj masę żółtkową z powrotem do białek. Zapewne będzie jej więcej, ale powinna wystawać delikatnie ponad jajo. Potem ponakładaj wcześniej odcięte czubki.
4
Oliwki pokrój na plasterki. Z nich zrobisz oczy kurczaków. Z papryki wytnij małe trójkąciki, które będą dziobkami kurczaków.
5
Oczy delikatnie przyciśnij do masy żółtkowej a poniżej dzióbki. Wzoruj się zdjęciem. Przed podaniem schłodź jaja w lodówce.
Jak zrobić jajka faszerowane kurczakiem?
Jak zrobić baranka z pianek Marshmallows?
Jak zrobić sadzone jajka w bekonie?
Jak zrobić naleśnika w kształcie zajączka?
 3.9/5 (30 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

zuziazyl - 2013-03-26
Ale śmiechowe, na pewno rozweseliły by nie jednego mruka.
Jajka są wielkanocnym symbolem tak samo jak małe kurczaczki. Dlaczego zatem nie połączyć tych dwóch symboli i nie...
Jak zrobić jajka faszerowane na Wielkanoc?
Jajka są wielkanocnym symbolem tak samo jak małe kurczaczki...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub