Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Wielkanoc > Dekoracje Wielkanocne > Jak zrobić żonkile z bibuły?
Jak zrobić żonkile z bibuły?

Jak zrobić żonkile z bibuły?

, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (44 ocen)
Oceń 
Żonkile z bibuły można zrobić bardzo szybko, a ich cały bukiet wygląda naprawdę ładnie. Takie śliczne żonkile możesz umieścić w wazonie by zdobiły twoje mieszkanie lub związać ozdobną wiązką i dać komuś w prezencie. Bibułowe żonkile mogą śmiało zrobić także dzieci, ponieważ bardzo prosto je wykonać. Poniżej znajdziesz instrukcję jak je zrobić.
Żółta bibuła, Nożyczki, Marker lub przedmiot o podobnym kształcie i rozmiarze, Zielone słomki, Klej
1
kwadrat z bibuły
Zacznij od wycięcia z bibuły kwadratu o wymiarach 12x 12 cm.
2
robienie żonkila z bibuły
Wycięty kwadrat złóż na pół i rozetnij w miejscu złożenia na dwa prostokąty.
3
robienie żonkila z bibuły 3
Jeden z prostokątów odłóż na bok, będzie potrzebny później. Drugi prostokąt owiń wokół markera (lub innego podobnego przedmiotu), tak by około połowa bibuły wystawał poza marker. Wystającą końcówkę bibuły skręć ściśle, tak jak pokazano na zdjęciu.
4
robienie żonkila z bibuły 4
Teraz weź drugi prostokąt z bibuły i złóż go na pół. Potem jeszcze raz na pół i jeszcze raz na pół.
5
robienie żonkila z bibuły 5
Przytrzymaj złożony prostokąt i obetnij brzegi z jednego końca by powstał kształt płatka kwiatowego.
6
robienie żonkila z bibuły 6
Rozwiń prostokąt i dotnij fragmenty, które nie zostały dobrze rozdzielone, tak jak to pokazano na zdjęciu.
7
robienie żonkila z bibuły 7
Kawałek bibuły z wyciętymi płatkami nawiń na marker podobnie jak to zrobiliśmy z pierwszym prostokątem. Końcówkę skręć podobnie jak w pierwszym przypadku. Aby skręt był mocniejszy można przed jego zrobieniem nieco zwilżyć palce.
8
robienie żonkila z bibuły 8
Odetnij kawałek krótszego końca słomki. Otwór słomki posmaruj po wewnętrznej stronie klejem a następnie wsuń w ten otwór skręconą końcówkę kwiatka i pozostaw całość do wyschnięcia.
9
gotowy żonkil z bibuły
Gdy klej wyschnie delikatnie odegnij na zewnątrz wszystkie płatki. Żonkil jest gotowy.
Jak zrobić bukiet z bibuły?
Jak zrobić eliksir młodości?
Jak zrobić maki z bibuły?
Jak wyhodować owies na stół wielkanocny?
 4.3/5 (44 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

ili - 2014-03-25
Super
zuziazyl - 2013-03-07
Ja jednak wolałabym żywe zupełnie inny klimat.
duzza_K - 2010-04-01
niezłe... ale żonkil ma 6 płatków, więc może lepiej powycinać je osobno i przyklejać wokół tego 'rdzenia'? A później okręcić słomkę zieloną bibułą, żeby nadać trochę koloru i naturalnej faktury łodyżce? I dodać parę listków może?
Kwiaty magnolii są przepiękne. Niestety kwitną tylko wiosną i nie możemy się nimi cieszyć przez cały rok. Możemy za to...
Jak zrobić magnolie z bibuły?
Kwiaty magnolii są przepiękne. Niestety kwitną tylko...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub